6.Sınıf Parçada Anlam Testleri
6.Sınıf Parçada Anlam 7
Başla
Tebrikler - 6.Sınıf Parçada Anlam 7 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
İnsanlar, kendilerini anlayan ya da en azından anlamaya çalışan kişileri, öteki insanlardan daha çok severler ve tabi daha güzel görürler. Bu parçadan, aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
A | İnsanlar, kendilerini anlayanları daha güzel görürler. |
B | İnsanlar, kendilerini anlamaya çalışanları daha çok severler. |
C | İnsanlar, kendilerini anlayanları daha fazla severler. |
D | İnsanlar, kendilerini anlayanları daha az severler. |
Soru 2 |
Her yönüyle değişik bir kişiliği vardı. Arkadaşlarına benzemiyordu. Onların katıla katıla güldüğü şeyleri o; anlamsız, kaba ve çirkin buluyordu. En küçük şeyleri dahi büyütüyor, en ufak şeye darılıyordu. Zengin bir hayal dünyası vardı. Kendi hayallerine gülmekten zevk alıyordu. Bu parçada anlatılan kişinin niteliği aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A | Heyecanlı |
B | Duygusal |
C | Alıngan |
D | Küçük olayları abartan |
Soru 3 |
Yazarın hiçbir şeyi gözden kaçırmadan yaptığı güçlü gözlemciliği, olayları doğru yorumlayışı, Türkçeyi mükemmel kullanışı, son dönemlerin en kusursuz romanlarından birini bize kazandırıyor. Bu parçada yazarla ilgili aşağıdakilerden hangisine değinilmemişti?
A | Kuvvetli bir gözlemci olduğuna |
B | Türkçeyi başarıyla kullandığına |
C | Sıkça karşılaştırmalar yaptığına |
D | Olayları gerçekçi değerlendirdiğine |
Soru 4 |
Hayran : "Ayrılık" romanınız için neler söyleyebilirsiniz?
Yazar: O romanı yazmış olduğumdan pişmanlık duyduğum, kimi zaman da kötü bir ürün vermiş olmanın utancını yaşadığım oldu. Ama o kitap sayesinde roman yazmanını bir birikim işi olduğnu anladım. Şimdi artık yazarlıkta belli bir olgunluğa geldim.
Kendisinden böyle söz eden bir yazarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Yazar: O romanı yazmış olduğumdan pişmanlık duyduğum, kimi zaman da kötü bir ürün vermiş olmanın utancını yaşadığım oldu. Ama o kitap sayesinde roman yazmanını bir birikim işi olduğnu anladım. Şimdi artık yazarlıkta belli bir olgunluğa geldim.
Kendisinden böyle söz eden bir yazarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Hatalarından ders alan |
B | Kendisini yenileyen |
C | Her eseriyle övünen |
D | Kendi eleştirisini yapabilen |
Soru 5 |
Daha bir ballanır uyku Çocuklar kardeş oldu mu Barışır artık kurt kuzu Çocuklar kardeş oldu mu Şairin, bu şiirde özellikle üzerinde durduğu kavram, aşağıdakilerden hangisidir?
A | Barış |
B | Özgürlük |
C | Adalet |
D | Paylaşım |
Soru 6 |
Çok okuyan çok bilir, Okuyanın yarını alnı gibi ak olur. Kitaplar, geleceğin ışıklı bir yoludur, Kitaplar yükselişin kanadıdır, koludur. Evrenden habersizdir, kitapsız kalan insan. Yukarıdaki şiirin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Eğitimin amacı |
B | Kitabın önemi |
C | Okul sevgisi |
D | Kitabın özellikleri |
Soru 7 |
Yetenekler ortaktır, herkes onlara sahiptir. Fakat nadir olan, yeteneklerimizin bizi götürdüğü yere gitme cesaretidir. Yukarıdaki parçada vurgulanan düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yetenekli kişiler toplumda az bulunur. |
B | Her kişi yetenekli olamaz. |
C | Yeteneklerimiz cesaretimizle orantılı gelişir. |
D | Yeteneklerimizin ortaya çıkması çok çalışmamıza bağlıdır. |
Soru 8 |
Bu dünyada azmin yerini hiçbir şey alamaz. Yetenek azmin önüne geçemez; yetenekli olmalarına karşın başarılı olamamış çok insan vardır. Deha azmin yerini alamaz. Eğitim azmin yerini alamaz; dünya terk edilmiş, sırt çevrilmiş eğitimli insanlarla doludur. Başarı sadece azim ve ısrara bağlıdır. Bu parçaya göre, başarı sadece neye bağlıdır?
A | Kişinin azimli ve ısrarlı oluşuna |
B | İnsanların yetenekli olmasına |
C | Eğitimli olmaya |
D | İnsanın çok çalışmasına |
Soru 9 |
Bir paragrafı anlayarak okuma, bir matematik problemini çözmeye benzer. Nasıl problemin çözümünde öğeleri değerlerine göre kullanma, aralarındaki ilişkiyi doğru kurma bir zorunluluksa, paragrafı oluşturan sözcükleri doğru algılama, ’ yansıttıkları düşünceyi ve düşünsel düzeni görme de öylesine bir zorunluluktur. Bu parça aşağıdaki sorulardan hangisinin yanıtıdır?
A | Okumak yetenek işi midir? |
B | Okumak yetenek işi midir? |
C | Dinlemenin okumaya katkısı nedir? |
D | Nasıl okumalı? |
Soru 10 |
Güçlü bir karikatürün yazıya İhtiyacı yoktur. Verilmek istenen düşünce çizgilerle anlatıldığı oranda karikatür güçlenir, sanatsal boyutlara ulaşır. Bu parçaya göre, güçlü karikatürün en belir gin özelliği, aşağıdakilerden hangisidir?
A | Sanatsal değer taşıması |
B | Sözden arınmış olması |
C | Çizgiden çok, söze dayanması |
D | Güldürürken düşündürmesi |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
67 aldım
Çokk kolayyy 100 aldım
zaaa 7 aldım
olum bu soruları hepsini kafadan salladım 8 tanesi doğru çıktı loooo
0 aldım amk
arigato:)
fac**u
salakmısın
salaksınızzzzz cok kolaaayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy