LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri 1
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Sanatçının başarılı olmasını sağlayan en önemli etken deneyimdir. Usta sanatçı söze de karışır, ikide bir araya da girer. İsterse bütün bilinen kurallara karşı gelir, gene de başarır işini. Acemi sanatçının başarısızlığı ise söze karışmasından değil, acemi oluşundandır. Steinback, "Gazap Üzümlerinde durmadan söze karışır, konuşur, açıklar, öğretir; ama en büyük yapıtı budur.
Bu parçada düşünmeyi geliştirme yollarından hangilerine başvurulmuştur?
A | Tanımlama - İlişki kurma |
B | Karşılaştırma - Örnekleme |
C | Tanık gösterme - Bölümleme |
D | İlişki kurma - Örnekleme |
E | Bölümleme - Tanımlama |
Soru 2 |
Söz ve anlam sanatlarının olmadığı ölçüsüz, uyaksız bir şiirdir bu. Konu olarak sıradan bir insanın basit fakat anlamlı yaşamını işler. Dili alışılmış şiir dilinden farklı özellikler gösterir.”Nasır”, “kundura" gibi sözcükler şiire sokulmuştur örneğin. Böylece şiir dili yapaylıktan, kitap dilinden kurtulmuştur.
Bu parçada yararlanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerin hangisidir?
A | Örnekleme |
B | Tanımlama |
C | Tanık gösterme |
D | İlişki kurma |
E | Sorulama |
Soru 3 |
Octavlo Pazz’a göre eleştirel düşünce ile demokrasi birbirini bütünleyen şeylerdir ve eleştiri ancak demokratik ortamda var olabilir. Türkiye’de eleştirinin bir zamanlar hiç olmayışı ve şimdilerde var olan ilkel görünümü elbette demokrasiden uzaklığımıza bağlı bir olgudur.
Bu parçada aşağıdakilerden hangisi söz konusudur?
A | Örnekleme |
B | Tanımlama |
C | Karşılaştırma |
D | Tanık gösterme |
E | İlişki kurma |
Soru 4 |
Şiir bilgi mi? Kuramsal bilgilerle mi yazılır şiir? Yoo, hayır, küçültür şiiri bul Bilgiyi, bildiriyi öne alarak, standart maddelerle şiir yazanlar da olur. Ama şiir dediğimiz şey, bir yaşantıdır; bize el koymuş, içimize taş gibi oturmuş olayları, olguları biçimlere, kalıplara dökme işidir şiir. Bilgi bu eriyikte, bu homojen kitlede artık o bileşimin bir öğesi olmuştur.
Bu parçada aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmıştır?
A | Örnekleme |
B | Tanımlama |
C | Tanık gösterme |
D | Karşılaştırma |
E | Bölümleme |
Soru 5 |
Aydın dediğin kuşkudan kaçmayan kişidir bence. Kuşkuyla aydınlanır çünkü kafa. Düşünmeyen, düşünce üretemeyen aydın olamaz. Kuşkudan kuşkuya atlamaktır düşünmek. Karanlığı, bulanıklığı, belirsizliği dağıtan bir ışıldak düşünmek. Büyük ölçüde kuşkulanmakla görevlidir akıl; o çok övülen aydınlığını kuşkuya borçludur.
Bu paragrafın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmıştır?
A | Karşılaştırma |
B | Tanık gösterme |
C | Betimleme |
D | Örnekleme |
E | Tanımlama |
Soru 6 |
Tütün içmek tarih boyunca krallara ait bir zevk, yeniden sağlanan barışın ya da özgürlüğe kavuşmanın simgesi olmuştu. Bugün ise en azından Batı’da, doğru olmayan bir toplumsal davranış olarak kabul ediliyor. Yasalar, kararnameler ve genelgelerle giderek daha sıkı denetlenen bir münasebetsizlik...
Bu parçada düşünceyi geliştirme yollarından hangisine başvurulmuştur?
A | Tanımlama |
B | Karşılaştırma |
C | Örnekleme |
D | Tanık Gösterme |
E | İlişki kurma |
Soru 7 |
Türkiye Yayıncılar Birliği'nin yaptığı bir anket, şüpheci ruhuma su serpti. Kitap çalınma oranı yüzde bir ile yüzde beş arasında gidip geliyor. Araştırma gene beni bir ikilem içinde bırakmadı değil. Acaba kitap meraklıları gerçekten hırsızlık yapmayacak kadar dürüst mü, yoksa kitap, çalınacak bir değer olmaktan çıktı mı? Sanıyorum, sadece meraklısı için bir değer olan kitap, dürüst insanlarla sınırlı bir çerçevede ilgi odağı oluyor.
Bu paragrafta yararlanılan düşünceyi geliştirme yolu, aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
A | Sayısal verilerden yararlanma |
B | Örnekleme |
C | Tanık gösterme |
D | Sayısal verilerden yararlanma |
E | Karşılaştırma |
Soru 8 |
Bu dönemin edebiyatını iki yönde ele alıp yorumlamak en doğrusu olacaktır: Bize gelenler ve biz-den gidenler. Gerçekten de geçen yüzyılın son çeyreğinde OsmanlI topraklarına ünlü konuklar gelir: Theophile Gautier, Nerval gibi şairleri Flau-bert’ten başlayarak Gide’e dek uzanan bir yazar listesi tamamlar. Hemen hepsi ayrıntılı gezi metinleri kaleme almışlardır. Aksi yönde de gözle görülür bir hareketlenmeye tanık oluruz. Sözgelimi Ahmet Mithat Efendi, İskandinav ülkelerini ve Paris’i, Ahmet Rasim Balkan ülkelerini gezip yazar.
Bu parçada düşüncenin geliştirilmesinde yaralanılan yollar aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A | Örnekleme - tanımlama |
B | Tanık gösterme - karşılaştırma |
C | Karşılaştırma - tanımlama |
D | Tanımlama-bölümleme |
E | Bölümleme - örnekleme |
Soru 9 |
İki tip yazar var: Ölümünden sonra ardında hiçbir şey bırakmayan, müsveddelerinin yok edilmesini isteyen, yayınlanmış yapıtından başka bir kaynağa başvurulmamasını dileyenler ile sigara paketlerine aldığı notları bile saklayan, daha sağlıklarında kitaplarının dışında neredeyse bir arşiv oluşturmaya çalışanlar. Oktay Rifat, birinci tip; Kemal Tahir ise ikinci tip yazarlaır arasında akla ilk gelen isimlerdir.
Bu parçanın anlatımında yararlanılan düşünceyi geliştirme yolları, aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
A | Karşılaştırma - Tanımlama |
B | Sınıflandırma - Örnekleme |
C | Tanık gösterme - İlişki kurma |
D | Tanımlama-Sınıflandırma |
E | Örnekleme - Tanık gösterme |
Soru 10 |
Tarım, eski uygarlıkların en büyük geçim kaynağı iken insanlar zorunlu olarak hareket halindeydiler. Bugün ise teknoloji yaşamımızı kolaylaştırmış, ancak bizi hareketsizliğe itmiş, tembelliğe alıştırmıştır. Artık, yemek hazırlarken bile fazladan bir fiziksel güç harcamamıza gerek kalmıyor; konserveler, dondurulmuş yiyecekler, ayıklanmış baklagiller vb. yorulmadan yemek hazırlamamızı sağlıyor. Çamaşır ve bulaşık makineleri, elektrikli süpürgeler sayesinde ev işi yaparken de fazla bir kalori harcamıyoruz. Yüzyıllardır yaşayabilmek amacıyla kullanmak zorunda olduğumuz kaslarımızı ve eklemlerimizi neredeyse pas tutmaya terk etmiş durumdayız.
Bu parçada yararlanılan düşünceyi geliştirme yolları aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
A | Tanık gösterme - Karşılaştırma |
B | Örnekleme - Tanımlama |
C | Tanımlama - Karşılaştırma |
D | Karşılaştırma - Örnekleme |
E | Sınıflandırma - Tanık gösterme |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.