8.Sınıf Fen ve Teknoloji Canlılar ve Enerji İlişkileri Testleri 3
8.Sınıf Fen ve Teknoloji Canlılar ve Enerji İlişkileri Testleri 3
8.Sınıf Fen ve Teknoloji Canlılar ve Enerji İlişkileri 3 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Canlılar ve Enerji İlişkileri Testleri 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |

Bir öğrenci, özdeş dört saksı bitkisini yukarıda verilen ortamlara bırakıyor. Dört bitkinin de gelişimlerinin yavaş olduğunu gözlemliyor.
Bu deney ortamlarını olumsuz etkileyen faktörlere ilişkin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A | ortam - sıcaklık |
B | II. ortam - ışık şiddeti |
C | III. ortam - C02 miktarı |
D | IV. ortam - karanlık ortam |
Soru 2 |
Fotosentez hızı, çevresel ve genetiksel faktörler tarafından belirlenmektedir.
Buna göre;
I.stoma sayısı,
II.yaprağa gelen ışık miktarı,
III.yaprak yüzeyinin genişliği,
IV.ortam sıcaklığı
etkenlerinden hangileri genetiksel faktörlerdir?
Buna göre;
I.stoma sayısı,
II.yaprağa gelen ışık miktarı,
III.yaprak yüzeyinin genişliği,
IV.ortam sıcaklığı
etkenlerinden hangileri genetiksel faktörlerdir?
A | I ve III |
B | II ve IV |
C | III ve IV |
D | II ve IV |
Soru 3 |

Bir öğrenci, yanyana dizili hücrelerden oluşan yeşil algleri kullanarak ışığı prizmadan geçirip farklı renkleri bitkinin farklı bölgelerine düşürmüştür. Üretilen oksijenin miktarını anlayabilmek için de oksijen seven bakterilerden faydalanmıştır. Bu bakterilerin en fazla kırmızı ve mor ışığın bulunduğu yerde toplanıp çoğaldığını söylemiştir.
Bu olayın temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A | Bakterilerin yeşil ışıkta üreyebilmesi |
B | Kırmızı ve mor ışıkta fotosentezin hızlı olması |
C | Bakterilerin mavi ışıkta üremesi |
D | Kuvvetli gelen ışığın bakterileri öldürmesi |
Soru 4 |

Bir öğrenci ortam sıcaklığının fotosentez hızına etkisini gözlemlemek istiyor. Eşit miktarda su verip, aynı tür toprağa ektiği özdeş saksı bitkilerini farklı ortamlara koyarak yukarıdaki gibi deney düzeneği hazırlıyor.
Buna göre öğrenci, aşağıdakilerden hangisini yaparsa deneyden sonuç alır?
A | I. saksının bulunduğu ortamın sıcaklığını 20 °C ye çıkarmalı |
B | II. saksıyı sıcaklığı 12 °C olan aydınlık ortama koymalı |
C | I. saksıyı 20 °C olan karanlık ortama koymalı |
D | II. saksıyı sıcaklığı 20 °C olan aydınlık ortama 'koymalı |
Soru 5 |
Fotosentez güneşten gelen ışık enerjisinin yeşil bitki tarafından soğurularak kimyasal enerjiye dönüştürülmesi olayıdır ve genel denklemi:

şeklindedir.
Buna göre, fotosentezle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?

şeklindedir.
Buna göre, fotosentezle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A | Yeşil bitkiler tarafından gerçekleştirilir. |
B | Güneş ışığı ve karbondioksit gereklidir. |
C | İnorganik moleküller organik moleküllere dönüştürülür. |
D | Olayın amacı enerji üretmektir. |
Soru 6 |

Yukarıda kloroplast ve mitokondri organeli arasındaki ilişki gösterilmiştir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A | Tüm canlı hücreler iki organele de sahiptir. |
B | 3. madde karbondioksit, 4. madde su molekülü olabilir. |
C | 1. madde oksijen, 2. madde besin olabilir. |
D | İki organel birbirine zıt çalışır. |
Soru 7 |

Yukarıdaki özdeş su bitkileri aynı miktarda su bulunan tüplere konulup ağızları kapatılıyor. Aynı şiddette ışıkla eşit sürede aydınlatılıyor. Bir süre sonra tüplerdeki oksijen miktarları, 3 > 1 > 2 şeklinde sıralanmaktadır.
Buna göre,
I.ortamdaki karbondioksit miktarı,
II.sıcaklık,
III.ışık şiddeti,
IV.kullanılan su miktarı
niceliklerinden hangileri oluşan oksijen miktarlarının sıralanışında etkili olmuştur?
A | II ve III |
B | II, III ve IV |
C | I ve II |
D | I, II ve IV |
Soru 8 |

Yukarıda verilen şekilde, canlılar arasındaki besin zinciri oklarla gösterilmiş, fakat bunlardan bazılarında hata yapılmıştır.
Buna göre, aşağıda verilen canlı çiftlerinden hangilerinin arasındaki besin akışı yanlış gösterilmiştir?
I.Tavşan -> Çiçek
II.Solucan -> Kuş
III.Kuş -> Çekirge
IV.Tavşan -> Aslan
V.Çiçek -> Çekirge
A | I ve II |
B | I ve III |
C | I, III ve V |
D | Il, III ve IV |
Soru 9 |

Yukarıdaki şemada doğadaki karbon devri özetlenmiştir.
Soru işaretli yere, aşağıdaki olaylardan hangisi gelemez?
A | Oksijenli solunum |
B | Çürüme |
C | Etil alkol fermantasyonu |
D | Laktik asit fermantasyonu |
Soru 10 |
Aynı tür ağaç bulunan orman ekosisteminde yaşayan bir böcek türü ağaçların gelişmesini engellemekte ve kurumasına neden olmaktadır. Böceğin yok edilmesiyle ilgili olarak, yapılacak mücadele yöntemlerinden hangisi en uygun olur?
A | Hastalıklı ağaçları kesme |
B | ilaçlama yapma |
C | Böcekle beslenen canlı türünü çoğaltma |
D | Hastalıklı ağaçların yerine yeni ağaç dikme |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
sorular idare eder 😀
resimli sorularda resimler sorulara uygun değil. 🙁 🙁 🙁
bencede cevap yanlış diyor doğru cevaba
bu nasıl test
hepsi doğru :)))))):)))))))))))))))
çok güzel ya allah razı olsun ha
Bu siteyi bulduğunuza şükür edin bütün konular sınavlar sınıflar vb şeyler var siteyi eleştirmeyin çok güzel site.. saygılar !!! 🙂
ii