6. Sınıf Türkçe Duygular Soruları
6. Sınıf Türkçe Tema Duygular Test 4
6. Sınıf Türkçe Tema Duygular Test 4
Başla
Tebrikler - 6. Sınıf Türkçe Tema Duygular Test 4 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Sait Faik, hikâyelerinde kendi kişiliğiyle canlandırdığı kişileri birleştirip onlarla birlikte yaşar. Genellikle birinci kişi ağzıyla yazar. Gözlemlerini olduğu gibi aktarmaz. Çevreyi, olayları ve insanları yeniden şekillendirir ve öyle anlatır. Böylece hayatı olduğu gibi taklit etmekten sıyrılarak eserine kendinden izler katar.
Paragrafta Sait Faik’le ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
Paragrafta Sait Faik’le ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A | Toplumun her kesimine hitap eden eserler ürettiğine |
B | Gözlemlerini, eserlerine değiştirerek aktardığına |
C | Eserlerine, duygu ve düşüncelerini yansıttığına |
D | Canlandırdığı karakterlerin, kendi kişiliğinden izler taşıdığına |
Soru 2 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tamlayanı kişi zamiri olan bir isim tamlaması vardır?
A | Herkesin sorununa çözüm bulmaya çalışıyoruz. |
B | Öğretmen, benim ödevimi çok beğenmişti. |
C | Buranın havası ve suyu bana çok iyi geldi. |
D | Yolculuğumuzun son durağı şirin bir kasabaydı. |
Soru 3 |
"Kimse, daha çok şey öğrenemeyecek kadar yaşlı değildir.” cümlesine anlamca en yakın olan cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A | Hayatta işimize yarayacak bilgilerin peşinden gitmek gerekir. |
B | Hayatta öğrenmenin yaşı ve sonu yoktur. |
C | Ne kadar çok şey bildiğimiz değil, onları ne kadar kullandığımız önemlidir. |
D | İnsanların bilgi birikimleri, yaşları ile doğru orantılıdır. |
Soru 4 |
1. Özel isimlere getirilen çekim eklerini ayırmak için kullanılır.
2. Cümle içinde özel olarak belirtilmek istenen sözlerde kullanılır.
3. Açıklama yapılacak söz veya cümlelerden sonra kullanılır.
Aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangisinin açıklaması yukarıda verilmemiştir?
2. Cümle içinde özel olarak belirtilmek istenen sözlerde kullanılır.
3. Açıklama yapılacak söz veya cümlelerden sonra kullanılır.
Aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangisinin açıklaması yukarıda verilmemiştir?
A | Tırnak işareti |
B | Kesme işareti |
C | İki nokta |
D | Noktalı virgül |
Soru 5 |
Öğretmen, derste “inmek” sözcüğünü Ali’den “alçalıp eski durumuna dönmek” anlamında, Funda’dan “bir taşıt veya binek hayvanından yere basmak” anlamında, Selda’dan “değeri düşmek” anlamında, Tarık’tan da “yüksekten veya yukarıdan aşağıya doğru gelmek” anlamında birer cümlede kullanmalarını istemiştir.
Öğrencilerin kurdukları cümleler aşağıda karışık olarak verilmiştir:
1.Altının fiyatı son günlerde bir hayli indî.
2.Çocuklar, koşar adımlarla alt kata indiler.
3.Ayağımdaki şişlik bir hafta sonra ancak indî.
4.Apartmanın önüne gelince taksiden indik.
Buna göre cümleleri hangi öğrencilerin kurduğunu doğru gösteren seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrencilerin kurdukları cümleler aşağıda karışık olarak verilmiştir:
1.Altının fiyatı son günlerde bir hayli indî.
2.Çocuklar, koşar adımlarla alt kata indiler.
3.Ayağımdaki şişlik bir hafta sonra ancak indî.
4.Apartmanın önüne gelince taksiden indik.
Buna göre cümleleri hangi öğrencilerin kurduğunu doğru gösteren seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
A | 1. Selda - 2. Tarık - 3. Ali - 4. Funda |
B | 1. Selda - 2. Ali - 3. Tarık - 4. Funda |
C | 1. Selda - 2. Funda- 3. Ali - 4. Tarık |
D | 1. Ali - 2. Tarık - 3. Funda- 4. Selda |
Soru 6 |
Gayet şaşkın bir tavırla () () Niçin efendim () bir şey mi oldu () () dedi.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilmelidir?
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilmelidir?
A | (:) (-) (,) (?) {-) |
B | (,) (") (?) (?) (”) |
C | (:)(")(,)(?)(") |
D | (:)(“)(,)(!)(”) |
Soru 7 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru anlamı zamirle sağlanmıştır?
A | Buraya neden geldiğimizi biliyor mu? |
B | Testlerin cevap anahtarını kim hazırladı? |
C | Postaneye hangi yoldan gidebilirim? |
D | Niçin yeni bir gözlük almıyorsunuz? |
Soru 8 |
İşim gücüm budur benim,
Gökyüzünü boyarım her sabah,
Hepiniz uykudayken.
Uyanır bakarsınız ki mavi.
Dörtlükte aşağıdaki zamir türlerinden hangisine örnek yoktur?
Gökyüzünü boyarım her sabah,
Hepiniz uykudayken.
Uyanır bakarsınız ki mavi.
Dörtlükte aşağıdaki zamir türlerinden hangisine örnek yoktur?
A | Kişi zamiri |
B | İşaret zamiri |
C | Soru zamiri |
D | Belgisiz zamir |
Soru 9 |
“Bu” sözcüğü bir ismin yerini işaret yoluyla tuttuğunda işaret zamiri, bir ismi işaret yoluyla belirttiğinde işaret sıfatı olur.
Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde “bu” sözcüğünün çeşidi diğerlerinden farklıdır?
Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde “bu” sözcüğünün çeşidi diğerlerinden farklıdır?
A | Kimse bu soğuk havada oraya gitmeyi göze alamaz, |
B | Bu cevap bizi olduğu gibi onu da rahatlatmış olmalıydı. |
C | Hepimizi sevindiren, bu güzel davramşınızdı. |
D | İşte bu, yaşamın en güzel yanlarından biridir. |
Soru 10 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde diğerlerinden farklı türde bir zamir kullanılmıştır?
A | Öğrencilerin hiçbiri testteki son soruyu çözemedi. |
B | O, evine gelen misafirlerle yakından ilgilenirdi. |
C | Bazıları bu davranışınızı yanlış anlayabilir. |
D | Çok zeki biri olduğu hemen belli oluyordu. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
çok faydalı bişey