5.Sınıf Türkçe Okuduğunu Anlama Test
5.Sınıf Türkçe Okuduğunu Anlama
Başla
Tebrikler - 5.Sınıf Türkçe Okuduğunu Anlama adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
TAKLİT VE BİLİM Hiçbir tutarlı kanıta dayanmayan boş inançların korunmasında ısrar eden ulusların ilerlemesi zor olur. İlerlemede geleneklerin sınırlarını aşamayan uluslar, yaşamı akla ve gerçeklere uygun olarak göremezler. Yaşamı, geniş açıdan gören ulusların egemenliği ve boyunduruğu altına girmeye mahkumdur. Ulusal eğitim programımızın temel taşı, bilgisizliğin yok edilmesidir. Bilgisizlik yok edilmedikçe yerimizdeyiz. Yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir. Bir yandan genel bilgisizliği yok etmeye çalışırken, öte yandan toplumsal hayatta bizzat çalışan verimli elemanlar yetiştirmek gerekir. Hiçbir ulus diğer bir ulusun taklitçisi olmamalıdır. Çünkü bir ulus, taklit ettiği ulusun aynısı olamaz. Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. ATATÜRK 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları yukarıdaki metne göre yanıtlayınız. 1, Metne göre hangi uluslar ilerleyemez?
A | boş inançlarda ısrar eden uluslar |
B | askerî gücünü geliştirmeyen uluslar |
C | sanayileşmekte geciken uluslar |
D | tarımda modern yöntemler kullanmayan uluslar |
Soru 2 |
2. Metne göre geleneklerin sınırlarını aşamayan ulusların karşılaştıkları sorun nedir?
A | Bağımsızlıklarını koruyamazlar. |
B | Yaşamı akla ve gerçeklere uygun olarak değerlendiremezler. |
C | Tarım alanında gelişme sağlayamazlar. |
D | Kültürel alanda başarı gösteremezler. |
Soru 3 |
3. Ulusal eğitim programımızın temel amacı ne olmalıdır?
A | okuma yazma öğretilmesi |
B | iyi alışkanlıklar kazandırılması |
C | bilgisizliğin yok edilmesi |
D | yeteneklerin geliştirilmesi |
Soru 4 |
"Bilgisizlik yok edilmedikçe yerimizdeyiz." cümlesinin anlamı nedir?
A | Bilgisiz toplumlar huzurlu olamazlar. |
B | Bilgisiz toplumlar kalkınamazlar. |
C | Bilgisiz toplumlar özgür olamazlar. |
D | Bilgisiz toplumlarda sanatçı yetişmez. |
Soru 5 |
5. Eğitimin öteki amacı hangi seçenekte belirtilmiştir?
A | sanat alanında önemli ilerlemeler göstermek |
B | toplumda çevre bilinci uyandırmak |
C | toplumsal yaşamda verimli elemanlar yetiştirmek |
D | bilimsel çalışmaları desteklemek |
Soru 6 |
TİLKİ İLE ODUNCU Tilkinin biri, arkasına düşen avcılardan kurtulayım derken karşısına bir oduncu çıkmış: — Bir yer göster de saklanayım, diye ona yalvarmış. Oduncu: — Benim kulübeye gir orada görmezler seni, demiş. Az sonra avcılar gelmiş, oduncuya: — Buralarda bir tilki görmedin mi, diye sormuşlar. Oduncu ağzı ile: — Görmedim, demiş, ama bir yandan da eliyle işaret edip hayvanın nereye saklandığını göstermiş. Avcılar oduncunun dediğini duymuş, eline bakmamışlar. Tilki onların geçip gittiğini görünce saklandığı yerden çıkmış, hiçbir şey söylemeden uzaklaşmak istemiş. Oduncu şaşırmış: "Nasıl oluyor! Sana iyilik ettim, canını kurtardım, sen bana bir teşekkür bile etmiyorsun." diye siteme başlamış. Bunun üzerine tilki: — Ben sana teşekkür ederdim, ederdim ama dilinle elin birbirine uymadı ki, demiş. Derleyen: Hüseyin Şentürk 6,7,8,9,10 ve 11. soruları yukarıdaki metne göre yanıtlayınız. 6. Tilki, oduncudan ne istemiş?
A | saklanacak bir yer göstermesini |
B | kendisine yiyecek verilmesini |
C | kendisine yakınlık gösterilmesini |
D | ona akıl öğretilmesini |
Soru 7 |
7. Tilki, nereye saklanmış?
A | ormanın içine |
B | oduncunun kulübesine |
C | bir ağacın kovuğuna |
D | bir mağaraya |
Soru 8 |
8. Tilkinin yerini soran avcıiara karşı, oduncu nasıl davranmış?
A | Diliyle "Görmedim." deyip eliyle tilkinin yerini göstermiş. |
B | Tilkinin yerini göstermemiş. |
C | Tilkiyi çıkarıp avcıya teslim etmiş. |
D | Avcıları oradan kovmuş. |
Soru 9 |
9. Avcılar, tilkinin yerini niçin bulamamıştır?
A | avcı söylemediği için |
B | avcı yanlış söylediği için |
C | tilki saklandığı yerden kaçtığı için |
D | oduncunun eline bakmadıkları için |
Soru 10 |
10. Tilki, oduncuya niçin teşekkür etmemiştir?
A | iyilikbilmez biri olduğu için |
B | oduncu ikiyüzlü davrandığı için |
C | oduncuyu yanlış anladığı için |
D | oduncunun yaptığını önemli görmediği için |
Soru 11 |
11. Bu masaldan çıkarılacak ders aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | Bir insan herkese yardım etmelidir. |
B | Bir insanın sözleri ile davranışları uyum içinde olmalıdır. |
C | Bu dünyada hiç kimseye güvenilmemelidir. |
D | Her insanla yola çıkılmamalıdır. |
Soru 12 |
Mahallemizde Senden başka ağaç olsaydı Seni bu kadar sevmezdim. Fakat eğer sen Bizimle beraber Kaydırak oynamasını bilseydin Seni daha çok severdim. Orhan Veli Kanık 12 ve 13. soruları yukarıdaki şiire göre yanıtlayınız. 12. Şair, ağacı çok sevmesinin nedenini neye bağlıyor?
A | yapraklarının çok gür olmasına |
B | çiçeklerinin güzel kokulu olmasına |
C | bol meyve vermesine |
D | mahallede başka ağaç olmayışına |
Soru 13 |
13. Şair, o ağacı ne zaman daha çok sevebilirmiş?
A | çocuklarla birlikte oyun oynayabildiği zaman |
B | daha çok meyve verdiği zaman |
C | yapraklarını sokağa dökmediği zaman |
D | kuşların yuva yapmasına izin verdiği zaman |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
13 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel