7.Sınıf Sosyal Bilgiler Üretim,Dağıtım ve Tüketim Testi Çöz 3
7.Sınıf Sosyal Bilgiler Üretim,Dağıtım ve Tüketim 3
Başla
Tebrikler - 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Üretim,Dağıtım ve Tüketim 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Sivil toplum kuruluşları, doğal afetler sonucu yaşanan yıkımlara karşı insanlara yardım etmek, toplumsal sorunlara çözüm üretmek, demokratik yönetim anlayışının yerleşmesi için faaliyetlerde bulunur.
Buna göre, sivil toplum kuruluşları için;
I. İnsanların bir arada yaşaması ve birbirine saygı duyması için çaba gösterir.
II. Zor durumdaki insanlara destek verir.
III. İnsanları ilgilendiren sorunlara çözüm üretir.
yargılarından hangileri doğrudur?
Buna göre, sivil toplum kuruluşları için;
I. İnsanların bir arada yaşaması ve birbirine saygı duyması için çaba gösterir.
II. Zor durumdaki insanlara destek verir.
III. İnsanları ilgilendiren sorunlara çözüm üretir.
yargılarından hangileri doğrudur?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | II ve III |
D | I, II ve III |
Soru 2 |
İnsanlık tarihi kadar eski olan vakıf anlayışı İslam kültüründe ilk defa hangi dönemde ortaya çıkmıştır?
A | Hz. Ömer |
B | selçuklular |
C | Emeviler |
D | Orhan Bey |
Soru 3 |
Vakıflar, aşağıdaki duyguların hangisinin artmasına yardımcı olmaz?
A | Paylaşma |
B | Bireysellik |
C | Yardımlaşma |
D | Merhamet |
Soru 4 |
Osmanlı Devleti’nde vakıflar, cami, mescit gibi eğitim kurumlan yanında, imarethane, hastane, çeşme, değirmen, yağhane gibi farklı yapıların inşasını da üstlenmiştir. Buna göre, vakıflarla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Sadece Türk kültürüne ait eserler vermişlerdir. |
B | Yapılan eserler sahiplerine ekonomik olarak yüksek kazançlar sağlamışlardır. |
C | Vakıflar çok yönlü hizmet veren kurumlardır. |
D | Türklerdeki vakıf kültürü İslam devletlerinden farklı karaktere sahiptir. |
Soru 5 |
Vakıflar, Türklerde tarih boyunca yardıma ihtiyacı olan insanlara destek olmak amacıyla gönüllü kişiler tarafından kurulmuş örgütlerdir. Osmanlı Devleti’nde bazı toprakların geliri o bölgedeki eğitim, sağlık, din hizmetlerinin yürütülmesi için vakıflara ayrılırdı. Vakıf adı verilen bu toprakların gelirleri ile oradaki ihtiyaç sahiplerine yardım edilir, eğitim, sağlık, din işleri yürütülürdü.
Metinden yararlanılarak aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
Metinden yararlanılarak aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Osmanlı Devleti’nin vakıflara destek olduğuna |
B | Vakıfların Türk kültürünün bir unsuru olduğuna |
C | Vakıfların ticaretin gelişmesinde önemli katkı sağladığına |
D | Vakıfların toplumda sosyal dayanışmayı sağladığına |
Soru 6 |
Vakıflardaki yardımlaşma ve dayanışma duygusu, Türklerin İslamiyet öncesindeki geleneklerinde de görülen bir sosyal özellik olduğundan, Türkler İslamiyet’i seçmesinden sonra da vakıf ve yardımlaşma anlayışı “Allah rızasını” kazanma isteği ile güçlenerek gelişmiştir. Bu durum bütün insanları, hatta hayvanları ve doğayı içine alarak genişleyerek gelişmiştir.
Buna göre, ulaşılabilecek en kapsamlı yargı aşağıdakilerden hangisidir?
Buna göre, ulaşılabilecek en kapsamlı yargı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Vakıf anlayışı toplumdan topluma ve inanç sistemlerine göre değişikliğe uğrar. |
B | Türklerdeki vakıf anlayışı kültürel bir özellik olup, din değiştirmelerine rağmen gelişip genişlemiştir. |
C | İslam toplumlarındaki vakıf anlayışı, Türk toplumlarından daha gelişmiştir. |
D | Vakıf anlayışını ilk bulan Türklerdir. |
Soru 7 |
Vakıf, ekonomik anlamda, kişisel çalışma ve gayretle elde edilen imkânların, mal varlığının gönül rızasıyla paylaşılmasıdır. Vakıflardaki temel amaç topluma yararlı bir kurum meydana getirip, insanlığın yararına sunmaktır.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi vakıfların yaptığı çalışmalardan biri olamaz?
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi vakıfların yaptığı çalışmalardan biri olamaz?
A | Hayır hizmetleri vermek |
B | Devletin vergi toplamasına yardımcı olmak |
C | Bakıma muhtaç insanlara ve diğer canlılara yardımcı olmak |
D | Kimsesiz çocuklara yardım etmek |
Soru 8 |
Osmanh Devleti, devlet kurumlan oluşturulurken medrese açılmasına öncelik vermiştir. Kuruluş Döne-mi’nde İznik ve Bursa’da Anadolu’nun en büyük medreseleri açılmıştır. Aşağıdakilerden hangisi bu durumun sonucu olarak gösterilebilir?
A | Asker sayısının artması |
B | Toplumsal çatışmaların bulunması |
C | Bilimsel gelişmelerin yaşanması |
D | Fetih hareketlerinin hızlanması |
Soru 9 |
Osmanlı Devleti’nde 15. yüzyıldan itibaren idari ve yönetim alanlarında önemli devlet kadrolarına eleman yetiştirmek için kurulan kurum aşağıdakiler-den hangisidir?
A | Ahilik |
B | Medrese |
C | Divan-ı Hümayun |
D | Enderun |
Soru 10 |
Osmanh Devleti’nde oluşturulan medreselerde, cami, kütüphane, çalışma odaları, öğrencilerin ve öğretmenlerin kalacağı odaları ve dinlenme alanları bulunmaktaydı. Buna göre, aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?
A | Medreselerin giderleri öğrencilerden ve öğretmenlerden alınan parayla sağlanmaktadır. |
B | Medreseler sadece eğitim verilen yerler olmayıp öğrencilerine konaklama olanağı da sağlamaktadır. |
C | Medreselerde sadece dinî eğitim verilmektedir. |
D | Medreselerde erkek ve kız öğrencilerin eğitimi karma hâlde yapılmaktadır. |
Soru 11 |
13. yüzyıldan sonra Ahilik, Anadolu’nun sosyo-ekono-mik yapısında etkili olmuştur. Ahilik sanat ve meslek yönüyle toplumun ekonomik yapısını hazırlarken ahlaki yönüyle de devlet yapısının genel niteliklerini belirlemiştir. Bu bilgilere bakılarak aşağıdakilerin hangisinde Ahiliğin etkisi yoktur?
A | Zanaatkârlar arasında birliğin sağlanması |
B | Üretilen malların denetlenmesi |
C | Asker birliklerinin güçlendirilmesi |
D | Mesleki eğitimin yaygınlaştırılması |
Soru 12 |
Enderun, yüksek rütbeli memur yetiştiren saray okuludur. Buraya devşirme usulü ile seçilen öğrenciler alınırdı. Buradan mezun olanlar ya sarayda çalışır ya da veziri azam, vezir, defter gibi en yüksek rütbeli devlet adamı olurlardı. Türkler ise bu okula giremezlerdi. Paragrafa göre, enderunla ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Gayrimüslim öğrenciler alınmıştır. |
B | Devlet adamı yetiştirmek için eğitim vermişlerdir. |
C | Mezun olan öğrenciler üst düzey memur olmaktadırlar. |
D | Dinî eğitime ağırlık verilmiştir. |
Soru 13 |
Ülkemizde örgün eğitim kurumlan yanında yaygın eğitim yoluyla halkımıza mesleki eğitim kazandırılmaya çalışılmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bu eğitim kurumlarının mesleki eğitim verilmesinin amaçları arasında yer almaz?
A | Bireyleri yüksek öğretime hazırlamak |
B | Nitelikli insan gücü yetiştirmek |
C | Maddi kazancı her şeyin üstünde tutan bireyler yetiştirmek |
D | Bireyleri iş hayatına hazırlamak |
Soru 14 |
Ahiler zengin ile fakir, üretici ile tüketici, emek ile sermaye, millet ile devlet arasında iyi ilişkiler kurmuşlardır. Yukarıdaki parçada Ahiliğin hangi özelliği üzerinde durulmuştur?
A | Mesleki ahlaka önem vermesi |
B | Dayanışma ve uzlaştırıcı olması |
C | Müslüman halkı koruması |
D | Ülke genelinde faaliyet göstermesi |
Soru 15 |
Ahi Teşkilatı, gerekli gördüğü zamanlarda bulunduğu bölgenin güvenliğini sağlama sorumluluğunu da üstlenmiştir. Yukarıda verilen açıklamada Ahi Teşkilatı’nın devlete hangi alandaki yararından söz edilmiştir?
A | Sosyal faaliyetlerini artırma |
B | Toplumsal huzuru sağlama |
C | Eğitim faaliyetlerini yürütme |
D | Ticari faaliyetlerini geliştirme |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
15 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel