Ygs Felsefe Din Felsefesi Alıştırmaları 3
Ygs Felsefe Din Felsefesi Testleri 3
Ygs Felsefe Din Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Din Felsefesi Testleri 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
"Tanrı’ya ya inanmalısın ya da inanmamalısın. Hangisini seçeceksin? Zira aklın sana bir şey söylemez. Eğer böylesi bir durumda inanır da haklı çıkarsan sonsuz güzellikler kazanacaksın, yok eğer kaybedersen hiçbir şey kaybetmeyeceksin. Eğer bu bahiste şanslar sonsuz olsa ve Tanrı için de tek bir şans olsa yine de bahsini ona yatırmalısın. Niçin olmasın? En azından kaybedecek neyin var?” diyen bir düşünür Tanrı’nın varlığının kanıtlanması bakımından nasıl bir yaklaşıma sahiptir?
A | insanın eylemlerinden sorumlu olabilmesi için Tanrının olmaması gerekir. |
B | Tanrının varlığı ya da yokluğu hakkında hiçbir hüküm vermemek gerekir. |
C | Tanrının varlığını kabul etmek ahlaki bakımdan özgürlükten vazgeçmek anlamına gelir. |
D | Tanrının varlığını yok saymak insan için göze alınamayacak bir seçimdir. |
E | Tanrının varlığı problemi bir matematik probleminin çözümüne benzemez. |
Soru 2 |
İnsanlar dinsel İnançlarını çoğunlukla içinde büyüyüp yetiştikleri çevrenin etkisi altında kabul ederler. Onların inançlarının, genellikle geleneksel bir özelliği vardır. Onların bu inanç ve kanaatleri babalarının inançlarıdır. Yalnızca çok az sayıda birey, hazır yanıtları, kendilerine gelenek tarafından miras bırakılan dinsel inançları analiz edip sorgulamaya çalışır.
Buna göre, insanların inançlarını belirleyen kavramlar konusunda aşağıdaki yargılardan hangisine varılabilir?
A | İnsanların inandıkları kavramlar okul çevresinde öğretilir. |
B | İnançları belirleyen unsur yerleşik gelenekler ve çevredir. |
C | İnsanlar yetişirken kendi inançlarını da geliştirirler. |
D | Dinsel inançlar atalardan miras olarak kabul edilmezler. |
E | Kişiler dinsel inançlarını okuyup yetiştikten sonra elde ederler. |
Soru 3 |
Eğer her şey Tanrı ise o zaman kişinin bulutlarla ya da antika değerli taşlarla, halk şarkılarıyla ya da maymun kemikleriyle, insanlarla ya da komedyenlerle uğraşmasının tümü aynı şeydir. Ama yanılgı da tam olarak burada başlar. Her şey Tanrı değildir fakat aslında Tanrı her şeydir; Tanrı kendini tüm şeylerde eşit ölçüde belirtmez. Çeşitli şeylerde kendini çeşitli derecelerde belirtir ve her biri Tanrılığın daha yüksek bir derecesine ulaşma dürtüsünü kendi içinde taşır. Bu da doğadaki büyük ilerleme yasasıdır.
Bu parçada, din felsefesi alanında sergilenen hangi yaklaşım savunulmaktadır?
A | Tanrı, evreni yarattıktan sonra evrende olup biten şeylere bir daha karışmaz. |
B | Evren veya ona etki eden kuvvetler, bütünü bakımından Tanrı'ya bağlıdır. |
C | Tanrı ile insan arasında yoğun bir iletişim vardır, |
D | İnsanlar kendi özgür akıllarına dayanarak Tanrı'yı anlayabilirler. |
E | İnsan, kendini ve Tanrı'yı kavramaktan aciz olan bir varlıktır. |
Soru 4 |
Bazı İslam düşünürlerine göre insan, Tanrı elçi göndermemiş olsaydı bile yine de Tanrı'yı aklıyla bulabilirdi. İnsan, aklının gücünü bilmelidir ve Tanrı’yı aramalıdır.
Bu durum, insana aşağıdakilerden hangisini gerekli kılar?
A | Toplumsal dayanışmayı sağlamayı |
B | İbadetten uzak kalmayı |
C | Yaratıcı varlığa karşı sorumlu olmayı |
D | Kişisel problemlerinden uzak kalmayı |
E | Canlı varlıklarla bağ kurmayı |
Soru 5 |
"Locke, Tanrı inancının ve belli bazı ahlâki normların insan aklında var olduğuna inanır. Aydınlanma felsefesinin temelini de bu düşünce oluşturur." Locke'un bu düşüncesi aşağıdaki yargılardan hangisine uygundur?
A | Tanrı inanışı tüm insanlarda vardır. |
B | Her çağda felsefe, Tanrı’nın varlığını konu edinmiştir. |
C | Aydınlanma, inanç ve değerlerin gücüyle gerçekleşmiştir. |
D | Ahlakî değerler ve inanç sonradan kazanılır, |
E | İnsan aklında doğuştan bilgilerin varlığı tartışmalıdır. |
Soru 6 |
Konfüçyüs bu dünyayla ilgilenmiştir. Kendisine nasıl dua ettiğini soranlara “Benim duam yaşa-mımdır.” cevabını vererek insanlara iyi ve mutlu bir yaşamın yollarını öğretmek istemiştir.
Parçaya göre, aşağıdakilerden hangisi Konfüçyüs’ün din anlayışını en iyi özetler?
A | Doğru bildiğinden vazgeçmemek |
B | Kendisini Tanrıyla özdeş tutmak |
C | Yaşamın kutsallığını reddetmek |
D | İnandıklarını yaşamında tatbik etmek |
E | Duayı Tanrfya ulaşmada araç olarak görmek |
Soru 7 |
Din genel anlamıyla incelendiğinde, din felsefecisini bekleyen bazı güçlükler vardır. Din, doğa üstü bir varlığa, yani Tanrı’ya ve Tanrılara inanmak olarak tanımlanmaktadır. Oysa Tanrı kavramına sahip olmayan totemizm, animizim gibi ilkel dinler vardır. Aynı şekilde Yunanlılar Tanrı kavramına sahiptiler ve onların dinleri çok tanrıcılık olarak adlandırılır. Buna karşılık onların vahiy, peygamber gibi kavramları yoktur. Paragrafta sözü edilen güçlüğün temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A | Dinin tarih içinde farklı görüntüler vermesi |
B | Dogmatik bilginin akıl ile sorgulanamaması |
C | İçeriğinin cevabı verilemeyen metafizik konulardan oluşması |
D | Tanrı, vahiy, peygamber gibi tartışmaya kapalı kavramların kullanılması |
E | Konusunun, üstünde deney yapmaya uygun olmaması |
Soru 8 |
Din felsefesi yapmak, dinin temel iddiaları hakkında rasyonel, eleştirel, kapsamlı ve tutarlı bir tarzda düşünmek ve konuşmaktır.
Aşağıdakllerden hangisi din felsefesinin temel sorularından biri değildir?
A | Tanrı var mıdır, varsa veya yoksa kanıtları nelerdir? |
B | Evren yaratılmış mıdır, öncesi sonrası var mıdır? |
C | Vahiy var mıdır, böyle bir bilgi mümkün müdür? |
D | Ölüm bir son mudur, yoksa ölümün ardında hayat var mıdır? |
E | İnsan eylemlerinde özgür müdür, özgür irade var mıdır? |
Soru 9 |
Din; Tanrı, evren, evrenin kaynağı, insanın özü, insanın kaderi, Tanrı ile insan arasındaki ilişkiler gibi yapısı itibariyle metafizik olan varlıklar ve olaylar hakkında bilgi verir. İnsana bu bilgiye uygun yaşam tarzı teklif eder, bilgilere uygun olarak dav-ranılmasını ve eylemlerde bulunulmasını isteyen kuralları da içerir. Bilim, insanlara uyması gereken kuralları içeren yaşam tarzı sunmaz, değerler oluşturmaz, olgulara dayalı olanı, sistemli bir şekilde açıklamayı amaçlar.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Din, olayları ilahi kurallara dayanarak, bilim, neden-sonuç ilişkisiyle açıklar. |
B | Din ahlakî bir sistem sunar, bilim böyle bir amaç gütmez. |
C | Din metafizik konuları, bilim olgusal konuları inceler. |
D | Din ile bilimin ortaya koyduğu bilgilerin kaynağı farklıdır. |
E | Dinsel ve bilimsel bilgiler eleştiriye açıktır. |
Soru 10 |
İnsan, doğal yaşam içinde baş edemeyeceği doğal olaylar karşısında acizlik duygusuna kapılmış ve kendinden üstün gördüğü varlıklara tapınmaya başlamıştır.
Bu parçada, dinin hangi işlevi vurgulanmaktadır?
A | Psikolojik |
B | Bilimsel |
C | Ahlakî |
D | Felsefi |
E | Estetik |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.