10.Sınıf Dil Anlatım Ve Edebiyat Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri 2
10.Sınıf Dil Anlatım Ve Edebiyat Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri 2
10.Sınıf Dil Anlatım Ve Edebiyat Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları 2 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 10.Sınıf Dil Anlatım Ve Edebiyat Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Şu karşıki boş ev, pek tekin görünmüyor. Eskiden böyle değildi. Sonra bir gün kapıları, pencereleri açılıp kapanmaz oldu. İçinde yaşayanların nefesleri odadan çekilince taşlar sıcaklığını yitirmeye başladı. Ahşap kaplamalar ağır adımların altında gıcırdamaz, tozlanan pencere camlarında güneşin pırıltıları oynaşmaz oldu; içeri dalan ışık azaldı, soldu. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A | Tartışma |
B | Öyküleme |
C | Açıklama |
D | Karşılaştırma |
E | Benzetme |
Soru 2 |
Nicedir etrafta dolanan haşerat, ışığın çekildiği yerleri karanlık alınca eve yürüdü. Döşemeler üzerinde kahkahalarla koşan minik ayakların yerini, kemirgen mahlukatın telaşsız tıpırtıları aldı. Kilerde kalan az bir yiyecek de çürüdü. Odaların kokusu ağırlaştı. Yukarıdaki parçanın anlatmamda aşağıda- kilerden hangisi ağır basmaktadır?
A | Karşılaştırma |
B | Örnekleme |
C | Betimleme |
D | Açıklama |
E | Tanımlama |
Soru 3 |
Soru sormanın ana maksadı öğrenciyi güdülemektir. Bu nedenle iyi bir soru, öğrencinin zihin gücünü kullanabileceği nitelikte olmalıdır. Kitaptaki bilgileri tekrardan ileri geçmeyen sorular, güdüleyici olma niteliğine ulaşamazlar. İyi bir soru, kişiyi düşündürmeye özendirecek biçimde olmalıdır. Bu parça için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Öznel ifadelere yer verilmiştir. |
B | Niteleyici sözcükler kullanılmıştır. |
C | Tartışmacı anlatımdan faydalanılmıştır. |
D | Öneri cümlelerine yer verilmiştir. |
E | Tanımlamalardan faydalanılmıştır. |
Soru 4 |
Ne demek “mış gibi” yaşam? Düşüncelerinin arkasındaki niyetin farkında olmayan, sözü, gözü, davranışı birbirine uymayan insanların yaşamı demek. Böyle insanlar var mı diye sorarsanız çevrenize bir bakın. Aklı, fikri çocuğuna yardım etmekle dolu olduğu halde asık yüzlü, kırıcı, ilgisiz anne veya babaları, öğretmen olduğunu söyleyen ama hiç kitap okumayan insanları göreceksiniz. Bu parçanın anlatımıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Tanımlamaya başvurulmuştur. |
B | Niteleyici kelimelere yer verilmiştir. |
C | Tartışmacı anlatımdan yararlanılmıştır. |
D | Örneklerden faydalanılmıştır. |
E | Benzetmelere başvurulmuştur. |
Soru 5 |
Hikâyecilerin çoğu eserlerinde insanı konu olarak alır. Hep onun üzerinde dururlar. Halbuki dünyada insanın dışında pek çok varlık vardır. Onlar da anlatılmaya değer özellik ve güzelliklere sahiptir. Gerçi insanlar, onlara bakarken de kendilerinden kurtulamazlar; ama insan dışı varlıklara karşı ilgi insanın dünyasını genişletir. Paragrafın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A | Açıklama |
B | Öyküleme |
C | Benzetme |
D | Tartışma |
E | Betimleme |
Soru 6 |
Birçok yayınevinin olağanüstü başarısız çevirmenleri içinde barındırması ve daha sonra bu çevirmenlerin sanırım biraz aceleyle, biraz da dilbilgisizliğiyle yaptığı çevirileri tek bir editörün elinden geçirmeden çaresiz okurların önüne atmasında (bunun tek örneği Sefiller değil ne yazık ki) hoşgörülecek bir taraf yok. Bu ülkede tüm yayıncılar, yazarlar ve çevirmenler, Türkiye’de kitap okunmadığından yakınırlar ve suçu çeşitli yerlerde bulurlar. Okurun kendisinde, ülkenin eğitim sisteminde, gerektiğinde “Amerikan emperyalizmi”nde bile suç ararlar. Hiçbir zaman da kendilerine dönmezler. Bugün Cağaloğlu’nun yarısı politiktir. Oysa dışarıdaki genç okur kitlesinin bugünlerde artık hiç de politik olmadığını, hatta politikayla pek ilgilenmediğini düşünecek olursak arada ciddi bir iletişim kopukluğunun olmasından doğal bir şey olamaz. Bu parçada aşağıdaki anlatım yollarından hangileri ağır basmaktadır?
A | Açıklama - tartışma |
B | Tanık gösterme - örnekleme |
C | Tartışma - örnekleme |
D | Benzetme - alıntı yapma |
E | Örnekleme - açıklama |
Soru 7 |
“Bülbülü Öldürmek”, Füsun Elioğlu’nun akıl almaz çevirisiyle yeniden karşımıza çıktı. Romanda dünyayı iki çocuğun keskin ve temiz bakış açılarından gözleriz. Yer ve zaman belirsizdir. Daha doğrusu kitabın geçtiği yer, Maycomb adında hayali bir Amerikan kasabası, dönem de büyük bir olasılıkla 1930’larm tozlu Amerika’sıdır. Scout ve Jem’in babaları Atticus, bir avukattır ve bir zencinin haksız yere yargılanmaması için kolları sıvadığında bir anda hepsi için yaşam tatsızlaşır. Yine de roman sonuna kadar eğlenceli, sık sık güldürücü, bir o kadar da dokunaklı ve düşündürücüdür. Yapıt, tiyatro ve filme de uyarlanmıştır ve 1960’larda TRT’nin radyo tiyatrolarında oynadığında özellikle Baba Atticus, dinleyen tüm çocukların yüreklerinde derin izler bırakmıştır. Bu parçayla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Açıklayıcı bir anlatım izlenmiştir. |
B | Öznel ifadelere yer verilmiştir. |
C | Farklı yapıda cümleler kullanılmıştır. |
D | Duyular arası aktarma yapılmıştır. |
E | Benzetmelere başvurulmuştur. |
Soru 8 |
Erzurum’a üç defa, üçünde de ayrı ayrı yollardan gittim. Bu yolculuklardan ilkinde hemen hemen çocuk denecek bir yaştaydım. Balkan Savaşı’nm sonunda babamın memur olduğu kasabaların birinden dönüyorduk. On bir gün geceleri çadırda, böcek seslerinin ve sonsuz tabiatın içinde değirmen veya dere uğultularını dinleyerek sabahlan da kırıcı soğuktan donmuş ellerimin farkında olmadığım hareketlerine şaşarak geçen bu yolculuğu unutamam. Bu parçada aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmamıştır ?
A | Karşılaştırmadan |
B | Farklı duyulardan |
C | Benzetmelerden |
D | Öyküleme ve betimlemeden |
E | Değişik yapılı cümlelerden |
Soru 9 |
Bir eleştirmen, yapıtları nesnel yargıladığını mı söylüyor? Bilin ki ne dediğini bilmiyor o kişi, eleştirmenin ne olduğunu da bilmiyor. Güzeldir ya da güzel değildir diye yargılıyor kitabı, bir değer yargısı bildiriyor. Değer yargısı da nesnel olamaz, özneldir. Kişi, bir yapıtın güzel olup olmadığını ancak kendi beğenisine göre yargılar. Eleştirmenin elinde değişmez ölçüleri, sarsılmaz yasaları mı var ki yaptığı eleştiri nesnel olsun? Yukarıdaki paragrafın anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Açıklama |
B | Öyküleme |
C | Tartışma |
D | Betimleme |
E | Örnekleme |
Soru 10 |
Açık kapılardan daktilo sesleri geliyordu. Uykulu yüzlü polisler, önlerinde oturan adamlara bir şeyler sorup hızlı hızlı vuruşlarla yazıyorlardı. Sanki çok uzaklardan haykırmayla yalvarmaya benzeyen ve içimi ürpertip tüylerimi diken diken eden garip gürültüler duyuluyordu. Bizi bir odaya aldılar. Oda; ter, tütün ve toz kokuyordu. Köşedeki bıkkın duruşlu bir polis, bizi hoşnutsuz hoşnutsuz süzüyordu. Bu parçada aşağıdakilerden hangisinden yararlanılmamıştır?
A | İkilemelerden |
B | İşitme duyusundan |
C | Koklama duyusundan |
D | Deyimlerden |
E | Karşılaştırmadan |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
10 nmara