10. Sınıf Psikoloji Karma I Testleri
10. Sınıf Psikoloji Karma -I
Başla
Tebrikler - 10. Sınıf Psikoloji Karma -I adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Bütünlük; işitme, tat alma, gibi psikolojiye konu olan tüm olaylarda görülür. Bunun içindir ki, psikolojinin konusu bütünleşmiş parçalardır. Bu parçadaki görüşler aşağıdaki yaklaşımlardan hangisine aittir?
A | Yapısal yaklaşım |
B | Hümanist yaklaşım |
C | Davranışsal yaklaşım |
D | İşlevsel yaklaşım |
E | Bütüncül yaklaşım |
Soru 2 |
Bir araştırmada, zamanı kullanma biçiminin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Yapılan bu deneyde, öğrencinin ruhsal durumunun, çalıştığı ortamın ve başka bir dizi etkenin de araştırma sonuçları üzerinde etkili olabileceği riski ile karşılaşılmıştır. . Buna göre deneysel yöntemde aşağıdakilerden hangisine dikkat edilmelidir?
A | Bağımlı değişkene |
B | Bağımsız değişkene |
C | Deney Grubuna |
D | Kontrol grubuna |
E | Ara değişkenlere |
Soru 3 |
“A’ ile “B” takımları, aralarında yaptıkları maç sonucuna göre “A” takımı kazanırsa küme düşmekten kurtulacak “B” takımı kazanırsa şampiyon olacaktır. “A” takımı bir penaltı kazanmış ve “A” takımının golcü oyuncusu da bu penaltıyı gole çevirememiştir. Bu durumun nedeni aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | Algı yanılması |
B | Yetenekler |
C | Aşırı uyarılma |
D | Yetersiz güdülenme |
E | Geçmiş yaşantılar |
Soru 4 |
Birbirine denk iki grup almıyor. Bu gruplardan birincisine her gün belli miktarlarda portakal yediriliyor. Diğer gruba yedirilmiyor. Birkaç hafta sonra her iki gruptaki bireylerin de mikroplara karşı direnci ölçülüyor. Bu deneyde bağımsız değişken ve kontrol grubu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Portakal yeme-ikinci grup |
B | Portakal yeme-birinci grup |
C | Dirençlilik-ikinci grup |
D | Dirençlilik-birinci grup |
E | Birinci grup-portakal yeme |
Soru 5 |
Organizma bir durum karşısında yapılabilecek tepkiler arasında doğru olanı kendisi bulur. Örneğin kafes içine konmuş aç bir kuş kafesin bir tarafındaki pedala bastığı zaman içeriye bir yiyecek düşer. İşte kuşun öğrenmesi gereken de bu tepkidir, yani pedala basmakla yiyecek alma arasında bağlantı kurmayı öğrenmelidir. Bu parçadaki durum aşağıdaki öğrenme türlerinden hangisine örnek olabilir?
A | İçgörü ile öğrenme |
B | Klasik koşullanma |
C | Model alarak öğrenme |
D | Bilişsel öğrenme |
E | Edimsel koşullanma |
Soru 6 |
Öğrenme ile ilgili yapılan bir araştırmada çocuk verdiği her doğru cevap karşılığında araştırmacı tarafından ödüllendiriliyor. Bir süre sonra ödül kesiliyor. Bundan çocuk sorulan yanlış olarak cevaplamaya hatta giderek soruları cevapsız bırakmaya başlıyor. Bu parçada öğrenmeyi etkileyen aşağıdaki etkenlerden hangisi vurgulanmaktadır?
A | Ceza |
B | Ödüllendirme |
C | Sorular |
D | Zekâ |
E | Olgunlaşma |
Soru 7 |
Okuldan çıkınca hemen eve gelmesi istenen bir çocuk geç kaldığı için önceleri cezalandırılmış, fakat sonraları geç kalmasını birçok yalanla açıklamaya başlamıştır. Bu parçaya dayanarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Ceza istenmeyen davranışları söndürür. |
B | Öğrenmede cezadan çok ödül olmalıdır. |
C | Ceza istenmeyen davranışlara neden olabilir. |
D | Sürekli ödüllendirilen davranışlar zor söner. |
E | Kendiliğinden geri gelme kolay değildir. |
Soru 8 |
İnsanların karşılaştıkları problemleri hep aynı yöntemle çözmeye çalışmaları yeni çözüm yolları bulunmasını engellemektedir. Bu parçada yaratıcı düşünmeyle ilgili aşağıdaki kavramlardan hangisi üzerinde durulmaktadır?
A | Kurulum |
B | İşleve takılma |
C | Duygusal etken |
D | Çağrışım |
E | Kaygı ve heyecanlar |
Soru 9 |
Einstein, “Bana bir problemi çözmek için bir saat süre verseler, bunun 45 dakikasını problemi anlamaya, 10 dakikasını çözüm yollan üzerinde düşünmeye, 5 dakikasını ise problemin çözümüne harcardım demiştir. Bu parçada Einstein aşağıdakilerden hangisini söz konusu etmektedir?
A | Çağrışım yoluyla düşünmeyi |
B | Problem çözmenin aşamalarını |
C | Yaratıcı düşünmeyi etkileyen faktörleri |
D | Eleştirel düşünmenin problem çözmeye etkisini |
E | Geçmiş yaşantıların problem çözmeye etkisini |
Soru 10 |
Keşfetmek fark etmek demektir. Her insan köpeklerin yemek görünce salya salgıladıklarını bilir ama buradan hareketle koşullu tepkiyi Pavlov bulmuştur. Burada yaratıcı düşünmeyi etkileyen hangi faktörden söz edilmektedir?
A | Duygusal etkenler |
B | Kültürel etkenler |
C | Kişisel özellikler |
D | Geçmiş deneyimlerin etkisi |
E | İşleve takılma |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
elinize sağlık
çok güzel hazırlamışsınız teşekkür ederim