Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Alıştırmaları 2
Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testleri 2
Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Machiavelli, güce dayanan ulusal devleti ideal olarak görür. Gücünü ulustan alan devlet, kiliseyi asla üst kabul etmez. Bu dünya için varolan devlet, doğal bir kurumdur ve hukuk da devletin özünden türemiştir. Devletin bittiği yerde ahlak ve hukuk da biter. Bu nedenle devletler hukuku olamaz. Maehiavelli'nin devlet anlayışla ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Devletler arası hukuk imkansızdır. |
B | Devlet gücünü Tanrı’dan değil ulustan alır. |
C | Ahlaki düzeni sağlayan tanrısal yasalardır. |
D | Devletin varlığı onun gücüne bağlıdır. |
E | Mutlak güç devlet ve devleti yönetendedir. |
Soru 2 |
Rousseau’ya göre, toplum hayatına geçmeden önceki insanların durumu genel bir mutluluk durumuydu. Mülkiyetin ortaya çıkmasıyla saf mutluluk durumu bozulmuştur. Eski duruma dönmek mümkün olmadığından, insanlar biraraya gelip sözleşerek ortak bir devletin yönetimi altında birleşmişlerdir.
Buna göre, devletin oluşumu aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
A | İnsanların biraraya gelip sözleşmeleriyle |
B | Toplumların birbirlerine karşı olan savaş durumunun sona ermesiyle |
C | İnsanların aristokrat sınıfını işbaşına getirmeleriyle |
D | Tek kişinin mutlak yönetiminin kabul edilmesiyle |
E | Büyük toprak sahiplerinin yönetimde söz sahibi olmasıyla |
Soru 3 |
Bazı filozoflar devlet olmadan da adaletli ve uyumlu bir düzen içinde yaşanabileceğini savunurlar. Hatta daha ileri giderek insanların üstünde bir devletin bireyler için zararlı olduğunu ileri sürerler. Devletin olmadığı bir toplum için aşağıdakilerden hangisinin gerçekleşme olasılığı en azdır?
A | Bireylerin birbirlerine olan güvenleri azalır. |
B | Güçsüzler, güçlüler karşısında köleleşir. |
C | Bireysel özgürlük anlayışı anarşiyi doğurur. |
D | Beraberce yaşama hukuk kurallarıyla belirlenir. |
E | Toplumsal kararların alınması güçleşir. |
Soru 4 |
Hobbes’a göre, insanların arzuladığı barış, ancak bütün gücün tek elde toplandığı mutlakiyetçi bir devlet biçiminde gerçekleşebilir. Buna karşılık Loc-ke, liberal devlet felsefesini savunur. Locke'a göre doğa insanları türdeş yaratmıştır, aralarında yönetenler ve yönetilenler diye bir ayrım yapmamıştır. İnsanlar başlangıçta savaş halinde değildirler, hep topluluk halinde yaşamışlardır.
Parçaya dayanarak, aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Her filozof otoriter devlet modelini savunur. |
B | Filozofların ideal devlet görüşleri farklılık gösterebilir. |
C | Her toplum filozofu bir yönetim anlayışını ortaya çıkarır. |
D | Savaş ve barış, düşünürler tarafından farklı tanımlanabilir. |
E | İnsanların yaşamı yönetim biçimine bağlı olarak değişir. |
Soru 5 |
Toplum düzeni, bütün hakların temeli olan kutsal bir haktır. Bununla beraber hiç de doğadan gelme olmayıp sözleşmelere dayanmaktadır. İş, bu sözleşmelerin neler olduğunu bilmektir. Rousseau, devletin meşruluğu ile ilgili düşüncelerini "Toplum Sözleşmesi" adlı yapıtında ortaya koymuştur.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A | Devlet, insanların kendileri için uyguladıkları yapılanmadır. |
B | Toplumda düzen diğer hakların elde edilebilmesi için şarttır. |
C | Toplumsal düzen, toplumsal sözleşme ile sağlanamaz. |
D | Devlet, meşruluğunu insanların koyduğu kurallardan alır. |
E | Toplum sözleşmesini tanımak, bireysel hakları meşrulaştırır. |
Soru 6 |
Ülkelerin demokrasi rejiminde başarılı olamama nedenlerinden birisi de örgütlü bir toplum haline gelememeleri ve kısa sürede demokratik tepkilerini dile getirememeleridir. Çağdaş ve demokratik toplum, örgütlü toplumdur. Ancak bu şekilde, merkezi otoriteye karşı söz, yetki ve karar hakkına sahip olunabilir.
Parçada vurgulanan temel kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A | Bürokrasi |
B | Sivil toplum |
C | Ütopya |
D | Siyasi partiler |
E | Mutlakî rejimler |
Soru 7 |
Birey-devlet ilişkileri, insanların devlet kurma ihtiyacı doğduğundan beri çeşitli şekiller almıştır. Önceleri bu ilişki devlet lehine bir ağırlık taşımaktaydı. Ancak devlet adına olsa bile bireyin temel haklarından vazgeçmesi beklenemediği gibi, devletin var olması gerektiği de tartışılmazdır. Modern devlet anlayışının gelişmesiyle bu ilişki değişmiş, devlet bireyi kollayan, ona çeşitli imkanlar sunmaya çalışan bir konuma gelmiştir.
Parçada devletine ilgili ortaya çıkan durum, aşağıdakilerden hangisiyle belirtilebilir?
A | İnsanlararası karmaşa devleti gereksiz kılmıştır. |
B | Aslolan devlettir, birey ise anlamsızdır. |
C | Devletin modernleşmesi insanların lehine olmuştur. |
D | Devlet bireyin çıkarlarını gözetmemelidir. |
E | Devlet ve birey hiçbir şekilde uzalaşamaz. |
Soru 8 |
Siyaset felsefesi, belli bir hayat felsefesinin ışığı altında siyasal kavramların doğasını araştıran, meşruiyetlerini sorgulayan ve yine siyasal kavramları en iyi siyasi düzenle ilişkileri açısından ele alıp değerlendiren bir değer felsefesidir.
Buna göre, aşağıdakiierden hangisi siyaset felsefesinin konusu içinde sayslamaz?
A | Yönetimin kökeni ve doğası nedir? |
B | Devlet-birey ilişkisi nasıl olmalıdır? |
C | Meşruiyetin ölçüsü nedir? |
D | İdeal devlet düzeni nasıl olmalıdır? |
E | Kanun yapılırken nasıl bir teknik uygulanmalıdır? |
Soru 9 |
Hobbes, insana psikolojik açıdan yaklaşır. İnsan doğasının, çıkarlarını gerçekleştirmek uğruna kötü ve acımasız olduğunu belirtir. Ancak toplum içinde herkes kendi çıkarlarını gerçekleştirmeye çalışınca bu durum sonu gelmez bir çıkar çatışmasına dönüşür. Sonuçta insanlar, zor kullanmamak üzere sözleşip devleti oluştururlar.
Hobbes’un bu anlayışına göre devlet nasıl oluşmuştur?
A | İnsanların kendi aralarında anlaşıp filozofları yönetime getirmeleriyle |
B | İnsanların zor kullanma yetkilerini bir üst otoriteye devrederek sözleşmeleriyle |
C | İnsanların ortak dinsel inançlarını gerçekleştirmek istemeleriyle |
D | Bireylerin ahlaki olgunluğa ulaşmak için biraraya gelmeleriyle |
E | Aristokrat sınıfın yönetimini kabul etmeleriyle |
Soru 10 |
Bir şehri ayakta tutan, ayrı ayrı parçalar arasındaki yetkin dengedir. Ayrı parçalar arasındaki bu denge, özgür ve eşit yurttaşlar arasında bile zorunludur. Çünkü hepsi birden aynı anda yönetimi ellerinde tutamazlar. Sırayla her defasında bir yıllığına ya da kararlaştırılmış bir süre içinde yöneticilik yapmaları gerekmektedir.
Aristoteles’e ait olan bu siyasi düşünceye göre, yönetim aşağıdakilerden hangisine dayanmalıdır?
A | Denge unsuru olan parçalara |
B | Teokratik üstünlüğe |
C | Toplumsal eşitliğe |
D | Toplumsal çıkarlara |
E | Aydınların kurgulayıcı bakış açılarına |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.