Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Alıştırmaları 5
Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testleri 5
Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Ahlak Felsefesi Testleri 5 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
- Doğruyu söyle! Güç durumda kalsan da, zarar görsen de, acı çeksen de doğruyu söyle.
- Yardımsever ol! Saygınlığın artsın diye değil, sevap kazanman için değil, başkaları da sana yardım etsin diye değil, içinden geldiği için yardımsever ol.
Bu örneklere göre Kant, ahlâk felsefesinin temeline aşağıdakilerden hangisini almıştır?
A | Hiçbir çıkar kaygısı taşımadan iyiyi istemeyi |
B | Hazza yönelip acıdan kaçmayı |
C | Ayrım gözetmeksizin tüm insanları sevmeyi |
D | Tanrı buyruklarına uygun davranmayı |
E | Olabildiğince çok kişiye yarar sağlamayı |
Soru 2 |
“Ben yoksul bir kişiye yardım edebilirim! Fakat yardım edip etmemek benim elimde, çünkü ben özgürüm. Sorumluluğumun kaynağı da bu özgürlük değil mi? Özgür olduğum için neyin iyi ya da neyin kötü olduğunu bana içimdeki ahlâki değerlerim söylüyor.”
Hobbes’un bu yaklaşımına göre, aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Ahlâk kurallarının nesnel bir temeli olmalıdır. |
B | İyi ve kötüyü bireyin vicdanı belirlemektedir. |
C | Ahlâki eylemdeki tek amaç, yardımlaşmanın sağladığı mutluluktur. |
D | İnsanların davranışlarını düzenleyen bir ahlâk yasası olmalıdır. |
E | İnsanlara yardım elini uzatmak bir görev ahlâkıdır. |
Soru 3 |
İnsan olarak pek çok ihtiyacımız vardır. Bedenimizin sağlıklı olması, besin alabilmesi gibi... Buna rağmen, insanın mutlu olabilmek için çok şeye ihtiyacı olduğunu düşünmek yanlıştır. Çünkü kendi kendine yeterlilik ve etkinlik aşırılıkları gerektirmez ve yere göğe hakim olmadan da soylu davranışlar sergilenebilir. İnsan orta halli durumlarda bile erdemli davranabilir. Bu kadarına sahip olması da yeterlidir. Çünkü erdeme uygun olarak eylemde bulunan kişi mutludur.
Parçaya göre, mutlu bir yaşantının koşulu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Değişen değerlere ve kurallara uyum sağlamak |
B | Daha yüksek standartlarda bir yaşam talep etmek |
C | Kendi koşullarına uygun davranmak |
D | Yaşamın sadece olumlu yanlarını görmek |
E | Bireysel çıkarlara göre yaşantı oluşturmak |
Soru 4 |
Tüm eylemlerinin sorumluluğunu üstlenebilen insan özgürdür ve sadece böyle bir insan gerçek varoluşa sahip olabilir. Bu nedenle tek mutlak değer özgürlük olsa bile, sorumluluğa bağlanan bu özgürlük, katı bir ahlakı gerektirir. Doğru eylem, sorumluluğu özgürce yüklenilmiş olan eylemdir. Bununla birlikte, genel - geçer ve mutlak bir doğruluğun da olmadığı unutulmamalıdır. Her çağ kendi doğrusunu yaratırken, ahlaklılık da her çağda kendi doğrusunu kuran insanın özgür eyleminde ortaya çıkar.
Bu parçada, aşağıdaki düşüncelerden hangisi vurgulanmaktadır?
A | İnsan, eylemlerini belirli bir zaman içinde gerçekleştirir. |
B | İnsanın özgürlüğü ve sorumluluğu ilişkilidir. |
C | İnsanın özgür olması, sorumlu olmadığı anlamına gelir. |
D | İnsan, davranışlarında hem toplumdan hem de vicdanından etkilenir. |
E | Akıl, insan eylemlerine yön verir. |
Soru 5 |
Sartre, bir romanının başında pısırık, korkak olarak anlattığı kişileri romanın sonunda kahramanlığa yükseltmiştir. Bu nedenle de sık sık eleştiri almıştır. "Nasıl olur da bu kişiler sonradan değişebilir?” Bu eleştiriyi yapanlar sanıyorlar ki, insan korkak ya da kahraman olarak dünyaya gelir ve nasıl doğmuşsa öyle kalır. Neden böyle sanıyorlar dersiniz? Neden olacak, böyle düşünmek İşlerine geliyor da ondan. Öyle ya, korkak doğmuşsanız suç sizin mi? Kim korkaklıktan kurtarabilir sizi? Hiç kimse! Oysa ki, korkak her zaman korkaklıktan kurtulabilir, kahraman ise her zaman kahramanlıktan çıkabilir. Parçada ortaya çıkan durum, aşağıdakilerden hangisiyle özetlenebilir?
A | İnsan evrensel ahlak yasasına göre davranmalıdır. |
B | İnsanın kişiliğini toplumsal koşullar belirler. |
C | Kişilik, doğuştan getirilen özelliklere bağlıdır. |
D | İnsan kendi özünü kendi yaratan özgür bir varlıktır. |
E | insan eylemleri önceden belirlenmiştir. |
Soru 6 |
Sokrates, taş yontma sanatçısıydı; fakat mesleğinde çalışmıyor, kendisini tümüyle felsefeye veriyordu. O, çok sade bir yaşam sürüyor ve dünyaya “Hiç gereksinim duymadığım ne çok şey var!" diye bakıyordu. Onun için önemli olan, İnsanın ahlak bakımından eğitilmesi ve felsefenin insanın ahlak bakımından yetkinleşmesine hizmet etmesiydi. Doğru hareket etmenin koşulu ise bilgi sahibi olmaktı.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi Sokrates’in ahlak felsefesinin bir özelliğidir?
A | Yöntemli ve şüpheci olmak |
B | Doğru düşünmek ve tutarlı olmak |
C | İnsanı ve doğayı anlamak |
D | Mantığa uygun yaşamak
|
E | Bilgili olmak ve sade yaşamak |
Soru 7 |
“Doğru söylemek iyidir." sözü aslında insana “Doğru söyle!" biçiminde bir buyruk verir. İyinin ve kötünün ne olduğunu belirleyerek insanın ona uymasını bekler. Fakat bilimsel yargılar daha farklıdır. “İnsan kendi çıkarını düşünen bir canlıdır.” yargısı, “İnsan kendi çıkarını düşünen bir canlı olmalıdır." yargısından farklıdır.
Parçaya göre, ahlaki yargıları bilimsel yargılardan ayıran özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A | Deneysel ispatlanması
|
B | Normatif olmaları |
C | Nesnel olmaları |
D | Yasal olması |
E | Yaşamla örtüşmesi |
Soru 8 |
Nietzsche’ye göre insan, yenilmesi ve aşılması gereken bir varlıktır. Her varlık kendisinden üstün bir şey yaratmıştır, öyle ise insanın da kendisini aşması gerekir. Maymun insanın gözünde ne ise insan da üstün insanın gözünde o olmalıdır. Yeryüzünün anlamı ve amacı da üstün insandır. Öyle ise insan yeryüzünün ötesinde gerçekleşmesi mümkün olmayan tanrısal umutların peşinden koşmayı bir yana bırakıp yeryüzüne yani doğaya bağlı kalmalıdır. İnsan, hayvanla üstün insan arasına bağlanmış olan bir köprüdür. İnsanın asıl büyük olan yönü de bir amaç değil bir köprü oluşudur. Üstün insana ulaşması için insanın kendisini yok etmesi gerekir.
Bu düşünceye, dayanarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | İnsan, üst insana ulaşmanın bir aracıdır. |
B | İnsan, doğduğu andan itibaren hiçbir şeye gereksinimi olmayan bir varlıktır. |
C | İnsan Tanrı'nın emirlerine uymalıdır. |
D | İnsan, yaratılış itibariyle eksiksiz bir varlıktır. |
E | İnsan, yaşam içerisindeki problemlere kaderci bir temelde yaklaşmalıdır. |
Soru 9 |
Bu davranış iyidir, şu davranış kötüdür demek zor değildir. Çünkü ilke olarak etik kurallara genellikle karşı çıkılmaz. Etik ilkelerin asıl güçlüğü onları dille ifade etmek değil hayata geçirmektir.
Bu parçada, etik ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?
A | Objektif olması |
B | Tecrübeye dayalı olması |
C | Anlamlı olması |
D | Kontrol edici olması |
E | Uygulanmasının güç olması |
Soru 10 |
“Yaşamında olup biten şeylerin, dilediğin gibi olmasını isteme. Nasıl oluyorsa öyle olmalarını iste. Böylece her zaman mutlu olursun. Benim için mutluluk müjdecisi hiçbir şey yoktur. Çünkü ne olursa olsun ondan mutluluk çıkarabilmek benim elimdedir.”
Bu paragrafa dayanılarak, aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Mutluluk, insanın kaderine boyun eğmesine bağlıdır. |
B | İnsan, ahlaki eylemlerinde özgürdür. |
C | İnsan eylemleri toplumdan bağımsız gelişir. |
D | Mutluluk özgür seçimler yapmakla gerçekleşir. |
E | İnsanı mutluluğa götüren yol sezgidir. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.