9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 2
9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 2
9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi 2 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Haçlı Seferleri sonunda,
I.skolastik düşüncenin zayıflaması.
II.kağıt ve matbaanın kullanımının yaygınlaşması,
III.kralların güçlerini artırması
gelişmelerinden hangileri Avrupa’nın kültürel yapısında değişimi hızlandırdığı söylenebilir?
I.skolastik düşüncenin zayıflaması.
II.kağıt ve matbaanın kullanımının yaygınlaşması,
III.kralların güçlerini artırması
gelişmelerinden hangileri Avrupa’nın kültürel yapısında değişimi hızlandırdığı söylenebilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | II ve III |
Soru 2 |
Ortaçağ Avrupası’nda skolastik düşüncenin hakim olması,
I.bilimin gelişmemesi,
II.dini taassubun artması,
III.papalığın gücünün artması
sonuçlarından hangilerini ortaya çıkarmıştır?
I.bilimin gelişmemesi,
II.dini taassubun artması,
III.papalığın gücünün artması
sonuçlarından hangilerini ortaya çıkarmıştır?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | I ve III |
D | Il ve III |
E | I, II ve III |
Soru 3 |
Ortaçağ Avrupası’nda görülen,
I.Kutsal sayılan toprakları almak için, Haçlı seferlerinin yapılması
IIPapaların krallara taç giydirmesi
III.eğitim öğretimin kilisenin açtığı okullarda yapılması
durumlarından hangileri Katolik Kilisesi’nin siyasi alanda güçlü ve devletler üzerinde siyasi yaptırım gücünün olduğunun kanıtı sayılabilir?
I.Kutsal sayılan toprakları almak için, Haçlı seferlerinin yapılması
IIPapaların krallara taç giydirmesi
III.eğitim öğretimin kilisenin açtığı okullarda yapılması
durumlarından hangileri Katolik Kilisesi’nin siyasi alanda güçlü ve devletler üzerinde siyasi yaptırım gücünün olduğunun kanıtı sayılabilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız III |
C | I ve II |
D | I ve III |
E | I,II ve III |
Soru 4 |
Aşağıdakilerden hangisi Ortaçağ Avrupası ile ilgili değildir?
A | Feodolite rejimi ile yönetilmesi |
B | Eğitimin kilisenin açtığı okullarda verilmesi |
C | Yönetimde burjuvaların etkili olması |
D | Dinin sosyal ve siyasal hayatta etkili olması |
E | Skolastik düşüncenin egemen olması |
Soru 5 |
Ortaçağ’da papalık dini gücünün yanında siyasi gücede sahiptir. Kilise bu siyasi gücünü kullanarak ülke içerisinde etkin bir konuma gelmiştir. Bu durum,
I.Laik yönetim şekli yoktur.
II.Din adamları devlet yönetiminde etkilidir.
III.Demokratik bir ortam yaşanmıştır.
yargılarından hangilerini kanıtlar?
I.Laik yönetim şekli yoktur.
II.Din adamları devlet yönetiminde etkilidir.
III.Demokratik bir ortam yaşanmıştır.
yargılarından hangilerini kanıtlar?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | II ve III |
E | I ve II |
Soru 6 |
Orta Çağ Avrupası’nda sanat ve bilimsel çalışmaların kilisenin kontrolünde ve istediği alanlarda yapılmasının,
I.özgün sanat eserlerin ortaya çıkmamasına,
II.sanatçıların çalışacağı alanların sınırlı kalmasına,
III.bireylerin kişisel yeteneklerinin ve yaratıcılıklarının gelişmemesine
durumlarından hangilerine ortam hazırladığı söylenebilir?
I.özgün sanat eserlerin ortaya çıkmamasına,
II.sanatçıların çalışacağı alanların sınırlı kalmasına,
III.bireylerin kişisel yeteneklerinin ve yaratıcılıklarının gelişmemesine
durumlarından hangilerine ortam hazırladığı söylenebilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | I,II ve III |
Soru 7 |
Ortaçağ’da güçlü olan derebeyliklerin Coğrafi keşiflerle, ortaya çıkan,
I.Akdeniz ticaretinin önem kaybetmesi,
II.yeni keşfedilen yerlere göçlerin olması
III.Avrupa’da zenginliğin ölçüsünün toprak yerine, değerli madenlerin olması
sonuçlarından hangilerinin derebeylikleri olumsuz etkilediği söylenebilir?
I.Akdeniz ticaretinin önem kaybetmesi,
II.yeni keşfedilen yerlere göçlerin olması
III.Avrupa’da zenginliğin ölçüsünün toprak yerine, değerli madenlerin olması
sonuçlarından hangilerinin derebeylikleri olumsuz etkilediği söylenebilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | I ve III |
Soru 8 |
Magna Charta’nın;
I.Hiçbir özgür insan bırakılamaz.
II.Halk meclisi açılmalıdır.
III.Hiçbir insan yürürlükteki kanunlara baş vurmaksızın tutuklanamaz.
maddelerinden hangileri Avrupa’nın insan hakları konusunda gelişme kaydettiğini daha iyi kanıtlar?
I.Hiçbir özgür insan bırakılamaz.
II.Halk meclisi açılmalıdır.
III.Hiçbir insan yürürlükteki kanunlara baş vurmaksızın tutuklanamaz.
maddelerinden hangileri Avrupa’nın insan hakları konusunda gelişme kaydettiğini daha iyi kanıtlar?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve III |
E | I,II ve III |
Soru 9 |
Ortaçağ Avrupası’nda,
I.soylular
II.din adamları
III.burjuvalar
gibi sosyal sınıfların hangilerinin Haçlı Seferleri sonunda etkinliğinin azaldığı savunulur?
I.soylular
II.din adamları
III.burjuvalar
gibi sosyal sınıfların hangilerinin Haçlı Seferleri sonunda etkinliğinin azaldığı savunulur?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | I ve II |
D | I ve III |
E | II ve III |
Soru 10 |
Orta Çağ’da İngiltere’de yayımlanan Magna Charta’ya (Büyük Şart) göre “Hiçbir özgür insan, yürürlükteki kanunlara başvurmaksızın tutuklanamaz, sürgün edilemez ve mülkü elinden alınamaz.”
Buna göre, Magna Charta’nın yayınlanması İngiltere’de,
I.kanun üstünlüğünü,
II.insan haklarını
III.özel mülkiyeti
kavramlarından hangilerini koruduğu söylenelebilir?
Buna göre, Magna Charta’nın yayınlanması İngiltere’de,
I.kanun üstünlüğünü,
II.insan haklarını
III.özel mülkiyeti
kavramlarından hangilerini koruduğu söylenelebilir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I ve II |
E | I, II ve III |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
📌 9.Sınıf Tarih Türkiye Tarihi Testleri 2 hakkında detaylı bilgilere ve uygulamalı örneklere bu içerikte ulaşabilirsiniz.