8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlatım Biçimleri Test 1
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlatım Biçimleri Test 1
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlatım Biçimleri Test 1
Başla
Tebrikler - 8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlatım Biçimleri Test 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Sanat öğretici değilmiş, öğretici olmamalıymış, duygulan söyler, güzellikler yaratırmış... Boş sözler bunlar, iri lâkırdılar. Sanatın ders vermesi, öğretici olması belki ; gerekmez; ama yalanı, yanlış düşünceleri beslemesi, aşılaması da gerekmez. Topun, tüfeğin kullanıldığı bir çağda bir başbuğu elinde kılıç, nara atarak düşman askerleri arasına atılıyor göstermek gülünçtür. Sanat adamının, ressamın, şairin de gülünç olmaya hakkı yoktur.
Süt kovasına düşen iki kurbağanın öyküsünü bilirsiniz. Bunlardan bir kovaya düşer düşmez paniğe kapılır, “Artık buradan kurtulmam olanaksız’ diyerek bırakır kendisini ve boğulur. İkincisi ise, “Boğulsam da sonuna değin çırpınacağım, direneceğim.” der. Dediği gibi de yapar. Ayaklarıyla sürekli devinmeye, sütü hareket ettirmeye başlar. Bu deviniminin sonunda süt yağ bağlar. Umutsuzluğa kapılmayan kurbağa da yağ tabakasının üzerinde kalarak kurtulur.
Dil, insanın en büyük gücüdür. En doğru bir tanımla, insan demek dil demektir. İşitilen, görülen, duyulan, sezilen, algılanan her şey onun varlığıyla anlatılır. Dil; biten ve başlayan olaylara, durumlara canlılık kazandırır. Bu en büyük güçle özdeşleşeceksin. İlgini yoğunlaştıracaksın. Gelişmesi, zenginleşmesi konusunda gece gündüz çalışaksın. Unutma: Dilini bilen, yaşamı da bilir.
Yukarıdaki paragraflarda anlatım biçimlerinden hangisine ait bir örnek verilmemiştir?
Süt kovasına düşen iki kurbağanın öyküsünü bilirsiniz. Bunlardan bir kovaya düşer düşmez paniğe kapılır, “Artık buradan kurtulmam olanaksız’ diyerek bırakır kendisini ve boğulur. İkincisi ise, “Boğulsam da sonuna değin çırpınacağım, direneceğim.” der. Dediği gibi de yapar. Ayaklarıyla sürekli devinmeye, sütü hareket ettirmeye başlar. Bu deviniminin sonunda süt yağ bağlar. Umutsuzluğa kapılmayan kurbağa da yağ tabakasının üzerinde kalarak kurtulur.
Dil, insanın en büyük gücüdür. En doğru bir tanımla, insan demek dil demektir. İşitilen, görülen, duyulan, sezilen, algılanan her şey onun varlığıyla anlatılır. Dil; biten ve başlayan olaylara, durumlara canlılık kazandırır. Bu en büyük güçle özdeşleşeceksin. İlgini yoğunlaştıracaksın. Gelişmesi, zenginleşmesi konusunda gece gündüz çalışaksın. Unutma: Dilini bilen, yaşamı da bilir.
Yukarıdaki paragraflarda anlatım biçimlerinden hangisine ait bir örnek verilmemiştir?
A | Açıklamaya |
B | Tartışmaya |
C | Öykülemeye |
D | Betimlemeye |
Soru 2 |
Bir yargıyı, bir düşünceyi çürütme, değiştirme amacıyla başvurulan anlatım biçimine ..... bir olayı zaman ve mantık sıralamasını esas alarak aktarmaya ..... denir.
Bu parçadaki boşluklara sırasıyla aşağıdakiler den hangileri getirilmelidir?
Bu parçadaki boşluklara sırasıyla aşağıdakiler den hangileri getirilmelidir?
A | betimleme - öyküleme |
B | tartışma - öyküleme |
C | öyküleme - açıklama |
D | tartışma - betimleme |
Soru 3 |
Acı frenle sarsılıp duran otobüsün homurtusuna sekiz on çocuk koştu. Ellerinde çantalar, keseler, başlarında şapka vardı çocukların. Genzimi tıkayan zehirli dumanı yutarken okul, karşıda iki ağartı hâlinde görülüyordu. Çocuklardan birisi bana döndü. Ona, öğretmen olarak geldiğimi söyledim.
Verilen paragrafta aşağıdakilerden hangisi ağırlıklı olarak kullanılmıştır?
Verilen paragrafta aşağıdakilerden hangisi ağırlıklı olarak kullanılmıştır?
A | Olay içinde yaşatma |
B | Varlıkların ayırıcı niteliklerini söyleme |
C | İzlenim kazandırma |
D | Öğretme, bilgi verme |
Soru 4 |
Gazeteci : İyi bir roman nasıl olmalıdır?
Eleştirmen : İyi romanın birinci niteliği, bir kişinin, bir hayati anlayışının ifadesi olmasıdır. İyi bir romanda tipler, olaylar tamamen hayatla oldukları gibi değil, sanatçının kafasındaki kompozisyon özelliklerine göre biçimlenmelidir.
Eleştirmen, gazetecinin sorusunu yanıtlarken aşağıdakilerden hangisine başvurmuştur?
Eleştirmen : İyi romanın birinci niteliği, bir kişinin, bir hayati anlayışının ifadesi olmasıdır. İyi bir romanda tipler, olaylar tamamen hayatla oldukları gibi değil, sanatçının kafasındaki kompozisyon özelliklerine göre biçimlenmelidir.
Eleştirmen, gazetecinin sorusunu yanıtlarken aşağıdakilerden hangisine başvurmuştur?
A | Düşüncelerini tartışmaya açmak |
B | Bilgi vermeyi amaçlamak |
C | Yaşadığı olayı öykülemek |
D | Betimleyici öğeler kullanmak |
Soru 5 |
Bacada rüzgâr uğul uğuldu. Çocuk epey korktu. Çayın buharı ve sıcak reçine kokusu dolmuştu odanın içine. Odunlar yanmaya, oda ılımaya başlayınca çocuk da ısındı. Pencereden dışarıya vuran ışıkta, düşen karlar, kelebekler gibi görünüyordu.
Parçanın anlatımında aşağıdaki duyulardan hangisi yer almamaktadır?
Parçanın anlatımında aşağıdaki duyulardan hangisi yer almamaktadır?
A | Görme |
B | İşitme |
C | Tatma |
D | Koklama |
Soru 6 |
Akıntı çok hızlı olduğu için çaya bakamıyordu. Çayın öbür kıyısında geyikler vardı ve ona bakıyorlardı. Akşam üzeri gördüğü üç geyiğin üçü de oradaydı. Her şey yeniden başlıyor ya da terkarlanıyordu. Koca boynuzlu geyik başını kaldırdı, ağzından sular damlıyordu.
Bu parçanın anlatımı için aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Bu parçanın anlatımı için aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Görsel öğeler kullanılmıştır. |
B | Olaylar oluş sırasında göre anlatılmıştır. |
C | Tanım içeren cümlelere yer verilmiştir. |
D | Betimleyici öğeler kullanılmıştır. |
Soru 7 |
Gökyüzü yıldızlarla doluydu. Koyu bir karanlıktaydı gökyüzü, ama denizinkinden farklıydı. Yıldızlar tek tek ışıldıyordu. Birbirine geçmiş, sayısız Samanyolu vardı. Şu an yıldızlara, insanlara olduğundan daha yakındı.
Bu parçanın anlatımında daha çok aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
Bu parçanın anlatımında daha çok aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
A | İzlenim aktarmaya |
B | Olayları oluş sırasına vermeye |
C | Okuyucu bilgilendirmeye |
D | İki varlığı benzetmeye |
Soru 8 |
Asılda bir yaş tablosu olması gereken “Su Baskını” tablosu, Van Gogh'un usta fırçasıyla her türü karamsarlıktan uzak, neşe taşan, pırıl pırıl bir konu hâline geldi. Gri ve kahverengi renklerin hâkim olduğu suya göğün beyazı ile mavisi yansımakta, zarif titreşimler hâlinde önümüze serilmektedir.
Yukarıdaki parçanın anlatımı için aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Yukarıdaki parçanın anlatımı için aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Kişisel bir anlatım vardır. |
B | Anlatım biçimi öykülemedir. |
C | Yorum içeren cümleler vardır. |
D | Anlatımda görsel öğeler hakimdir. |
Soru 9 |
Sabah erkenden kaktı. Çayı ocağa koydu. Ama hiçbir şey istemiyordu canı. Hep dün, Müdür Bey ile olan konuşmalarını düşünüyor ve “Ne yapacağım?” diye kendi kendine soruyordu. Olan olmuştu artık, yapacak bir şey yoktu.
Bu parçanın anlatım biçimi ile ilgili aşağıdaki öğrencilerden hangisi doğru bilgi vermiştir?
Bu parçanın anlatım biçimi ile ilgili aşağıdaki öğrencilerden hangisi doğru bilgi vermiştir?
A | Bilgi vermek amaçlanmıştır. |
B | Düşünceler tartışmaya açılmıştır. |
C | İzlenim aktarılmaya çalışılmıştır. |
D | Olaylar oluş sırasına göre aktarılmıştır. |
Soru 10 |
O güz liseye başlayacaktım. Yani on dörton beş yaşlarındayım. Ne de olsa çocuktum hâlâ. Üstelik evimiz kentin güney ucunda, bir kenar mahallesin-deydi. Lise ise kentin çok dışında, batı uçundaydı. Yaya gidip gelmek olanaksızdı açıkçası. O yıllar böyle çok sayıda otobüs de yoktu. Belediyenin üç beş otobüsü vardı. Hükümet konağı ile istansyon arasında işledi otobüsler.
Bu paragrafta aşağıdaki anlatım biçimlerinden hangileri kullanılmıştır?
Bu paragrafta aşağıdaki anlatım biçimlerinden hangileri kullanılmıştır?
A | Açıklama - betimlenme |
B | Öyküleme - açıklama |
C | Açıklama - tartışma |
D | Öyküleme - betimleme |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
test çok zordu yarın lgs var matematik testi çözdüm 1 doğru türkçe testi çözdüm 1 doğru fen testi çözdüm 0 doğru beden testi çödüm 4 doğru?