11.Sınıf Dil ve Anlatım Cümlede Anlam Testleri 3
11.Sınıf Dil ve Anlatım Cümlede Anlam Testleri 3
11.Sınıf Dil ve Anlatım Cümlede Anlam 3 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 11.Sınıf Dil ve Anlatım Cümlede Anlam Testleri 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
(I) Yüz sekiz sayfalık kitapta iki bölüm ve doksan altı şiir var. (II) Şairin eski ve yeni şiirleri arasında belirgin farklılıklar görülüyor. (III) Bu sanatçının beslendiği kaynaklar belli; ancak bunları yeterince kaynaştırdığı söylenemez. (IV) Genç şairden öncelikle kafiye tuzağından kurtulmasını bekliyoruz. (V) Yazdıkları üzerinde tekrar düşünmesini, belki şiir yazmaktan çok, okumasını, kendisi için yararlı görüyoruz.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden itibaren olumsuz eleştiriye yer verilmiştir?
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden itibaren olumsuz eleştiriye yer verilmiştir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 2 |
(I) İkinci Yeni şairleri Türk şiirine, değişik imge, çağrışım ve soyutlamalarla yeni bir söyleyiş getirmeyi amaçlamışlardı. (II) Ortak özellikleri, dilin alışılmış kalıplarını yıkmak, söz dizimini zorlamak ve değiştirmekti. (III) Şiiri her şeyi anlatabilme sanatı olarak gören bu şairler, dilde yeni bir iç ses arayışına girdiler. (IV) Şiirde öykü öğesini dışlayarak imgeye, hayal gücüne ve duyguya önem verdiler; soyut ses uyarlamalarına başvurdular. (V) Daha çok, bireyin toplumdaki yalnızlığı, sıkıntıları, çevreyle uyumsuzlukları gibi temalara ağırlık verdiler.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi, sözü edilen şairlerin üslubuyla ilgili değildir?
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi, sözü edilen şairlerin üslubuyla ilgili değildir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 3 |
(I) Her edebiyatçı gibi ben de önce şiir denemeleri yaptım. (II) Sonra şiiri bırakıp hikâye ve roman yazmaya başladım. (III) Şiirin ufukları bana dar geldi, beni tatmin etmedi çünkü. (IV) Yazı yazmaya başladığım zaman kimseden teşvik görmedim. (V) Tersine engellemelerle karşılaştım. (VI) İlk engellemeler de ailemden geldi.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangileri neden - sonuç ilişkisiyle birbirine bağlıdır?
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangileri neden - sonuç ilişkisiyle birbirine bağlıdır?
A | I. ve II. |
B | II. ve III. |
C | III. ve IV. |
D | IV. ve V. |
E | V. ve VI. |
Soru 4 |
(1)Bizde gezi yazılarının ilk örneklerini Evliya Çelebi vermiş. (2) Bu çizgiyi A. Haşim’den I. Habip Sevük’e, oradan da Çetin Altan’a kadar uzatsak da doyurucu bir birikime ulaşamıyoruz. (3) Bu alandaki az gelişmişliğimizin nedeni, uzun yıllar kapalı ekonomi içinde sıkışmış olmamızdır. (4) Bunun sonucunda az gezmiş, az merak eden bir toplum olmuşuz. (5) Gezi yazısı yaratmanın yolunu kapamışız.
Yukarıdaki paragrafta, gezi yazılarında yeterli birikime ulaşamayışımızın gerekçesi hangi cümlede açıklanmıştır?
Yukarıdaki paragrafta, gezi yazılarında yeterli birikime ulaşamayışımızın gerekçesi hangi cümlede açıklanmıştır?
A | 1 |
B | 2 |
C | 3 |
D | 4 |
E | 5 |
Soru 5 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kişinin kendisine yönelik eleştirisi daha ağır basmaktadır?
A | Çocukken tozlu yollarda, yamalı pantolonumla koştururdum. |
B | O zamanlar insanların niçin yalan söylediğini anlayamazdım. |
C | Çocuk yaşlarda kimsesiz kalmanın acısını yaşıyordum. |
D | Doğruyu yanlışı ayırt edemediğim için çevremdeki insanları iyi tanıyamadım. |
E | Herkesin düştüğü hataya düşmemeye gayret ediyorum. |
Soru 6 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geleceğe dönük bir istek dile getirilmiştir?
A | Sizin olsun artık ün de, para da, gösterişli yaşamlar!.. |
B | Bak, ne güzel kanat açmış bulutlar ufukların ötesine doğru. |
C | İstanbul’un müzelerini, camilerini defalarca gezdim, bu yapıtı ortaya koydum. |
D | Benim gözüm sakin, rahat geçirilecek bir ihtiyarlıkta. |
E | Bugüne kadar sağlığımızın kıymetini bilemedik, en önemli şeymiş sağlık! |
Soru 7 |
“Yaşam öyle değişken, öyle canlı ki düşündüklerimi yazıya aktarmada sözcükler bile yetersiz kalıyor.” cümlesinden aşağıdaki yargıların hangisi çıkarılabilir?
A | Yaşantının değişmesi, sözcük dağarcığının zenginleşmesini sağlar. |
B | Yaşanan güzellikler, söze döküldüğü anda değersizleşir. |
C | Yazılanlar, anlatılmak isteneni her zaman tam olarak iletemez. |
D | Sözcüklerin çağrışımsal anlamları, yaşam zenginliğini yansıtır. |
E | Sözcük dağarcığının yetersizliği, yanlış algılamalara neden olabilir. |
Soru 8 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisi, kanıtlanabilirlik yönüyle diğerlerinden farklıdır?
A | Sanat dünyasında doruklara oturmuş, aşılamayacak sanatçılar vardır. |
B | Yazma gücü yetersiz kişiler, duygu ve düşüncelerini ortaya koyamaz. |
C | Olayları ve durumları bir masal dünyasına sokarak anlatıyor; ama doğrusu güzel anlatıyor. |
D | Bir anlatı, neyi anlatırsa anlatsın, kanla ve gözyaşıyla değil mürekkeple yazılır. |
E | Bu antolojide Fransız, İngiliz ve Amerikan edebiyatının 20. yüzyıldaki şiir örnekleri yer almış. |
Soru 9 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geleceğe dönük bir istek dile getirilmiştir?
A | Sizin olsun artık ün de, para da, gösterişli yaşamlar!.. |
B | Bak, ne güzel kanat açmış bulutlar ufukların ötesine doğru. |
C | İstanbul’un müzelerini, camilerini defalarca gezdim, bu yapıtı ortaya koydum. |
D | Benim gözüm sakin, rahat geçirilecek bir ihtiyarlıkta. |
E | Bugüne kadar sağlığımızın kıymetini bilemedik, en önemli şeymiş sağlık! |
Soru 10 |
“Yaşam öyle değişken, öyle canlı ki düşündüklerimi yazıya aktarmada sözcükler bile yetersiz kalıyor.” cümlesinden aşağıdaki yargıların hangisi çıkarılabilir?
A | Yaşantının değişmesi, sözcük dağarcığının zenginleşmesini sağlar. |
B | Yaşanan güzellikler, söze döküldüğü anda değersizleşir. |
C | Sözcüklerin çağrışımsal anlamları, yaşam zenginliğini yansıtır. |
D | Yazılanlar, anlatılmak isteneni her zaman tam olarak iletemez. |
E | Sözcük dağarcığının yetersizliği, yanlış algılamalara neden olabilir. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
📖 11.Sınıf Dil ve Anlatım Cümlede Anlam Testleri 3 konusu sade ve anlaşılır bir dille anlatıldı. Dersi kaçıranlar veya tekrar etmek isteyenler için birebir!