Ygs Felsefe Din Felsefesi Alıştırmaları 2
Ygs Felsefe Din Felsefesi Testleri 2
Ygs Felsefe Din Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Din Felsefesi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Farabi’ye göre, dinin bize bildirdiği doğrulara akılla da ulaşılabilir. Çünkü dinin de aklın da kaynağı tektir. Mutlak kudret sahibi olan Allah, her şeyin kaynağıdır.
Bu görüşe dayanılarak aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | İnsan, dünyadan elini eteğini çekerek hakikate ulaşır. |
B | Yaratılan her varlık sevilmelidir. |
C | İnsan, var oluşuyla ilgili bilgiye ancak sezgiyle ulaşabilir. |
D | Din ve akıl birbiriyle karşıtlık değil uzlaşma içindedir. |
E | Akıl, gerçeği bulmakta deneyden yardım alır. |
Soru 2 |
İnançlı kişi; evreni, insanoğlunun yaşamını ve yazgısını, dinde belirtilmiş temel yargılar ve açıklamalara göre tasarlayıp düşünen ve değerlendiren kimsedir.
O halde, herhangi bir dini benimseyen kişi düşüncelerine aşağıdakilerden hangisini temel almıştır?
A | Eleştirici bir bakış açısına sahip olmayı |
B | Doğrunun kendisine verildiğini kabul etmeyi |
C | Sorgulama ve araştırmayı |
D | Elde edilen bilgileri tartışmayı |
E | Farklı inanışları araştırmayı |
Soru 3 |
Descartes şöyle der: “Ruhumda sonsuzluk fikri buluyorum. Ben sonlu bir varlık olduğuma göre, bu sonsuzluk fikrini ben meydana getirmiş olamam. O halde, bu sonsuzluk fikri benim ruhuma, kendisi de sonsuz olan bir varlık tarafından konmuş olmalıdır. Bu varlık, Tanrıdır.”
Buna göre, Descartes'in yapmak istediği aşağıdakilerden hangisidir?
A | “Tanrı nasıldır?” sorusunu açıklama |
B | Tanrı’nın varlığını temellendirme |
C | Sonsuzluk fikrini yadsıma |
D | Yaratıcı bir güç kalanı etmeme |
E | Maddeci anlayışı temellendirme |
Soru 4 |
Hristiyan dogmasına Antik felsefenin araçlarıyla bir biçim kazandırmak, inancın kavramsal formunu belirtmek uğraşlarını içine alan Hristiyan felsefesinin ilk dönemine Patristik felsefe adı verilir. Patristik felsefe kilise babalarının felsefesidir. Kilise babaları Hristiyan öğretisinin temellerini kurmaya çalışmış olan bilginlerdir, bu öğretinin ilk büyük öğretmenleridir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Hıristiyanlık kendisine uygun bir ortam bularak felsefenin emrine girmiştir. |
B | Patristik felsefe bilimsel görüşler doğrultusunda Hıristiyanlığı temellendirmeye çalışmıştır. |
C | Patristik felsefe bilginin ancak deneyle elde edilebileceğini savunmuştur. |
D | Patristikler felsefeyi Hıristiyanlığı temellendirmek için araç olarak kullanmışlardır. |
E | Patristikler Hıristiyanlık için bilme dayanarak öngörüde bulunmuşlardır. |
Soru 5 |
Rönesans’ta insan artık büyük bir organizmanın bir organı değildir, ağırlık merkezi kendisinde olan küçük bir dünya ve kendine göre özelliği olan bir bireydir. Tek tek uluslar da artık yalnız, evrensel Hristiyan topluluğunu kuran parçalardan biri değildir, her biri, insan gibi bir birey olmak yolundadır. Bu tutum içinde felsefe de artık tek bir yolda, tek bir amaca yönelmiş bir bilgi çeşidi değildir. Artık Ortaçağ’ın otoriter, monoton, donuk dünyasından yeni bir dünya anlayışına geçilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi Rönesans felsefesinin tutum ve düşünüşüyle bağdaşmaz?
A | Felsefeyi, dinsel ilkeleri temellendirmede bir araç olarak görme |
B | Doğru bilgiye varmada bilimsel yöntemleri kullanma |
C | Bilimsel bilgiyi, doğaya egemen olmak için en geçerli araç olarak görme |
D | Soyut ve kuramsal düşünüşün yerine somut ve gerçekçi düşünüşü koyma |
E | Otorite kabul edilen kişilerin görüşlerine körü körüne bağlılığı reddetme |
Soru 6 |
Din felsefesi, genel olarak dini yani insandaki din duygusunun ne olduğunu inceler. İnancın yapısını ortaya koymaya çalışır. Ayrıca insanın diğer bilgileriyle dinsel bilgisinin benzer ya da farklı yanlarını soruşturur. Bütün bunları yaparken de herhangi bir dinin yanında ya da karşısında yer almaz.
Buna göre, din felsefesinin temel görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Dinlerin temel kavramlarını ve ilkelerini sorgulamak |
B | Felsefenin de bir dini düşünce biçimi olduğunu açıklamak |
C | İnsanlara ahlâklı davranışları benimsetmek |
D | Din ve felsefenin uzlaşamaz iki ayrı alan olduğunu göstermek |
E | Yalnızca din ile insanların doğrulara ulaşacağını belirtmek |
Soru 7 |
Teoloji inançtan hareket eder ve ulaştığı sonuçları da yine inanca dayanarak temellendirir. Oysa din felsefesinin böyle bir amacı yoktur. O, dini ve dinin kavramlarını ele alırken bunları akıl ile anlamayı, açıklamayı ve değerlendirmeyi amaçlar.
Buna göre, din felsefesinin teolojiden farklı yanı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Dogmatik bir tavır içerisinde olması |
B | Kişilerin genel olarak inançlarını ön plana çıkarması |
C | Dine sorgulayıcı ve eleştirici bir bakış açısıyla yaklaşması |
D | İnsanları iyi ve doğru davranışlarda bulunmaya yöneltmesi |
E | Yalnızca din ile doğru bilgilere ulaşılabileceğini vurgulaması |
Soru 8 |
Din felsefesi, genel olarak dini, din duygusunu ele alır. İnancın ne olduğunu açıklamaya çalışır. İnsanın diğer bilgileriyle dinsel bilgisinin benzer ya da farklı yanlarını inceler. Dinin temel kavramlarını ve inançlarını değerlendirmek, anlamlandırmak ve temellendirmek için din gerçeğine eleştirel bir yaklaşımda bulunur.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi din felsefesinin sorularından biri değildir?
A | İnsanla Tanrı arasındaki inanma ilişkisi nasıl bir ilişkidir? |
B | Din duygusu nasıl bir duygudur? |
C | Tanrı’nın varlığı kanıtlanabilir mi? |
D | İnsanın varlık yapısı içinde din ne anlam taşır? |
E | Evrensel bir ahlak yasası var mıdır? |
Soru 9 |
Dinler de insanlar gibi doğuyorlar, gelişiyorlar, mücadele ediyorlar ve kimi dinler ölüyorlar. Dinler insanın inanma ihtiyacını gideriyorlar. Wilson diyor ki, “Yaşamı ayakta tutan her şey biyolojiktir.” Bu yaklaşıma göre dinler de biyolojik bir kökün kültür ile dokunmasının bir sonucudur. Dinler sadece aklın veya adına manevi dünya dediğimiz bir “inanç” dünyasının sonucu değil; doğrudan biyolojik bir ihtiyaçtır; zira genlerimizde bu yetiyle geliriz.
Bu parçaya dayanılarak aşağıdaki yargılardan hangisine varılabilir?
A | Din insanın doğuştan getirdiği bir güdüdür. |
B | İnanç gereksizdir. |
C | Varlığa ilişkin bilgilerimiz sosyal yaşantı içerisinde edinilir. |
D | İnsan tamamen dinsel yaşantıdan uzak olmalıdır.
|
E | Felsefe insan zihninin en mükemmel ürünüdür |
Soru 10 |
Musevilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık’ta ahlak yasaları genellikle insan davranışlarını hedef almıştır. Bu nedenle evrensel dinlerde ahlak yasaları aynı veya benzer temeller üzerine oluşturulmuştur. Bütün bu dinlerde yalan söylemek, adam öldürmek kötüdür; ihtiyacı olan insanlara yardım etmek ise iyidir.
Parçadan aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
A | İlahi dinlerde yasalar Tanrı tarafından belirlendiği için ilkeler benzer yapıdadır. |
B | Tüm insanlar için genel yasalar belirlenebilir. |
C | Bütün evrensel dinlerde değerler alanı farklı yorumlanabilir. |
D | İnsanı ele almak, bütün ilahi dinlerin ortak konusudur. |
E | Bütün ilahi dinlerin tek bir kaynağı vardır. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.