8.Sınıf Türkçe Parçada Anlam Testleri 1
8.Sınıf Türkçe Parçada Anlam Testleri 1
8.Sınıf Türkçe Parçada Anlam 1 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 8.Sınıf Türkçe Parçada Anlam Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
1) içim burkularak ve utanmak bana düşmediği hâlde utanarak söyleyeyim ki Türk sanatçısı tarihimizin hiçbir devrinde bu kadar yüzüstü bırakılmamış, böylesine alçaltılmamış, önemsiz sayılmamışlardır. (2) Devrimizin en iyi ozanlarından Cahit Sıtkı, sevdiği kızla evlenmek isteyince serseri takımından olmadığını ispat için emniyet genel müdürünün tanıklık etmesi gerekmişti. (3) Kalp hastası Ziya Osman’a son yıllarında Varlık Yayınevi iş vermeseydi, Cahit Sıtkı’nın da en yakın arkadaşı kalpten değil açlıktan ölecekti. (4) Siz, Orhan Veli’nin kimi günler öğle yemeğini bir bakkal köşesinde iki çiğ yumurta içmekle geçiştirdiğini biliyor musunuz? Bu parçada numaralandırılmış cümlelerden hangisi ana düşünce olmaya en uygundur?
A | 1 |
B | 2 |
C | 3 |
D | 4 |
Soru 2 |
Batı’da sanatçı kendini kurtarmıştır. Onun bütün sıkıntısı kendini tanıtıncaya kadardır. Tanındıktan sonra artık başka işle uğraşmak zorunda kalmaz, eserlerinin geliri geçimine yeter de artar bile. Bunun sonucu olarak da Batı’da sanat bir uğraş haline gelmiştir. Başka uğraş sahipleri sabahları nasıl büroya, işlerinin başına giderlerse sanatçı da sabahları kalkınca kendi çalışma odasına gider, akşama kadar yalnız kendi işiyle uğraşır. Bu parçada, Batı’da sanatın ve sanatçının durumuyla ilgili aşağıdakilerden hangisinde değinilmemiştir?
A | Sanatın bir uğraş haline geldiğine |
B | Sanatçının sabahtan akşama kadar kendi işiyle meşgul olduğuna |
C | Sanatçının, gelirinin geçimine yettiğine |
D | Sanatın, kuru bir gürültü olduğuna |
Soru 3 |
Doğruyu hangi elde görsek sevinçle karşılamalı, uzaktan kokusunu alır almaz silahlarımızı atmalı, teslim olmalıyız. Fazla yukarıdan ve insafsız olmadıkça, yazılarımıza çatılmasını hoş görmeliyiz. Eleştirmenin söyledikleri zararımıza da olsa hoş görmeliyiz ki bizi her zaman serbestçe uyarsın. Kendimizi düzeltmeye yardım etsin. Düzeltilmek herkesin ağrına gittiği için kimse kimseyi düzeltmeye göze alamıyor. Düşüncesini saklayarak konuşuyor çokları. Yukarıdaki parçaya göre kişinin kendisini düzeltmesi neye bağlıdır?
A | Eleştirilerin doğruluğunun kanıtlanmasına |
B | Eleştiriye açık olmaya |
C | Eleştirinin yetkin kişilerce yapılmasına |
D | Eleştirinin ölçülü olmasına |
Soru 4 |
Öğretmen: İnsanoğlu hep merak etti. Nehrin öte yanını, ormanın sonunu, tepenin arkasını... Hep aradı verimli ve zengin toprakları, daha iyi yaşam olanaklarını. Böylece serüvenlerle dolu keşifler tarihi başladı. Öğrenci: ……………………… Yurkarıda öğrenci nasıl bir soru sormuştır?
A | Serüvenlerle dolu keşifler tarihi nasıl başlamıştır? |
B | Meraklı insanlar her zaman başarılı olmuş mudur? |
C | Zengin topraklara sahip olanlar kimlerdir? |
D | Tarih biliminin özelliklerini anlatır mısınız? |
Soru 5 |
Okuma sürecinde öğrencinin kelimeleri doğru tanıması oldukça önemlidir. Kelime tanıma, öğrencinin zihinsel sözlüğünü kullanarak kelimenin anlamını belirlemesi sonucu gerçekleşmektedir. Kelimenin anlamı belirlenirken ön bilgiler kullanılmaktadır. Kelimelerin doğru tanınmaması; cümlelerin, paragrafların ve giderek bütün metnin yanlış anlaşılmasına neden olmaktadır. Bu yüzden kelime çalışmalarına gereken önem verilmeli ve öğrencinin söz varlığı geliştirilmelidir. Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A | Öğrencinin söz varlığının geliştirilmesi gerektiğine |
B | Bir kelimenin anlamı belirlenirken ön bilgilerin kullanıldığına |
C | Ailelerin, çocuklara okuma materyalleri sağlamasının önemli olduğuna |
D | Kelimelerin doğru tanınmaması, metnin yanlış anlaşılmasına neden olduğuna |
Soru 6 |
Halka mâl olmuş bir yazarın yazıları bir bütün olarak yayımlanırken onlarda çeşitli değişiklikler, çıkarmalar yapılmamalıdır. Yazın geleneğinde izlenen yol budur çünkü. Kaldı ki okuyucu, bu kesip biçmelerin neye dayandığını bilemez. Bir başkası, bu atlanan yerleri bırakıp eseri bir başka yerinden budamaya kalkışır. Yazarına ve halka ait bir eserde böyle oynamalar yapma hakkını kimse kendinde görmemelidir. Parçada aşağıdakilerin hangisinden yakınılmaktadır?
A | Bir yazarın tüm eserlerin bir arada yayımlanmamasından |
B | Yeniden yayımlanan eserlerde eski baskıların kullanılmasından |
C | Yeni eserlerde eskilerden farklı düşünceler bulunmasından |
D | Eserlerde yazar dışında kişilerin değişiklikler yapmasından |
Soru 7 |
Dünya görüşü ve sanat tutumu birbirinden ayrılmaz bir bütündür sanatçı için. Sanat yapıtının içinde bunlar iç içe geçmiş halde bulunur. Karda ayak izleri nasıl belli olur ve takip edilebilirse.yapıtta da sanatçının zihnindeki yol haritası ^öyle görülebilir. Parçanın ana düşüncesi aşağıdakilerin hangisidir?
A | Sanatçı, yapıtında kendi hayatını anlatır. |
B | Sanatçının düşünceleri, yapıtına yansır. |
C | Sanatçı, yapıtlarını topluma seslenmek amacıyla oluşturur. |
D | Sanatçının düşünce dünyası kolay çözümlenemez. |
Soru 8 |
Kör kuyulara düştü ümitler birer birer Kopkoyu sisler örttü en masum dilekleri Hatıralar kuytu köşelere sindiler Koptu elimizdeki uçurtmanın ipleri Şair için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Umutlu |
B | Pişman |
C | Karamasar |
D | Şaşkın |
Soru 9 |
Marangozum ben beş gündür Çalışan her işi görür insan için sanat çoktur Yapılmayacak iş yoktur Dörtlükte aşağıdakilerden hangisi anlatılmak istenmiştir?
A | Çalışmanın önemli bir iş olduğu |
B | Çok çeşitli sanat dalları olduğu |
C | Marangozluğun önemli bir meslek olduğu |
D | Çalışanların bazı haklara sahip olduğu |
Soru 10 |
Yağmur ormanları veya tropikal orman denince ilk akla gelenler; göz alıcı kelebekler, orijinal görünümlü böcekler, rengarenk kuşlar, geniş yapraklı, büyük ve yemyeşil ağaçlardır. Bu ekosistemlerde, her türün görevi ve önemi farklıdır ve binlerce tür mükemmel bir uyum içinde yaşamaktadır. Çünkü her birinin sürekliliği birbirlerinin yaşamına sıkı sıkıya bağlıdır. Tek bir türün bile yok olması birçok dengeyi bozar. Bu parçada aşağıdakilerin hangisi dile getirilmiştir?
A | Yağmur ormanlarının özellikleri |
B | Yağmur ormanlarının yaşama katkıları |
C | Yağmur ormanlarını korumak gerektiği |
D | Yağmur ormanlarının çeşitliliği |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
hem diyon full çektim hemde diyon 1. soruyu yapamadım
evet test çok güzeldi 2 yanlış yaptım ama
çok kolaydı fuul çektim ama 1 soruyu yapamadım herkese başarılar.
artık 8. sınıfızzzzzzz
çok güzeldi