12.Sınıf Dil ve Anlatım Sanat Metinlerinin Ayırıcı Özellikleri Testleri 2
12.Sınıf Dil ve Anlatım Sanat Metinlerinin Ayırıcı Özellikleri Testleri 2
12.Sınıf Dil ve Anlatım Sanat Metinlerinin Ayırıcı Özellikleri 2 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 12.Sınıf Dil ve Anlatım Sanat Metinlerinin Ayırıcı Özellikleri Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
(I)Yazınımızın bir müzesinin olmaması çok uzun yıllardan beri duyulan bir eksikliktir. (II) Yazarlarımızın kitaplarının, belgelerininin arta kalan çok azı dışında çarçur olduklarını hepimiz biliyoruz. (III) Bugün de pek çok yazar için "Kitaplarım ne olacak?" sorusu en önemli kaygıdır. (IV) Her kitap bir kişiliği gösterir. (V) Bunları bir araya toplayabilmek, yazınımız üzerine araştırma yapmak isteyenlere büyük kolaylık olacaktır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 2 |
Sıradan bir okur için hayli güç ve can sıkıcı bir kitap izlenimi veriyor Körlük. Kitabın özünü kavramakta olduğu kadar cümle yapılarını anlamakta ve çözmekte de zorlanıyorsunuz. Kitabı elinize aldığınızda gözünüze çarpan şeylerin başında konuşma çizgisinin olmadığı geliyor. Art arda verilen konuşmalarda sadece ilk sözcüklerinin büyük harfle yazılması karşısında iyice şaşırıyorsunuz. Noktalama imi işe hiç yok! Bu parçada sözü edilen yapıtla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A | Yazarın farklı olma kaygısıyla hedef kitle¬sini küçülttüğüne |
B | Hem anlam hem de biçim olarak karmaşık olduğuna |
C | Yazım ve noktalama yönünden ezberci olmadığına |
D | Klasik üslubun dışında bir yaklaşımla yazıldığına |
E | Sıradanlığı reddeden herkesin, bu kitabı okuması gerektiğine |
Soru 3 |
Sarı ışık yandı. Yayaların hepsi geçmişti. Yeşil ışık sonunda yandı, arabalar ok gibi ileri fırladı; ama hepsinin aynı hızla ileri fırlamadığı hemen anlaşıldı. Orta şeritte en öndeki araba yerinde duruyordu. Daha şimdiden arabalarından fırlayan birçok sürücü arızalı arabayı trafiği aksatmayacak bir yere itmeye hazır, arabanın kapalı camlarına vuruyorlar. İçlerinden biri kapıyı açmayı başardığında anlayacaklar; kör oldum. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmamıstır?
A | Benzetmelerden |
B | Öznel değerlendirmelerden |
C | Karşılaştırmadan |
D | Öykülemeden |
E | I. kişi anlatımından |
Soru 4 |
Sanatçı, kendi dışındaki gerçeği kendince yorumlayan insandır. Bir anlamda hayatı yeniden üretendir. Ancak bunu yaparken yaşadığı toplumdan, dönemden kopuk değildir. Estetik kaygılar kişisine göre değişse de tümünün birleştiği bir ortak payda vardır. Sanatçı ele aldığı konuyu, kendi görüş, deneyim, yorum ve duygusunu da katarak ayrıntılı ve derinlemesine inceler. Her durumda konuyu insan için yargılar. Bu parçanın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Sanatçı yapıtlarında her yönüyle insanı anlatan kişidir. |
B | Sanatçı, belli bir duruşu olan insandır. |
C | Estetik değerler, tüm sanatçılar için önemlidir. |
D | Toplumdan ayrı düşen sanatçılar gerçekten koparlar. |
E | Yapıtlarına kendisini katamayan sanatçı, özgün olamaz. |
Soru 5 |
(I)Her yazı, kuşkusuz bir dil yaratısıdır; ancak bundan önce bir ustalaşma işidir. (II) Başımızdan geçen her olayın yazılması ortaya bir öykü çıkarmaz; her duygulanışımız bir şiir oluşturmaz. (III) Her sanat gibi bunlar da belli bir çabayı, belli bir birikimi, belli aşamalardan geçmeyi gerektirir. (IV) Her sanatçı gibi şair de yazar da bir acemilik dönemi yaşar. (V) Her acemilik çalışması da sergilenmesi gereken bir ürün sayılmamalıdır. Bu parçanın ana düşüncesi numaralanmış cümlelerin hangisinde belirtilmiştir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 6 |
Bir bulut kümesinin ardından şiddetli bir rüzgâr esti. Nehrin üzerini sis basmıştı. Sis, yuvarlana yuvarlana gidip bir tepenin yamacına yığıldı, kayalıklara sarıldı; soğuk, başsız bir yılandı sanki. Nehrin sol yakası, kıyıdaki minik göller, ıslak yosunlar ağaran günün altında, soğukta kıpır kıpırdı. Ufkun ötesinde güneş esniyor, düşünüp duruyor, yerinden kımıldamıyordu. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden vararlanılmamıştır?
A | İşitsel öğelerden |
B | Benzetmelerden |
C | Dokunma duyusundan |
D | Kişileştirmelerden |
E | Öznel anlatımdan |
Soru 7 |
Yasemin ve karanfil kokularının gölgelediği cumbalardan sabun kokan sokaklara, kadınların ıssız bakışlarının düştüğü meraklı arnavut kaldırımlarıyla suç ortaklığındaki hınzır ipek yeldirmelerin sabırlı adımları gizlediği; uyuşuk, sıcak öğle sonlarının, gece ortaya çıkacak karaltıların koynuna gizlenmiş, İttihat Terakki bildirilerini sabırla beklediği günlerde eline bir tuval ve fırça alan kaç kadın vardı? Bunu biliyoruz; ancak onlardan biri Mihri Rasim'di. Bu parçanın anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tartışma |
B | Öyküleme |
C | Açıklama |
D | Betimleme |
E | Karşılaştırma |
Soru 8 |
Şair yaşamı boyunca büyük aşklar yaşar. "Sevmek mükemmel iş." der. Ölesiye sever kadınlarını, deli gibi kıskanır. Şiirleri aşkın soyut bir şey olmadığını, tersine hayatın doğrudan içinde olduğunu anlatır. Güle, bülbüle, ruha, mehtaba karnımız tok, der. Ekmeği tuza banıp yer gibi sever o. Eşinin, onun esirliği ve hürriyeti memleketi olduğunu dile getirir. Ama ona söylemek istediği en güzel söz, henüz söylememiş olduğu sözdür. En önemlisi bütün iş Tahir ile Zühre olabilmektedir, yani yürektedir. Bu parçayla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Tanımlama yapılmıştır. |
B | Benzetmelerden yararlanılmıştır. |
C | Betimlemelere yer verilmiştir. |
D | Karşılaştırma ilgisi kurulmuştur. |
E | Şair için "aşk"ın ne olduğu anlatılmıştır. |
Soru 9 |
Bir ozana ve onun şiirine, dile getirdiği düşünce kadar değer vermek, bir dostu işimize yaradığı ölçüde sevmekten daha kötü bir şey değildir. Elbette her şiirde az çok değerli bir düşünce vardır; ama bütün değerleri söylediği düşüncede kalan şiire acınır doğrusu. Hangi güzel şiir, kendi anlamının üstünde daha geniş, daha zengin anlamlar yüklenmemiştir? Hangi şiir, her okuduğumuzda bizi umulmadık yeni düşüncelere götürmemiştir? Bu parçada anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Şiiri sevdiren fikrinin yararlı olmasıdır. |
B | Başarılı bir şiir çok boyutlu bir anlatıma sahiptir. |
C | Şiirde asıl olan söylendiği değil, nasıl söylendiğidir. |
D | Şiirin değeri edebiyata kazandırdığı yeniliklerle ölçülür. |
E | Şiirde düşünsellikten çok düşsellik ön plandadır. |
Soru 10 |
Olup bitenler karşısında, "ah o eski zamanlar..." diye hayıflanmak, genellikle yaşlılara özgüdür. Geçmiş günleri özlemle anmak, "bizim zamanımızda..." diye başlayıp sönmüş, unutulmuş, tükenmiş değerleri yüceltip, bugünü yerin dibine batırmak, eğer tutuculuktan kaynaklanmıyorsa yeryüzünde yapılacak iş kalmadığının göstergesidir. Yakınmak, üzülmek, kızmak eğer yeni bir öneriyle beslenmiyorsa, yerine ne koyulacağı tasarlanamıyorsa, yakınılan, kızılan şeyin doğası hakkında da pek bir şey bilinmiyor demektir. Aşağıdakilerin hangisi bu parçada eleştirilenlerden biri değildir?
A | Düne bağlı olanların bugünü ve yarını yadsımaları |
B | Direncini ve yaşama bağlılığını sorgulamayanlar . |
C | Eleştirilen değerlerin yerine ne konulacağının bilinmezliği |
D | Özlem duygusunun ağır bastığı insanların düştüğü yalnızlık durumu |
E | Yaşama dair olan her şeyin bir bütünlük içinde değerlendirilmemesi |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel