8. Sınıf Fen ve Teknoloji Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Test Çöz 2
8. Sınıf Fen Bilimleri Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünite Değerlendirmesi Test 4
8. Sınıf Fen Bilimleri Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünite Değerlendirmesi Test 4
Başla
Tebrikler - 8. Sınıf Fen Bilimleri Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünite Değerlendirmesi Test 4 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
A kan gruplu İpek ile B kan gruplu Hamit’in O kan gruplu çocukları olur.
Buna göre, İpek ile Hamit’in kan grubu aşağıdakilerden hangisidir?
Buna göre, İpek ile Hamit’in kan grubu aşağıdakilerden hangisidir?
A | İpek: A0 - Hamit: BB |
B | İpek: AA - Hamit: B0 |
C | İpek: AA - Hamit: BB |
D | İpek: A0 - Hamit: B0 |
Soru 2 |
A | I ile IV arasında fosfat bağları vardır. |
B | II deoksiriboz şekeridir. |
C | III bazdır. |
D | I ve IV Guanin ve Timin bazlarıdır. |
Soru 3 |
A: Genin canlıdan canlıya nasıl aktarıldığını inceler.
B : Bir geni bir canlıdan alınıp başka canlıya aktarır.
C : Canlıların DNA'larının değiştirilmesiyle verimli ırklar elde etme.
Kavram:
I : Genetik Mühendisliği
II : Biyoteknoloji
III : Genetik
Yukarıdaki kavramların ilgili oldukları bilgi kutucuğu ile eşleştirilmesi aşağıdakilerden hangisidir?
B : Bir geni bir canlıdan alınıp başka canlıya aktarır.
C : Canlıların DNA'larının değiştirilmesiyle verimli ırklar elde etme.
Kavram:
I : Genetik Mühendisliği
II : Biyoteknoloji
III : Genetik
Yukarıdaki kavramların ilgili oldukları bilgi kutucuğu ile eşleştirilmesi aşağıdakilerden hangisidir?
A | I.A - II.B - III.C |
B | I.C - II.B - III.A |
C | I.B - II.C - III.A |
D | I.A - II.C - III.B |
Soru 4 |
I. Himalaya tavşanının sıcaklığa göre tüy rengini değiştirmesi
II. Arıların beslenme şekline göre kraliçe ya da işçi arı olması
Öğretmen yukarıdaki örnekleri aşağıdaki hangi kavramı anlatmak için tahtaya yazmıştır?
II. Arıların beslenme şekline göre kraliçe ya da işçi arı olması
Öğretmen yukarıdaki örnekleri aşağıdaki hangi kavramı anlatmak için tahtaya yazmıştır?
A | Mutasyon |
B | Modifikasyon |
C | Genetik |
D | Doğal seçilim |
Soru 5 |
I. Kutup Ayısı
II. Deve
III. Van Kedisi
Yukarıdaki canlılardan hangilerinde yaşadıkları ortama uyum için adaptasyon görülür?
II. Deve
III. Van Kedisi
Yukarıdaki canlılardan hangilerinde yaşadıkları ortama uyum için adaptasyon görülür?
A | Yalnız I |
B | Yalnız III |
C | I ve II |
D | II ve III |
Soru 6 |
Yukarıdaki DNA modelinin 2. ipliğini oluşturmak isteyen Batuhan boş kutucukları aşağıdakilerden hangisi gibi doldurmalıdır?
A | G karşısına S, A karşısına T gelmelidir. |
B | G karşısına T, A karşısına S gelmelidir. |
C | 1. iplikteki sıralamanın aynısı yazılmalıdır. |
D | Sıralama rastgele yapılmalıdır. |
Soru 7 |
Aynı türe ait canlılardan ekvatorda yaşayanların burun, kulak ve kuyrukları büyük, kutupta yaşayanların burun, kulak ve kuyrukları küçüktür.
Canlılarda gözlenen bu olay aşağıdakilerden hangisinin sonucudur?
Canlılarda gözlenen bu olay aşağıdakilerden hangisinin sonucudur?
A | Modifikasyon |
B | Mutasyon |
C | Adaptasyon |
D | Doğal seçilim |
Soru 8 |
Yiğit : Down sendromu
Yeşim : Renk körlüğü
Sibel : Albinoluk
Yukarıdaki hangi öğrencilerin söylediği hastalıklar mutasyon sonucu oluşur?
Yeşim : Renk körlüğü
Sibel : Albinoluk
Yukarıdaki hangi öğrencilerin söylediği hastalıklar mutasyon sonucu oluşur?
A | Yiğit |
B | Yiğit ve Sibel |
C | Yeşim ve Sibel |
D | Yiğit, Yeşim ve Sibel |
Soru 9 |
Evrimin sebebi doğal seçimlidir.
Bu görüşü savunan bilim adamının ismini aşağıdaki hangi öğrenci doğru söylemiştir?
Bu görüşü savunan bilim adamının ismini aşağıdaki hangi öğrenci doğru söylemiştir?
A | Newton |
B | Darwin |
C | Mendel |
D | Lamarck |
Soru 10 |
Yusuf : Bitkilerin zararlı böceklere karşı direncini arttırmak.
Gülten : Canlıların klonlanması
Bilge : Bir hücrelilere aktarılan genlerle bazı hormon, vitamin ve proteinlerin üretimini sağlamak.
Hangi öğrenciler genetik mühendisliği ile ilgili örnek vermiştir?
Gülten : Canlıların klonlanması
Bilge : Bir hücrelilere aktarılan genlerle bazı hormon, vitamin ve proteinlerin üretimini sağlamak.
Hangi öğrenciler genetik mühendisliği ile ilgili örnek vermiştir?
A | Yusuf |
B | Yusuf ve Gülten |
C | Bilge ve Gülten |
D | Yusuf, Bilge ve Gülten |
Soru 11 |
Yukarıdaki tabloda akşam sefasında çiçek rengini belirleyen genlerin çaprazlanması ve oluşabilecek fenotipler verilmiştir. Tabloya göre; I. Üç farklı fenotip oluşmaktadır. II. Genler X kromozomu üzerinde taşınmaktadır. III. Homozigot baskın ve heterozimtJukta kırmızı çiçek rengi oluşmaktadır. ifadelerinden hangileri doğrudur?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | I ve II |
D | II ve III |
Soru 12 |
Güneşlenen insanları bronzlaşması ile ilgili;
I. Genlerin yapısı değişir.
II. Genlerin işleyişi değişir.
III. DNA’daki şifreler değişir.
verilenlerinden hangileri doğrudur?
I. Genlerin yapısı değişir.
II. Genlerin işleyişi değişir.
III. DNA’daki şifreler değişir.
verilenlerinden hangileri doğrudur?
A | Yalnız II |
B | I ve II |
C | I ve III |
D | II ve III |
Soru 13 |
“Zürafaların beslenme davranışları sonucu boyunları uzamıştır. Zürafalar bu özelliklerini yavrularına aktarmışlardır.”
Yukarıdaki fikri ortaya atan bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
Yukarıdaki fikri ortaya atan bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Darwin |
B | Lamarck |
C | Mendel |
D | Dalton |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
13 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel