LYS Dil ve Anlatım Kelimede Anlam Testleri 7
LYS Dil ve Anlatım Kelimede Anlam Testleri 7
LYS Dil ve Anlatım Kelimede Anlam Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Dil ve Anlatım Kelimede Anlam Testleri 7 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Sımsıcak bir havası vardır bu şiirlerin. Yaşamın kabuğunu kırma, ''gerçeklerin üzerindeki örtüyü kaldırma'' amacına yönelik özsel ve dilsel bir yapısı vardır. Tırnak içinde ki sözle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Gerçeği olduğu gibi değil de değiştirerek yansıtma |
B | Okurun görmek istemediği gerçekleri üstü kapalı anlatma |
C | Okurlara toplumsal gerçekle hesaplaşma sorumluluğu kazandırma |
D | Okura fark etmediği, bilincine varamadığı gerçekleri gösterme |
E | Okurun edebiyat beğenisini sarsıp değiştirme |
Soru 2 |
Cumhurbaşkanı, eleştirilerle uğraşacağına kulağının üzerine yatsa bırakın maça gitmeyi, bilindik nutuklar atsa ve şimdi kendisine sataşanlar gibi demagoji yapsa kimse ona ses çıkarmazdı. Onun da başı ağrımazdı. Bu cümlede geçen “kulağının üzerine yatmak” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerin hangisidir?
A | Çok bencil davranmak |
B | Kendisinden başkasını düşünmemek |
C | Söylenenleri ciddiye almak |
D | Olanları duymamazlıktan gelmek |
E | Eleştirileri objektifçe değerlendirmek |
Soru 3 |
Bu kitap siz okuyucularıma ulaştığına göre, ''uzattığım ipin ucundan tutmuşsunuz'' demektir. Tırnak içinde ki sözle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yazarın duygu ve düşünce dünyasını okuyucudan gizlemesi |
B | Yazarın, okuyucuların sorunlarına çözümler üretmesi |
C | Okuyucunun yazarla etkileşim içinde olması |
D | Okuyucu ile yazar arasındaki dargınlığın bitmesi |
E | Yazarın okuyucuları için iyimser düşünmesi |
Soru 4 |
Edebiyatın yanı sıra tiyatro, sinema, müzik ve diğer sanatsal disiplinlerden seçilmiş örnekler etrafında çatılan söz konusu bu yazıları kitaba alırken tümünü gözden geçirdim. Deneme yazılarından beklendiği gibi bu yazılardaki temel yaklaşımın, içerdiği örneklemelerin verdiği ipuçlarının okuru çeşitli zihinsel yolculuklara çıkarmak olduğunu belirtmek isterim. Bu parçada geçen “Kitabın okuru çeşitli zihinsel yolculuklara çıkarması” ile anlatılan aşağıdakilerden hangisi değildir?
A | Kitabın okurda düşünsel çağrışımlar yaratması |
B | Kitabın okura yeni düşünceler esinlemesi |
C | Kitabın yeni kitaplar yazma konusunda okuyucuyu teşvik etmesi |
D | Kitabın okuru yeni sorulara kışkırtması |
E | Kitabın okura taze bakışlar, yeni yeni yaklaşımlar kazandırması |
Soru 5 |
İçsel dünyanız gibi ağır bir yükü, büyük bir sandığı iyi niyetle açıp gösteremezsiniz. Aslında çok çürük mallarım var bu sandıkta; ama sizinle paylaşmak istiyorum, diyemezsiniz. Sizi de sandığınızı da havaya uçururlar sonra. Bu parçada geçen “Aslında çok çürük mallarım var bu sandıkta” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Başkalarınca bilinmesi istenmeyen kusurlar |
B | Kişiyi değiştiren bireysel nitelikler |
C | Herkeste bulunmayabilecek ilginç davranışlar |
D | İnsanın ailesinden getirdiği farklı tavırlar |
E | Bireyi birey yapan genetik özellikler |
Soru 6 |
Yurtdışında kitaplarımın yayımlanması zor değil, hemen yayımlanıyor; ama Türkiye’de kitaplarımın yayımlanması için beş yıl uğraştım. Bunu dağları kasıkla taşıyarak yaptım. İnanın bu kolay değil. Parçada geçen “dağları kaşıkla taşıyarak" sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Zor bir işi yılmadan, bıkmadan çalışarak kotarmak |
B | Maddi getirisi olmayan işle ilgilenmek |
C | Sevdiği bir işi yapmayı göze almak |
D | Herkesin hafife aldığı bir işle ilgilenmek |
E | Kafasına koyduğu her işi başarmak |
Soru 7 |
Suzan Deffers, kapsamlı görüşleri ve pratik uygulama önerileriyle kendimizi korku, sıkıntı, öfke, sabırsızlık ve engelleyici duyguların kollarına bırakmamanın yollarını gösteriyor. Bunların yerine güven, minnet, uyum, sevgi gibi keyif veren duyguları kucaklayarak benliğimizi hafifletmeliyiz; kısaca yaşamla dans etmeliyiz. Bu parçada geçen "kendimizi engelleyici duyguların kollarına bırakmamak” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Duyguların esiri olmamak |
B | Kişiliğin gelişimini duygulardan yalıtmak |
C | Duygularımıza kapılmamayı öğrenmek |
D | Olumsuz duyguların kıskacına girmemek |
E | Duygusal davranmayı becermek |
Soru 8 |
İçten gelen duygularımızı anlamak ve onları kararlar vermede kullanmayı öğrenmek, sağlıklı karar verme, problem çözme becerileri geliştirmenin bir parçasıdır. Ne yazık ki birçok insan ya duygularını gömmeyi ya da çevrelerindeki insanların duygularını boğmayı öğrenir. Bu parçada geçen “duygularını gömmek” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Duygusuz olmak |
B | Duygularını yok saymak |
C | Duygularını tanımamak |
D | Duyguları geliştirmemek |
E | Duyguları olmamak |
Soru 9 |
Bu kitabı okuduğunuzda sadece beyin sahibi olmanın önemli olmadığını, asıl önemli olanın beynin doğru biçimde kullanılması olduğunu göreceksiniz. Beyninizi doğru kullanmaya başladığınızda herkesin içinde varolan ama çoğunlukla kullanılmayan beynin sınırsız gücene doğru yelken açacaksınız. Bu parçada geçen “beynin sınırsız gücüne doğru yelken açmak” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Beynin işleyişini araştırmak |
B | Beynin insan gelişimine katkısını saptamak |
C | Beynin büyük gücünü keşfetmeye başlamak |
D | Beynin evrimini incelemek |
E | Beynin sınırlarını bulmak |
Soru 10 |
Batıyı görmek, bizim dünyamızdan ayrı bir dünyanın insanlarının yaşamlarını seyretmek ilginç. Elbette bu, insana bir şeyler kazandırıyor. Yalnız her ağaç toprağında büyür. Bir romancı da ancak kendi toprağında dal budak sarar. Bu parçada geçen “romancının kendi toprağında dal budak sarması” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Romancıyı kendi insanının anlayabileceği |
B | Romancıyı yerel motiflerin evrensele ulaştırabileceği |
C | Romancının ancak yaşadığı durumları anlatabileceği |
D | Romancının özünü araştırması gerektiği |
E | Romancıyı ulusal kaynakların besleyebileceği |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel