5.Sınıf Matematik Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Konu Anlatımı
Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama
12 elmanın 3/4’ü kaç elmadır?
Verilen : 12 elma
İstenen : 3/4’ü kaç elmadır.
Verilenleri ve istenenleri belirtmeliyim. Sonra modelle göstermeliyim.
Çözüm :
12 : 4 = 3 : 1/4’i 3 elmadır.
3/4 ‘ü ise 3 x 3 = 9 elmadır.
Yapalım Öğrenelim
Yusuf’un belirttiği problemleri çözelim. Problemin sonucunun bulunduğu kutuyu boyayalım.
1. Ayla, 30 yumurta aldı. 2/10’si ile omlet yaptı. Geriye kaç yumurta kaldı?
Çözüm :
6 – 18 – 24 – 28
2. Metin’in boyu 136 cm’dir. Halis’in boyu Metin’in boyunun 7/8’si kadardır. Halis’in boyu kaç santimetre’dir?
Çözüm :
119 – 121 – 129 – 130
3. Bir sandıkta bulunan 240 portakalın 3/16’sı çürümüş. Sandıktaki portakalların kaç tanesi sağlamdır.
Çözüm :
45 – 195 – 200 – 215
4. 84 metre uzunluğundaki bir top kumaşın 6/14’ü elbise dikildi. Geriye kaç metre kumaş kaldı?
Çözüm :
6 – 36 – 42 – 48
Örnek : 1/3’i 8 olan çileklerin tamamı kaç tane çilektir?
Verilenler : 1/3’i 8 çilek
İstenen : Tamamı kaç çilektir.
Önce verilenleri ve istenenleri belirtmeliyim. Sonra modelle gösterim çözmeliyim.
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama | Test Linki |
---|---|
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Konu Anlatımı | Konu Anlatımı |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Testleri (1) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Test (2) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Testi (3) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Genel Değerlendirme (4) | Teste Başla |
📌 5.Sınıf Matematik Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Konu Anlatımı hakkında detaylı bilgilere ve uygulamalı örneklere bu içerikte ulaşabilirsiniz.
Bence bu sorular tam sınava hazırlık soruları.Bence bunları okuyan ve çalışıp testlerini çok çözerlerse zehir gibi oluruz valla…:)
bence olamayız çünkü teste ki bazı soruların anlatımı verilmemiş