8. Sınıf Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 3
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 3
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 3
Başla
Tebrikler - 8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Kıskançlığı uzak tutmak için sürekli uyanık olmak gerekir. Kıskançlık, darbesini ayrım gözetmeden indirir. Kıskançlık yok edici bir zehirdir. Çevresindeki herkesi mahvederken bizleri de sürekli bir hüzne mahkûm eder. En soylu içsel duyguları besliyor olmak bile kıskançlık acısı çekmeyi engelleyemez.
Bu parçada aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi yoktur?
Bu parçada aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi yoktur?
A | Tanımlamaya başvurma |
B | Benzetmeden faydalanma |
C | Olayları devinim içinde anlatma |
D | Düşünceyi somutlaştırarak anlatma |
Soru 2 |
Bir insanın hiç durmadan kendini övmesi nasıl rahatsızlık vericiyse, çok fazla alçak gönüllülük göstermesi de o derece rahatsız etmeli. Biriyle konuşurken seninle konuştuğunun farkına vardırmalı, herkeste senin karşına geçecek cesaret buldurmamalısın. Bu konuda Monteigne, “Kendini olduğundan küçük göstermek alçak gönüllülük değil, budalalıktır.”der.
Melis'in anlatımında aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi daha ağır basmaktadır?
Melis'in anlatımında aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi daha ağır basmaktadır?
A | Tanık gösterme |
B | Örnekleme |
C | Tanımlama |
D | Sayısal verilerden yararlanma |
Soru 3 |
İnsan sevgisi doğa sevgisiyle başlar. Mümtaz Soysal, “Doğayı sevmeyen kişi, doğadaki en değerli varlık olan insanı sevebilir mi?” derken haklı değil midir? Seneca (Seneka)'nın, “Sevgi ekilen yerde sevinç baş atar.” özdeyişi de insan içtenliğini anlatır. Ancak sevgi dostluğun kapısını aralar. Bu arada beklenmedik bir şey olursa, filozofça, “Elimi dostça omzuna koydum, ne bileyim altında çıban varmış.” diye Valery (Valeri) gibi yakınmak da var.
Kino, büyük bir özenle bıçağını kabuğun kenarından geçirdi. Midyenin gerginleştiğini hissetti. Bıçağın ucunu ileri geri oynatarak midyenin kapanan ve gerginleşen kaslarını gevşetti. Kabuk ikiye ayrıldı. Dudak biçiminde olan midyenin etleri ilkin gerildi, sonra gevşedi. Kino etleri kaldırdı. İşte tam oradaydı. Büyük inci, ay kadar parlak inci. Üzerine ışık düştü, inci parladı, gümüşten alevler saçtı. Bir martı yumurtası kadar iriydi. Dünyanın en büyük incisiydi.
Kitap düşmanları aynı zamanda özgürlüğe de düşmandırlar. Bunlar her çağda çıkarlar insanlığın karşısına, Orta Çağda İskenderiye Kitaplığımı yakarlar. Yeni Çağda kitapları yasaklayıp okunmasına engel olurlar. 19. yüzyılda Çemberli-taş Hamamımın ocaklarında çuvallar dolusu kitabın yakılmasına buyruk verirler. 1830'larda Berlin sokaklarında yığın yığın kitabın küllerini havaya savururlar.
Yukarıdaki paragraflarda başvurulan düşünceyi geliştirme yolları hangi seçenekte doğru sıralanmıştır?
Kino, büyük bir özenle bıçağını kabuğun kenarından geçirdi. Midyenin gerginleştiğini hissetti. Bıçağın ucunu ileri geri oynatarak midyenin kapanan ve gerginleşen kaslarını gevşetti. Kabuk ikiye ayrıldı. Dudak biçiminde olan midyenin etleri ilkin gerildi, sonra gevşedi. Kino etleri kaldırdı. İşte tam oradaydı. Büyük inci, ay kadar parlak inci. Üzerine ışık düştü, inci parladı, gümüşten alevler saçtı. Bir martı yumurtası kadar iriydi. Dünyanın en büyük incisiydi.
Kitap düşmanları aynı zamanda özgürlüğe de düşmandırlar. Bunlar her çağda çıkarlar insanlığın karşısına, Orta Çağda İskenderiye Kitaplığımı yakarlar. Yeni Çağda kitapları yasaklayıp okunmasına engel olurlar. 19. yüzyılda Çemberli-taş Hamamımın ocaklarında çuvallar dolusu kitabın yakılmasına buyruk verirler. 1830'larda Berlin sokaklarında yığın yığın kitabın küllerini havaya savururlar.
Yukarıdaki paragraflarda başvurulan düşünceyi geliştirme yolları hangi seçenekte doğru sıralanmıştır?
A | Tanımlama - Örnekleme - Tanık gösterme |
B | Tanık gösterme - Benzetme - Örnekleme |
C | Soru sorma - Örnekleme - Tanımlama |
D | Örnekleme - Benzetme - Karşılaştırma |
Soru 4 |
1.Koca dağ dipten doruğa sığırcık kaynıyordu. Sevimli ala sığırcıkların kimi konuyor, kimi kalkıyordu. Şamataları yeri göğü tutmuştu. Taşların dibi, otların arası yumurta bezeliydi.
2. Neler getiriyor bize bu halk oyunları? Önce bir iyimserlik dersi veriyor. Böyle güzel oynayabilen halk, güzel düşünmeyi de öğrenebilir; giderek öğretebilir. Bu oyunlardan öğreniyoruz ki halk; el ele yürümesini biliyor.
3. Roman yazmak, hikâye yazmaktan daha kolaydır. Romanda her unsur ayrıntısıyla verilebileceği için yazar rahattır. Oysa hikâyeci sınırları belli bir alanda yazmak zorundadır.
4. Bir milletin gelişmesi, varlığını sürdürebilmesi ancak sanatla mümkündür. Atatürk bu konudaki fikrini şöyle dile getirmiştir: “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.”
-karşılaştırma
-tanık gösterme
-öyküleme
Yukarıdaki numaralandırılmış paragraflar, altlarında verilen kutucuklarla eşleştirildiğinde kaç numaralı paragraf dışta kalır?
2. Neler getiriyor bize bu halk oyunları? Önce bir iyimserlik dersi veriyor. Böyle güzel oynayabilen halk, güzel düşünmeyi de öğrenebilir; giderek öğretebilir. Bu oyunlardan öğreniyoruz ki halk; el ele yürümesini biliyor.
3. Roman yazmak, hikâye yazmaktan daha kolaydır. Romanda her unsur ayrıntısıyla verilebileceği için yazar rahattır. Oysa hikâyeci sınırları belli bir alanda yazmak zorundadır.
4. Bir milletin gelişmesi, varlığını sürdürebilmesi ancak sanatla mümkündür. Atatürk bu konudaki fikrini şöyle dile getirmiştir: “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.”
-karşılaştırma
-tanık gösterme
-öyküleme
Yukarıdaki numaralandırılmış paragraflar, altlarında verilen kutucuklarla eşleştirildiğinde kaç numaralı paragraf dışta kalır?
A | 1. |
B | 2. |
C | 3. |
D | 4. |
Soru 5 |
Çevremiz gittikçe ağaçsız kalıyor. Bu durum, aramızdan şu ya da bu âdetin, geleneğin kaybolmasına benzemez. Gelenekler, arkasından başkaları geldiği için veya kendilerine ihtiyaç kalmadığı için giderler. Fakat asırlık bir ağacın gitmesi başka şeydir. Yerine bir başkası dikilse bile o manzarayı alabilmesi için zaman ister.
Paragrafta düşünceyi geliştirmek için aşağıda-kilerden hangisi kullanılmıştır?
Paragrafta düşünceyi geliştirmek için aşağıda-kilerden hangisi kullanılmıştır?
A | Benzetme |
B | Karşılaştırma |
C | Tanımlama |
D | Tanık gösterme |
Soru 6 |
Road Runner : Daha önce yakalayamadığın gibi şimdi de yakalayamayacaksın.
Road Runner'in cümlesinde görülen düşünceyi geliştirme yolunun özdeşi aşağıdakilerden hangisinde vardır?
Road Runner'in cümlesinde görülen düşünceyi geliştirme yolunun özdeşi aşağıdakilerden hangisinde vardır?
A | Onunla beni yakalayacağını mı sandın? |
B | Güneş batana kadar burdan kaybolurum. |
C | Yolların tozunu sana yutturacağım. |
D | Diğer seferki gibi bu numaran da işe yaramayacak. |
Soru 7 |
Ataç da çelişkilelere düşmüştür. Ama onda çelişki bir çeşit yazma yöntemidir. Çelişkiden kaçmaz, hatta yakalamak ister onu. Suut Kemal ise tutarlılık kurayım derken çelişkilere düşen bir yazar. Ataç, ustaların ötesinde özgün bir yazar olarak belirmiştir. Suut Kemal'de yok böyle bir aşama.
Bu paragrafta düşünceyi geliştirme yollarından hangisine başvurulmuştur?
Bu paragrafta düşünceyi geliştirme yollarından hangisine başvurulmuştur?
A | Benzetmeye |
B | Tanılamaya |
C | Karşılaştırmaya |
D | Tanık göstermeye |
Soru 8 |
Son yıllarda teknolojinin ve sanayinin hızla gelişmesi, çevre sorunlarının da artmasına sebep olmuştur. Artan nüfusla birlikte devreye giren altyapılar, faaliyete geçtikleri günde bile yetersiz kalmaktadır. Nükleer denemeler, bölgesel savaşlar, sanayileşme, çarpık kentleşme, tarımda kimyasal maddelerin bilinçsizce kullanımı gibi faktörler çevre kirliliğini tehlikeli boyutlara çıkarmıştır. Yapılan araştırmalar dünyadaki mevcut çevre kirliliğinin % 50'sinin son 35 yılda meydana geldiğini ortaya koymaktadır.
Bu parçada düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine başvurulmuştur?
Bu parçada düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine başvurulmuştur?
A | Tanımlama - Sayısal verilerden yararlanma |
B | Karşılaştırma - Tanık gösterme |
C | Sayısal verilerden yararlanma - Örnekleme |
D | Benzetme - Karşılaştırma |
Soru 9 |
Meddah, taklit yoluyla güzel hikâyeler anlatarak, insanları eğlendiren kişiye denir. Bir bakıma oyuncu kadrosu tek kişiden ibaret bir tiyatro sayılabilir. Tiyatrodan farkı; sahnesi, dekoru, elbiseleri ve diğer şahısları bulundurmamasıdır. Oyunun tüm gücü meddahın bilgisine ve zekâsını kullanım gücüne bağlıdır. Cumhuriyet Döneminde “İsmail Dümbüllü, Erol Günaydın” bu mesleği başarıyla sürdürmüştür.
Paragrafta kullanılmayan düşünceyi geliştirme yolu hangisidir?
Paragrafta kullanılmayan düşünceyi geliştirme yolu hangisidir?
A | Karşılaştırma |
B | Örnekleme |
C | Tanımlama |
D | Benzetme |
Soru 10 |
Edebî türler içinde tiyatronun yeri bambaşkadır. Tarihten bugüne dek hızla gelişen tiyatronun sanatsal değerinin yanı sıra izleyende bıraktığı iz düşünüldüğünde, Tanzimat Dönemindeki tiyatro eserlerinin toplumda yarattığı sansasyonel etki, yazarın topluma vermek istediği sosyal mesajlar, özlemler ve coşkularla paralellik gösterir. Nitekim Tanzimat Dönemi sanatçılarından biri olan Namık Kemal de tiyatroyu, halka seslenmek ve halkı bilinçlendirmek için kullanılan bir sahne olarak nitelemiştir.
Yukarıdaki paragrafta kullanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
Yukarıdaki paragrafta kullanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tanımlama |
B | Örnekleme |
C | Karşılaştırma |
D | Tanık gösterme |
Soru 11 |
Örümcek adam, Marvel Comics tarafından yaratılan bir çizgi karakterdir. Kahraman, radyasyona uğramış bir örümcek tarafından ısırılması sonucunda örümceğe ait özellikler taşımaya başlar. Kimi zaman ağ fırlatır, kimi zaman da duvara tırmanır. Bu özelliklerini ise sadece kötülere karşı kullanıp iyileri kötülüklerden kurtarır.
Parçada düşünceyi geliştirmek için aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
Parçada düşünceyi geliştirmek için aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
A | Tanımlamaya |
B | Örneklemeye |
C | Karşılaştırmaya |
D | Tanık göstermeye |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
11 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel