LYS Edebiyat İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı ve İslami Eserler Testleri 2
LYS Edebiyat İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı ve İslami Eserler Testleri 2
LYS Edebiyat İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı ve İslami Eserler Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Edebiyat İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı ve İslami Eserler Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi, sözlü dönem Türk edebiyatının bir özelliği değildir?
A | Yabancı etkilerden uzak bir dil kullanılması |
B | Ulusal ölçü olan hecenin kullanılması |
C | Dönemine göre arı bir dil kullanılması |
D | Aşk, doğa, ölüm, kahramanlık konularının işlenmesi |
E | Nesrin nazma göre fazla gelişmesi |
Soru 2 |
X. yüzyıldan itibaren İslamiyet’i kabul eden Türkler, İslam kültürünün etkisiyle yeni bir edebiyat ortaya koymaya çalışmışlardır. XI. yüzyılda İslam etkisindeki ilk eserler genelde ... lehçesi, ... ölçüsü ve ... nazım şekli kullanılarak oluşturulmuştur. Bu cümlede boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Hakaniye - hece - koşma |
B | Hakaniye - aruz - mesnevi |
C | Çağatay - aruz - mesnevi |
D | Oğuzca - aruz - kaside |
E | Hakaniye - aruz - koşma |
Soru 3 |
Aşağıdakilerden hangisi, “Dede Korkut Hikâyeleri”nin özelliklerinden biri değildir?
A | Hikâyelerdeki anlatımın nazım - nesir karışık olması |
B | Kişilerin ve olayların destanlarda olduğu gibi olağanüstü özellikler taşıması |
C | Destandan halk hikâyeciliğine geçişin ilk ürünü olan bu hikâyelerde ağır, sanatlı bir Türkçenin kullanılması |
D | Hikâyelerde ortak kalıplaşmış sözlere yer verilmesi |
E | Geçiş dönemi eseri olduğundan İslam öncesi ve İslami döneme ait özellikler taşıması |
Soru 4 |
Türkçenin ilk sözlüğü, dilbilgisi kitabı olan Divan-ü Lügati’t-Türk, ... Yukarıda verilen bilgiye göre boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A | Türkçenin Arapça kadar zengin bir dil olduğunu ispatlamayı amaçlayan ansiklopedik bir sözlüktür. |
B | Türklere Arapçayı öğretmek amacıyla yazılmıştır |
C | Göçebe Türk boylarında kullanılan 7500 Türkçe sözcüğün açıklamasını verirken tarih, coğrafya, etnografya, folklor ve edebiyata ilişkin bilgiler de İçerir. |
D | 1072’de Kaşgarlı Mahmut tarafından sözlü dönem Türk edebiyatına dair örnekler sun¬mak için kaleme alınmıştır |
E | Aruzla yazılmış, Türkçe sözcüklerin kullanılışını açıklamak için sözlü edebiyata ait koşuk, sagu, sav örneklerine yer vermiştir. |
Soru 5 |
Aşağıdakilerden hangisi sözlü dönemin bir özelliği değildir?
A | Ürünler anonimdir |
B | Nazım birimi dörtlük, ölçü hecedir. |
C | Şiirler sığır, şölen, yuğ törenlerinde söylenir. |
D | Ulusal özellikler yok denecek kadar azdır. |
E | Din, aşk, kahramanlık, tabiat gibi konular işlenir. |
Soru 6 |
I. Geçiş döneminin ilk esendir. II.Mesnevi şeklinde aruz ölçüsüyle yazılmıştır. III.Didaktik - alegorik bir özellik taşır. IV.Beyit nazım birimiyle yazılmış; ancak dörtlükler de kullanılmıştır. V.İyi bir devlet yönetiminin ilkeleri anlatılır, hükümdara siyasi öğütlerde bulunulduğu için ilk siyasetname özelliği taşır. Yukarıda özellikleri verilen eser ve eserin yazarı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Kutadgu Bilig (Yusuf Has Hacip) |
B | Dede Korkut Kitabı (Anonim) |
C | Atabetü’l-Hakayık (Edip Ahmet Yükneki) |
D | Divan-ı Hikmet (Hoca Ahmet Yesevi) |
E | Divan ü Lügati’t-Türk (Kaşgarlı Mahmut) |
Soru 7 |
Aşağıdakilerin hangisinde, belirtilen yapıtla ilgili yanlış bir açıklama yapılmıştır?
A | Kutadgu Bilig: Yusuf Has Hacip tarafından aruz ölçüsüyle mesnevi tarzında yazılan hem siyasetname özellikleri hem de didaktik özellikler taşıyan bir eserdir |
B | Divan ü Lügati’t-Türk: Türkçenin Arapça kadar zengin bir dil olduğunu ispatlamayı amaçlayan bu ansiklopedik eser 11. yüzyılda yazılmıştır. |
C | Atabetü’l-Hakayık: 12. yüzyılda Edip Ahmet Yükneki tarafından Hakaniye Türkçesiyle dörtlük birimi ve aruz ölçüsüyle yazılan bir ahlak kitabıdır. |
D | Divan-ı Hikmet: 12. yüzyılda Ahmet Yesevl’nin devlet yönetiminin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler verdiği siyasetname niteliğindeki didaktik eseridir. |
E | Muahakemetü’l-Lügateyn: 15. yüzyılda Ali Şir Nevai’nin Farsçaya karşı Türkçenin üstünlüğünü savunduğu Çağatayca yazılmış bir eser¬dir. |
Soru 8 |
(I) Dede Korkut Hikâyeleri Halk hikâyeciliğine geçiş döneminin en önemli ürünüdür. (II) Hikâyeler nazım- nesir kanşık on iki epik hikâyeden oluşur. (III) Hikâyelerin yazarı belli değildir. (IV) Eski Türk töreleri ve yaşamıyla İslami motifleri birleştirir. (V) Hikâyeler birbirinden tamamen bağımsız olup Oğuzların gerçek tarihini yansıtır. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
E | V. |
Soru 9 |
(I) Kaşgarlı Mahmut tarafından XI. yüzyılda yazılan Divan-ı Lügati’t-Türk, Türklerin ilk sözlüğü, ilk dilbilgisi kitabıdır. (II) 7500 Türkçe sözcüğün Arapça karşılığı verilerek Araplara Türkçeyi öğretmek amaçlanmıştır. (III) Aynca Türk boylan, coğrafyası ile Türklerin örf ve gelenekleri ile ilgili önemli bilgiler bulunur. (IV) Hakaniye lehçesiyle kaleme alınan eserde Türklerin ağız ve şive özelliklerini yansıtan koşuk, sav, sagu, destan örneklerine yer verilmiştir. (V) Son bölümde devlet İdaresi ile ilgili konular ele alındığı için bu eser, aynı zamanda siyasetname türünün edebiyatımızdaki ilk örneği kabul edilir. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde bilgi yanlışlığı vardır?
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV |
E | V. |
Soru 10 |
Yazılı edebiyat Türkler arasında yazının yaygınlaşmasıyla başlamıştır. Türkler, sırasıyla , ............. , ........... ve ........... olmak üzere dört çeşit alfabe kullanmışlardır. Bu parçada boş bırakılan yere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
A | Arap - Göktürk - Uygur - Latin |
B | Yenisey - Altun Yaruk - Arap - Latin |
C | Göktürk - Uygur - Arap - Latin |
D | Göktürk - Uygur - Osmanlıca - Latin |
E | Göktürk - Fars - Arap – Latin |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel