LYS Mantık ve Dil Testleri 2
LYS Mantık ve Dil Testleri 2
Lys Mantık ve Dil Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Mantık ve Dil Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Çok anlamlılık, bir sözcüğün zaman içerisinde farklı alanlarda kullanılarak birden fazla anlam kazanmasıdır. Aşağıdakilerden hangisinde yukarıdaki açıklamaya uygun bir sözcük vardır?
A | Bilgisayar |
B | Elektrik |
C | Ev |
D | Sağ |
E | Rüzgar |
Soru 2 |
Aristoteles’e göre, “Adlar ve ifadelerin toplamı sonludur, halbuki şeyler sonsuz sayıdadır. O zaman, aynı ifadenin ve tek bir kelimenin bir çok anlamı olması kaçınılmazdır.” Aşağıdaki ifadelerden hangisi bu yargı ile paralellik gösterir?
A | Bir cümle birden fazla anlama sahip olabilir. |
B | Düşünce, dile tam olarak aktarılamaz. |
C | Dil kesin doğrulara ulaşmada araçtır. |
D | Dil sürekli gelişim halindedir. |
E | Dil, düşüncenin aktarılmasında araçtır. |
Soru 3 |
Bilgi aktarımında aksaklık doğuran etkenlerden biri, insanların sosyal statüleri, eğitim durumları, meslek farklılıkları gibi nedenlerle terimlere farklı anlamlar yüklemeleridir. Aşağıdakilerden hangisi bu aksaklıkta rol oynayan etkenlerden biri değildir?
A | Çok anlamlılık |
B | Belirsizlik |
C | Olgusal tartışmalar |
D | Yalınlık |
E | Sözel tartışmalar |
Soru 4 |
Dilde iletişimi sağlayan asıl birimler cümleler yani önermelerdir. Halbuki, doğal veya ana dilde cümle yapısının tek biçimli ve kelimelerin tek anlamlı ve belirlenmiş olduğu her zaman söylenemez. Bundan dolayı iletişimde ortaya çıkan aksaklıkların giderilmesi, tartışmaların önlenebilmesi veya en aza düşürülebilmesi için bazı önlemler alınmalıdır. Aşağıdakilerden hangisi bu önlemlerden biri olamaz?
A | Anahtar sözcüğün anlam ve sınırlarını belirlemek |
B | Duygusal ifadelerden kaçınmak |
C | Mantığı ön plana çıkarmak |
D | Akılcı öğeler kullanmak |
E | Dildeki kelimeleri azaltmak |
Soru 5 |
Carnap bir önermenin anlamlı olup olmamasını, bu önermenin bir nesne durumunu dile getirmesinde görür. Eğer bir önerme hiçbir düşünülebilir nesne durumunu, olgusal bağlantıyı dile getirmiyorsa bu ancak görünüşte bir önermedir. Önerme, bir nesne durumunun ifadesi ise anlamlıdır. Buna göre, aşağıdaki önermelerden hangisinin görünüşte önerme olduğu savunulabilir?
A | Anahtar demirden yapılmıştır. |
B | Güneş yakıcıdır. |
C | Mars 'ta yaşayan insanlar vardır. |
D | Canlılar ölümlüdür. |
E | Bitkiler fotosentez yapar. |
Soru 6 |
"Kendine bir dünya vardır ve bu bütünüyle bilinebilir." önermesi Carnap'a göre anlamsızdır. Bunun nedeni, aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | Önerme dilin mantığına uygun değildir. |
B | Birden çok anlamı vardır. |
C | Doğrulanabilir bir içeriğe sahiptir. |
D | Olgusal bir önermedir. |
E | Duygu bildiren bir ifadedir. |
Soru 7 |
Düşünce, bir önermeyi veya yargıyı ifade eder ve gerçeklikle uyuşuyorsa doğrudur. Örneğin; “Bu sınıfta 20 öğrenci vardır.” önermesi ancak ve ancak bu sınıftaki öğrencilerin sayısının 20 olma durumunda doğrudur. Buna göre, önermenin doğruluğunun ölçütü aşağıdakilerden hangisidir?
A | Ortaya atılan yargının nesnesine uygun olması |
B | Yargıların birbiri ile tutarlı olması |
C | Çoğunluğun kabul ettiği bilgiler olması |
D | Önermenin yarar sağlaması |
E | Akla uygun olan bilgi olması |
Soru 8 |
Bir deyimin çok anlamlı olması, bu deyimin en azından içinde geçtiği bir önermenin hem doğru hem yanlış olması şeklinde tanımlanabilir. Özellikle, bir önermenin semantik bakımdan çok anlamlı olması, bu önermenin hem doğru hem yanlış olması demektir. Yukarıdaki parçaya göre, aşağıdakilerden hangisi çok anlamlı değildir?
A | Ali ata bakıyor ve Ali ata bakmıyor. |
B | Ali ders çalışırsa da sınavı geçemez. |
C | Ali hem ders çalışır hem de ders çalışmaz. |
D | Ali ders çalışıyor ancak ve ancak sınavı geçemiyor. |
E | Ali ders çalışmıyor veya sınavda çalıştığı konular gelmiyor. |
Soru 9 |
Dilin bir görevi de başkalarını etkileme amacıyla kullanılmasıdır. Aşağıda verilen cümlelerden hangisi bu duruma uygun bir örnektir?
A | Çocuk erkenden kalkıp çizgi film seyrediyor. |
B | Onu başka bir hastaneye sevk ettiler. |
C | Sen İstinye'de bekle, ben buradayım. |
D | Beş dakika bekle, yavaş yavaş git. |
E | Bir an önce tembelliği terk etmelisin! |
Soru 10 |
Doğa kanunlarıyla ilgili mevcut kavramların üzerinde yapılan tartışmalar bir yere kadardır. Örneğin metallerin ısıtılınca genleştiğine yönelik bir karşı görüş mevcut iddianın tekrar denenmesiyle son bulur. Oysa sözel konularda ortaya konan bir kavram için aynı şey söylenemez. Çünkü mevcut kültür ve benzer unsurlar kavramların anlamlarını belirsizleştirir. Öyleyse yapılması gereken, mevcut kavramlara belirgin bir anlam kazandırmaktır. Bunun yolu da tanımlamaktır. Tanımlamada temel prensip tanımlar üzerinde uzlaşma sağlamaktır. Yukarıdaki parçaya göre, olgusal ve sözel tartışmalarla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
A | Sözel alandaki kavram kargaşasını önlemek hiçbir zaman mümkün değildir. |
B | Sözel alandaki tartışmalar kavramların göreli yorumundan kaynaklanır. |
C | Kavramlar ilk etapta herkes için farklı bir an¬lam içerebilir. |
D | Olgusal alanda ortaya çıkan kavram karmaşası olgular karşısında son bulur. |
E | Tanımlamayla kavram kargaşasına son verebiliriz. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel