10. Sınıf Psikoloji Organizma ve Çevre İlişkileri Öğrenme Testleri
10. Sınıf Psikoloji Organizma ve Çevre İlişkileri Öğrenme
Başla
Tebrikler - 10. Sınıf Psikoloji Organizma ve Çevre İlişkileri Öğrenme adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Bir müzik parçasını tek tek notalar halinde değil de bir melodi olarak algılarız. İnsanları saç, göz, burun uyaranları olarak değil de Ahmet, anne, baba olarak algılarız. Bu parçadaki durumlar aşağıdakilerden hangisini örneklendirmektedir?
A | Mekan algısı |
B | Algıda seçicilik |
C | Derinlik algısı |
D | Algıda organizasyon |
E | Algı yanılması |
Soru 2 |
Aralarında belli bir açıklık bırakılarak yan yana konulan nesnelerden uzaklaştıkça aralarındaki açıklık daha az gibi görünür. Örneğin, demir yolları arasında durduğumuzu ve rayları ufka doğru izlediğimizi düşünelim. Raylar birbirine yaklaşarak ufukta birleşiyor gibi görünecektir. Bu durum algının aşağıdaki özelliklerinden hangisiyle ilgilidir?
A | Algıda değişmezlik |
B | Algı alanı |
C | Algıda derinlik |
D | Algıda tamamlama |
E | Algı dayanağı |
Soru 3 |
Çevremizdeki her uyarıcıya karşı dikkatimizi yöneltmek zorunda kalsaydık, beynimiz bu yükü kaldıramazdı. Neyse ki, beynimiz gerekli uyarıcılara dikkat eder, diğerlerini görmezden gelir. Bu parça, uyarıcıların algılanmasında aşağıdakilerden hangisinin önemini vurgulamaktadır?
A | Algıda yanılma |
B | Figür-fon ilişkisi |
C | Algıda gruplama |
D | Algıda değişmezlik |
E | Algıda seçicilik |
Soru 4 |
Mavi perdeli bir odaya mavisi çok daha parlak olan bir halı serilecek olursa perdelerin mavisi soluk görülür. Oysa mavinin tamamlayıcısı olan sarı bir halı konacak olursa, perdelerin mavisi daha canlı görülür. Bu parçadaki durum aşağıdakilerden hangisine bir örnektir?
A | Algı yanılması |
B | Algı dayanağı |
C | Algı alanı |
D | Algıda değişmezlik |
E | Algıda derinlik |
Soru 5 |
Çarşıda gezerken yanıp sönen ışıklar, göze çarpan renkler, çeşitli ilan ve eşyalar dikkatimizi çeker. Ama bunlar bizi içten ilgilendiren şeyler değilse üzerinde çok durmayız. Buna karşılık uzun zamandır aradığımız bir malın geldiğini ilan eden bir reklama rastlayınca hemen durur ve bunu dikkatle inceleriz. Bu parçaya dayanarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Dış etmenler dikkat üzerinde daha etkilidir. |
B | Şiddeti güçlü uyarıcılar dikkati dağıtır. |
C | Zıt renklerden oluşan uyarıcılar dikkati çeker. |
D | Dikkat çekmede iç etmenler daha etkilidir. |
E | Tekrarlanan uyarıcılar dikkati dağıtır. |
Soru 6 |
Bir anne çocuğuna uykuya yatmadan önce limon yedirmeyi adet edinmiştir. Her gece çocuğun yatağının yanına gelmekte; limondan bıçakla bir parça keserek çocuğun ağzına koymaktadır. Annenin bu işe başlamasından birkaç gün sonra çocuk daha ağzına limon konmadan önce, bıçağı gördüğü anda ağzı sulanmaya başlamıştır. . Bu parçadaki durum aşağıdakilerden hangisini örneklendirmektedir?
A | İç görü yoluyla öğrenmeyi |
B | Koşullanma yoluyla öğrenmeyi |
C | Programlı öğrenmeyi |
D | Model alarak öğrenmeyi |
E | Bilişsel öğrenmeyi |
Soru 7 |
Araştırmalarda televizyonlarda saldırganlık görüntülerini seyreden çocuklarda, saldırgan davranışların arttığı saptanmıştır. Çocuklar, yardımseverlik ve paylaşma davranışlarını anne ve babalarını izleyerek öğrenirler. Bu parçada öğrenmede aşağıdakilerden hangisinin önemi vurgulanmaktadır?
A | Model almanın |
B | Koşullanmanın |
C | Pekiştirmenin |
D | Ayırt etmenin |
E | Genellemenin |
Soru 8 |
Motor öğrenme için eyleme geçen birey, önce öğrenmesi gereken durumu tanımaya çalışır. Sonra bu durumla ilgili uyarıcıları algılamaya ve yorumlamaya başlar. Yeter düzeyde bilgi sahibi olduğu kanısına varınca da o davranışı sınamaya çalışır. Nasıl davranacağını algılar ve yorumlar. Yeterli buluyorsa öğrenme gerçekleşmiş olur. Bu parçada aşağıdakilerden hangisi üzerinde durulmaktadır?
A | Motor öğrenme örnekleri |
B | Motor öğrenme için gereken süre |
C | Motor öğrenmede yardım almanın önemi |
D | Motor öğrenmenin aşamaları |
E | Motor öğrenmede çevre koşulları |
Soru 9 |
Bir organizmaya ancak kalıtımsal özelliklerinin elverdiği davranışlar öğretilebilir. Her organizma türünün yapabileceği bazı davranışlar vardır. Örneğin, bir kediye konuşma öğretilemez. Çünkü, konuşmak için gerekli yapıya sahip değildir. Bu parçada aşağıdakilerden hangisinin öğrenme üzerindeki etkisi vurgulanmaktadır?
A | Olgunlaşma |
B | Önceki öğrenmeler |
C | Türe özgü hazır olma |
D | Genel uyarılmışlık hali |
E | Güdülenme |
Soru 10 |
Aşağıdakilerden hangisi programlı öğrenme tekniğinin özelliklerinden biri değildir?
A | Öğrenme sırasında sorulan sorulara cevap alınabilir. |
B | Konular basitten karmaşığa doğru sıralanmıştır. |
C | Öğrenciler kendi hızlarını kendileri belirlerler. |
D | Cevaplarla ilgili geri bildirim hemen yapılır. |
E | Doğru cevap verilmeden bir sonraki konuya geçilemez. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
yazdım dostum.
çok iyi site bencede sevdim diger siteler çok kötü
abii çook iyi yhaa 😀
Haydi,ilk yorumu sen yaz,Dostum!