3. Sınıf Fen Bilimleri Sesin İşitmedeki Rolü Testi Çöz
3. Sınıf Fen Bilimleri Sesin İşitmedeki Rolü
Başla
Tebrikler - 3. Sınıf Fen Bilimleri Sesin İşitmedeki Rolü adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
I. İşitme için belirleyici olan özellik sesin şiddetidir.
II. Her ses insan kulağı tarafından işitilemez.
Yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
II. Her ses insan kulağı tarafından işitilemez.
Yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A | I ve II |
B | Yalnız I |
C | Yalnız II |
Soru 2 |

A | Elif |
B | Zeynep |
C | Selin |
Soru 3 |
Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin verdiği bilgi yanlıştır?
A | Bir sesin işitilebilmesi için o sesin belirli bir şiddette olması gerekir. |
B | Yağmur yağarken oluşan sesin şiddeti yüksek, uçağın çıkardığı sesin şiddeti ise düşüktür. |
C | Yunuslar, insanların işitemedikleri bazı sesleri işitebilir. |
Soru 4 |
Gül, okul bahçesindeki öğrencilere sesini duyuramadığında megafon kullanıyor ve sesinin öğrencilere ulaşmasını sağlıyor.
Buna göre megafonun seste sebep olduğu değişiklik için ne söylenebilir?
Buna göre megafonun seste sebep olduğu değişiklik için ne söylenebilir?
A | Sesin incelmesini sağlar |
B | Sesin kalınlığını artırır |
C | Sesin şiddetini artırır |
Soru 5 |

Şekildeki ambulans ok yönünde ilerleyerek hızla Ceren'den uzaklaşıyor. Buna göre, Ceren'in ambulansın sesinin, şiddetindeki değişim ile ilgili yaptığı değerlendirmelerden hangisi doğrudur?
A | Değişmez |
B | Azalır |
C | Artar |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi, sesin şiddetini artırmak için kullanılan araçlardan değildir? I. Megafon II. Çalar saat III. Mikrofon
A | I |
B | II |
C | III |
Soru 7 |
Zehra, okulda ses şiddetinin en az olduğu yere gitmek istemektedir. Buna göre Zehra, okulun aşağıdaki bölümlerinden hangisini tercih etmelidir?
A | Sınıf |
B | Bahçe |
C | Kütüphane |
Soru 8 |
Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi araştırmak isteyen bir öğrenci;
1. Radyoyu önce yakından sonra uzaktan dinlemelidir.
2. Radyoyu önce kısık sesle sonra yüksek sesle dinlemelidir.
verilen etkinliklerden hangilerini yaparak amacına ulaşabilir?
1. Radyoyu önce yakından sonra uzaktan dinlemelidir.
2. Radyoyu önce kısık sesle sonra yüksek sesle dinlemelidir.
verilen etkinliklerden hangilerini yaparak amacına ulaşabilir?
A | Yalnız 1 |
B | Yalnız 2 |
C | 1 veya 2 |
Soru 9 |
Tülin, televizyonun sesini çok az işitmektedir.
Tülin, televizyonun sesini daha iyi işitmek için aşağıdaki işlemlerden hangilerini yapabilir?
I. Televizyonun sesini artırmalıdır.
II. Televizyona biraz yaklaşmalıdır.
Tülin, televizyonun sesini daha iyi işitmek için aşağıdaki işlemlerden hangilerini yapabilir?
I. Televizyonun sesini artırmalıdır.
II. Televizyona biraz yaklaşmalıdır.
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | I veya II |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
9 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel