Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Alıştırmaları 2
Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testleri 2
Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Kant’a göre bir eylemin doğruluğu veya yanlışlığı, bu eylemin kendisinden ötürü yapıldığı niyete bağlıdır. İyi eylem, iyi niyete dayanan eylemdir. Buna karşılık Epikuros, bir eylemin doğruluk veya yanlışlığını yalnızca bu eylemin getirdiği sonuçlarla ölçmektedir. Haz verici bir sonucu olan bir eylem iyi, acı verici bir eylem ise kötüdür.
Bu parçada sözü edilen durum, felsefenin öncelikle hangi özelliğine bir örnektir?
A | Farklı sorulara cevap araması |
B | İlkelerine akıl yoluyla ulaşması |
C | Her türlü eylemi irdelemesi |
D | Farklı bakış açılarının bulunması |
E | Mantık ilkelerine bağlı kalması |
Soru 2 |
Faydacı ahlak anlayışına göre yapılması gereken şey, kendi dışımızdaki diğer insanları da düşünerek herkesin yararını gözeten ortak bir haz verici iyinin bulunmasına çalışmaktır. En çok sayıda insana en fazla haz verici olan bir eylem doğru eylemdir.
Buna göre, bir eylemin iyi olup olmaması neye bağlıdır?
A | Eylemin Tanrı'ya dayanmasına |
B | Eylemin sonucuna |
C | Eylemin sezgiye dayanmasına |
D | Eylemi yapan kişiye |
E | Eylemi yapanın niyetine |
Soru 3 |
Nietzsche’ye göre, iyi ile kötü göreceli kavramlardır. Bu yüzden özgür ve yaratıcı kişiler haksız yere "ahlaksız" olarak görülür. Nietzsche'ye göre üstün insan, çağında ve çevresinde geçerli olan ahlakın gözlüğünü kullanmaz, iyinin ve kötünün ötesine geçer. Aksi halde sürü için geçerli olan iyiyi üst insana benimsetmek onu hiçleştirmekle aynı anlama gelir.
Bu görüşüyle Nietzsche ahlak felsefesinde aşağıdaki akımlardan hangisinin içinde yer alır?
A | Nihilizm |
B | Hedonizm |
C | Pragmatizm |
D | İdealizm |
E | Dualizm |
Soru 4 |
Demokritos, "doğru bir yaşayışın dayanakları nedir?" sorusunu atom öğretisine dayanarak açıklamaya çalışır. Duygular ile istekler de ateş atomlarının hareketleridir. Bu hareketler durgun ve ölçülü iseler insanı mutlu yaparlar, çok kızışık iseler mutsuzluk yaratırlar. Onun için mutluluk, ruhun dinginliğidir. Mutluluğa erişmek isteyen, yararına olanla olmayanı ayırt etmeyi bilmelidir. Bunun ölçüsünü de insan, haz ve acı duygularında bulabilir. Yalnız insan, göreli olarak iyi olanla, mutlak olarak iyi olanı ayırmayı da bilmelidir. Göreli olarak iyi olanlar; maddi-duyusal sevinçler, güzellik, şeref ve zenginlik gibi şeylerdir. Mutlak iyi olmak ise ruhun iyi bir durumda bulunmasıdır.
Demokritos'un ahlak anlayışı için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Ahlakın temelinde bilgi vardır. |
B | İnsanın ahlaki değerinin ölçüsü düşünebilmesidir. |
C | Ruhun dinginliği ile ahlak arasında sıkı bir ilişki vardır. |
D | Mutluluk ahlakın temelini oluşturur. |
E | Bedensel tutkular ahlakın vazgeçilmez unsurlarıdır. |
Soru 5 |
Hume ve Mili gibi düşünürler tarafından ileri sürülen faydacı ahlak anlayışında bir davranışın doğru veya yanlış olduğuna nesnel ölçütlerle karar verilir. Çok sayıda insana çok haz veren bir eylem ahlaksal bakımdan doğrudur. Çok sayıda insan kitlesinin hedeflenmesi demokratik zihniyeti yansıtmaktadır. Herkesin eşit kabul edilmesi Nietzsche tarafından tepki ile karşılanmış, Nietzsche bazı insanların diğer insanlardan daha üstün olduklarını, bu nedenle de üstün insanların mutluluğunun daha önemli olduğu savunmuştur. Buna göre, faydacı ahlak anlayışı ile ilgili aşağı-dakilerden hangisi söylenemez?
A | Tüm insanlık için geçerli olan ahlak kurallarının kabul edildiği |
B | Faydacı ahlak kuramının getirilecek eleştirilere açık olduğu |
C | Davranışın ahlaklı olup olmadığının ölçütünün bireysel temelde olmadığı |
D | Bireysel faktörlerin faydacı ahlak anlayışında belirleyici olduğu |
E | Faydacı ahlak anlayışının Nietzsche'nin “üstün insan” düşüncesine ters olduğu |
Soru 6 |
Nasıl ki renk körlüğü bir insanın renkleri ayırdet-mesine engelse insanların farklı çevreleri, eğitim koşulları nesnel değerleri görmelerine engei olabilir. Farklı müzik geleneği içinde yetişmiş Doğulu bir insanın klasik batı müziğinden zevk almadığı, bu müziği değerli bulmadığı bir gerçektir. Ancak bu müziğin ürünlerini sık sık dinleme imkanı bulan birçok Doğulu'nun bir süre sonra ondan hoşlanmaya başladığı, onun değerinin farkına vardığı da bir başka gerçektir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Değerler öznel bir varlık alanına sahiptir. |
B | Farklı zaman ve mekanlarda değerler farklı algılanır. |
C | Değerler, onları algılayan kişiler veya gruplara göre anlam kazanabilir. |
D | Şartlar, değerleri farketmede engel olabilir. |
E | Kültürün değerlerin algılanışı üzerinde etkisi yoktur. |
Soru 7 |
Kant’a göre, ahlâkın temelini mutluluk gibi kişiden kişiye, durumdan duruma göre değişen bir kavrama bağlamak yanlıştır. Ahlâkın temeli, herkes için aynı kalan, değişmeyen bir şey olmalıdır. Bu da iyiyi isteme ve ahlak yasasıdır. Asıl olan, insanın iyiyi istemesidir, iyi niyettir. Bunun gerçekleşip gerçekleşmemesi önemli değildir.
Buna göre, Kant’ın ahlak öğretisinin temeli aşağıdakilerden hangisidir?
A | İnsanın mutluluğa ulaşma İsteği |
B | Ahlakın topluma sağladığı faydanın esas olarak alınması |
C | İnsanın amacının olumsuz olması |
D | Eylemlerin niyetinin iyi olup olmaması |
E | Ahlâk kurallarının göreceli olması |
Soru 8 |
- Ahlâk felsefesi, insan davranışlarının yöneldiği amacın ne olduğunu ve ne olması gerektiğini inceleyen felsefi disiplindir.
- Ahlâk ise toplum tarafından benimsenip uygulanan yazısız değer ve kurallardır.
Buna göre, aşağıdaki sorulardan hangisi ahlak felsefesinin alanına girmez?
A | Ahlâkî eylemin amacı nedir? |
B | Ahlâk yargısının niteliği nedir? |
C | İyi davranışın evrensel ölçütü var mıdır? |
D | “Doğru” ve “güzel” aynı anlamda kavramlar mıdır? |
E | Mutluluğa götüren yol nedir? |
Soru 9 |
Kant der ki: “Öyle hareket et ki senin hareketlerinin yasası, aynı zamanda başka insanların hareketleri için de bir ilke ve yasa olsun.” İnsanların eğilimleri çoğu kez buna engel olur. Ama insan tutkularına hakim olup, ahlâklı hareket etmelidir. Ahlâklı eylemler amacını kendinde, kendisinin kayıtsız ve koşulsuzluğunda bulurlar.
Buna göre, Kant’ın ahlâk felsefesiyle ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?
A | Ahlaki eylemler, sübjektif amaç gütmezler. |
B | Etik, bireysel amaç güden bir nitelik taşır. |
C | Ahlâk kuralları kişiden kişiye değişir. |
D | İnsanın ahlâklı olması ortama bağlıdır. |
E | Ahlâklı olmak, özgür olmaktır. |
Soru 10 |
Aşağıdakilerden hangisi ahlâk felsefesinin temel problemlerinden biri değildir?
A | Kişi vicdanı karşısında evrensel ahlak yasası olabilir mi? |
B | İnsan ahlaki eylemlerinde özgür müdür? |
C | Gerçeğe bilimle ulaşılabilir mi? |
D | Ahlaki eylemin amacı nedir? |
E | Mutluluğa ulaşmanın yolları nelerdir? |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.