5.Sınıf Matematik Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Konu Anlatımı
Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama
12 elmanın 3/4’ü kaç elmadır?
Verilen : 12 elma
İstenen : 3/4’ü kaç elmadır.
Verilenleri ve istenenleri belirtmeliyim. Sonra modelle göstermeliyim.
Çözüm :
12 : 4 = 3 : 1/4’i 3 elmadır.
3/4 ‘ü ise 3 x 3 = 9 elmadır.
Yapalım Öğrenelim
Yusuf’un belirttiği problemleri çözelim. Problemin sonucunun bulunduğu kutuyu boyayalım.
1. Ayla, 30 yumurta aldı. 2/10’si ile omlet yaptı. Geriye kaç yumurta kaldı?
Çözüm :
6 – 18 – 24 – 28
2. Metin’in boyu 136 cm’dir. Halis’in boyu Metin’in boyunun 7/8’si kadardır. Halis’in boyu kaç santimetre’dir?
Çözüm :
119 – 121 – 129 – 130
3. Bir sandıkta bulunan 240 portakalın 3/16’sı çürümüş. Sandıktaki portakalların kaç tanesi sağlamdır.
Çözüm :
45 – 195 – 200 – 215
4. 84 metre uzunluğundaki bir top kumaşın 6/14’ü elbise dikildi. Geriye kaç metre kumaş kaldı?
Çözüm :
6 – 36 – 42 – 48
Örnek : 1/3’i 8 olan çileklerin tamamı kaç tane çilektir?
Verilenler : 1/3’i 8 çilek
İstenen : Tamamı kaç çilektir.
Önce verilenleri ve istenenleri belirtmeliyim. Sonra modelle gösterim çözmeliyim.
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama | Test Linki |
---|---|
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Konu Anlatımı | Konu Anlatımı |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Testleri (1) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Test (2) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Testi (3) | Teste Başla |
5. Sınıf Bir Çokluğun İstenen Kesir Kadarını Hesaplama Genel Değerlendirme (4) | Teste Başla |
Bence bu sorular tam sınava hazırlık soruları.Bence bunları okuyan ve çalışıp testlerini çok çözerlerse zehir gibi oluruz valla…:)
bence olamayız çünkü teste ki bazı soruların anlatımı verilmemiş