9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 1
9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 1
9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi 1 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Ortaçağ Avrupası’nda, feodalite rejiminin ortaya çıkmasında,
I.Kavimler Göçü’nün olması,
II.Roma İmparatorluğu’nun parçalanması ve eski gücünü kaybetmesi,
III.soylu kişilerin kendi bölgelerinde egemenlik kurması
durumlarından hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?
I.Kavimler Göçü’nün olması,
II.Roma İmparatorluğu’nun parçalanması ve eski gücünü kaybetmesi,
III.soylu kişilerin kendi bölgelerinde egemenlik kurması
durumlarından hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?
A | Yalnız II |
B | Yalnız III |
C | I ve II |
D | I ve III |
E | I,II ve III |
Soru 2 |
Aşağıdakilerden hangisi feodal sistemin siyasal alanda çözülmesinde rol oynayan gelişmelerinden biridir?
A | Mutlak monarşilerin güçlenmesi |
B | Şehir devletlerinin kurulması |
C | Katolik Kilisesi’nin gücünü kaybetmesi |
D | Matbaanın kullanılması |
E | Merkezi krallıkların güçlenmesi |
Soru 3 |
Ortaçağ Avrupası’nda Katolik Kilisesi’nin, Geniş topraklara sahip olması, para karşılığında endüljans denen af kağıdını vermesi, Papaların krallara taç giydirmesi özelliklerinden hangileri siyasi yönden güçlendiğini gösterir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | II ve III |
Soru 4 |
Yüzyıl savaşlarından sonra Fransa’da zayıflayan, derebeyliklerle mücadele edilerek, kuvvetli bir krallık kurulmuştur.
Bu durum Fransa’nın,
I.yönetim,
II.siyasi,
III.kültürel
özelliklerinden hangilerinde öncelikli olarak değişimine neden olmuştur?
Bu durum Fransa’nın,
I.yönetim,
II.siyasi,
III.kültürel
özelliklerinden hangilerinde öncelikli olarak değişimine neden olmuştur?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | II ve III |
Soru 5 |
1215’te İngiltere’de ilan edilen Magna Charta’nın,
I.kanun önünde herkes eşit sayılacak,
II.kral kimsenin malına el koyamayacak,
III. kral insanları yargılamadan cezalandıramaycak
maddelerinden hangileri kanun üstünlüğünü gösterir?
I.kanun önünde herkes eşit sayılacak,
II.kral kimsenin malına el koyamayacak,
III. kral insanları yargılamadan cezalandıramaycak
maddelerinden hangileri kanun üstünlüğünü gösterir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | I, II ve III |
Soru 6 |
Ortaçağ Avrupası’nda Katolik Kilisesi’nin siyasi yönden güç kazanmasında,
I.Papaların krallara taç giydirmesi,
II.eğitimin kilisenin açtığı okullarda yapılması,
III.siyasi yapının bölünmüşlüğü nedeniyle merkezi otoritenin olmaması
durumlarından hangilerinin etkili olduğu söylenemez?
I.Papaların krallara taç giydirmesi,
II.eğitimin kilisenin açtığı okullarda yapılması,
III.siyasi yapının bölünmüşlüğü nedeniyle merkezi otoritenin olmaması
durumlarından hangilerinin etkili olduğu söylenemez?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | I ve II |
D | I ve III |
E | II ve III |
Soru 7 |
Haçlı seferleri sonunda Avrupa’da;
I.teodal beyler,
II.krallar,
III.din adamları
verilen sınıflardan hangilerin güçlerini artırdıkları söylenebilir?
I.teodal beyler,
II.krallar,
III.din adamları
verilen sınıflardan hangilerin güçlerini artırdıkları söylenebilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve III |
E | II ve III |
Soru 8 |
Feodal rejimde görülen,
I.merkezi otoritenin zayıf olması,
II.halkın sosyal sınıflara ayrılması,
III.tarımın temel geçim kaynağı olması
özelliklerinden hangileri toplumsal eşitsizliğin göstergesidir?
I.merkezi otoritenin zayıf olması,
II.halkın sosyal sınıflara ayrılması,
III.tarımın temel geçim kaynağı olması
özelliklerinden hangileri toplumsal eşitsizliğin göstergesidir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | I ve III |
Soru 9 |
Ortaçağ Avrupası’nda kilisenin açtığı okullarda, deney ve gözlem metodu uygulanmazdı. Eğitimin amacı Hiristiyanlık dinini öğrenmek ve yaymaktı.
Buna göre, Ortaçağ Avrupası’nın eğitim sistemi ile ilgili olarak,
I.Laik eğitim anlayışı yoktur.
II.Skolastik düşünce hakimdir.
III.Bilimsel gelişmeler artmıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılamaz?
Buna göre, Ortaçağ Avrupası’nın eğitim sistemi ile ilgili olarak,
I.Laik eğitim anlayışı yoktur.
II.Skolastik düşünce hakimdir.
III.Bilimsel gelişmeler artmıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılamaz?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | II ve III |
E | I, II ve II |
Soru 10 |
Toprak Ortaçağ Avrupası’nda zenginliğin ölçüsüdür. Din adamları ve soylular büyük toprak sahipleriydi. Burjuvalar ticaretle uğraştığı için önemli bir ekonomik güce sahipti. Bu bilgilere göre feodalite rejimi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Bu dönemde ticaret fazla gelişmemiştir. |
B | Soylular ve din adamları toplumun zenginleridir. |
C | Toplumsal eşitlik anlayışı yoktur. |
D | Din ve devlet işleri tek elden yürütülmektedir. |
E | Din adamları geniş yetkilere sahiptir. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
📌 9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 1 hakkında detaylı bilgilere ve uygulamalı örneklere bu içerikte ulaşabilirsiniz.