Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Alıştırmaları
Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testleri 1
Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Siyaset Felsefesi Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
İnsanın doğasında yerleşik bulunup doğuştan getirdiği haklarına doğal hukuk adı verilir. Buna karşılık insanın kendisinin isteyerek koyduğu pozitif hukuk da vardır. Doğal hukuk hiçbir şekilde değişmez. Her çağda ve her yerde aynı iken pozitif hukuk yerin ve günün gereksinimlerine göre değişir. İnsan yaşamında vazgeçilmez bir yere sahip olan pozitif ve doğal hukuk için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Pozitif hukuk gelişen şartları düzenleyen bir sistemdir. |
B | İnsan aklı hukuk kuralları geliştirebilir. |
C | Doğal hukuk üzerinde yapılacak hiçbir değişiklik kabul edilemez. |
D | Her iki hukuk sistemi de insanlar aracılığı ile toplumda uygulanır. |
E | Doğal hukuk, kişiyi korumak amacıyla doğa yasaları tarafından hayata geçirilir. |
Soru 2 |
Platon, “Kim yönetmelidir?” sorusuna, “Filozoflar" diye cevap verir. Çünkü filozoflar, yönetim bilimini en iyi bilen insanlardır.
Buna göre, Platon siyaset felsefesini aşağıdakilerden hangisine dayandırmaktadır?
A | Hukukun üstünlüğüne |
B | Halk egemenliğine |
C | Bilgeliğe |
D | Toplumsal sözleşmeye |
E | Kural tanımazlığa |
Soru 3 |
Her İdeolojinin, ahlaksal ve siyasal yanı, dayandığı belli değerler sistemi vardır. Bu değerler, bir parti programına olduğu gibi bizzat devletin anayasasına da girmiş olabilir. Ancak bu değerler sistemini birbirlerinden ayıracak herhangi bir bilimsel ya da felsefi ölçüt de yoktur. Bilim yahut felsefe, şu ya da bu değerin diğerine göre üstün olduğunu söyleyemez. İşte siyaset felsefesinin burada ortaya çıkan görevi, olması gerekenleri ideolojiler üstü bir zeminde, hukuksal eşitlik prensibiyle aramaktır. Parçaya göre, siyaset felsefesinin en temel görevi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Deneye dayalı çalışmak, |
B | Olması gerekenleri toplumun yararına göre düzenlemek |
C | İspata dayalı teoriler kurmak |
D | Tanrı merkezli sistemler kurmak |
E | Devletin gereksiz bir kurum olduğunu göstermek |
Soru 4 |
Düzenin gerekliliği söz konusu olunca hemen akla devlet gelir. Toplum halinde yaşamak için birtakım kural ve yasaların olması gerekir. Bu kural ve yasalar da hukuk sistemini oluştururlar. Bu sistem içinde özel organlar aracılığı ile bunu sağlamak için gerçek bir güce ihtiyaç vardır. Bu da ancak devletin varlığı ile mümkündür.
Bu parçada devletle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi vurgulanmamışlar?
A | Toplumsal yaşam için devletin varlığı şarttır. |
B | Devlet, kural ve yasalarla toplumsal düzeni sağlar. |
C | Devlet, bireylerden bağımsız olarak görevini sürdürür. |
D | Devlet, bireylerin haklarını güvence altına alır. |
E | Devlet, en üstün hükmetme gücüdür. |
Soru 5 |
"Yönetenler ile halk arasında aracı kurumların olmaması, devletin başında olanların her söylediğinin yasa sayılması, özgürlüklerin ortadan kalkmasına ve despotizme zemin hazırlar. Bu durumun önüne geçilmesinin tek yolu, kuvvetler ayrılığı ilkesinin olmasıdır. Yani yasama, yürütme ve yargı güçlerinin ayrı organlara verilmesi gereklidir."
Bir siyaset felsefecisinin yukarıdaki düşüncelerine bakarak “kuvvetler ayrılığı” ilkesi İle aşağıdaki* lerden hangisini amaçladığını söyleyebiliriz?
A | Tek kişinin yönetimini desteklemek |
B | Halka daha fazla söz hakkı tanımamak |
C | Yasaların mecliste yapılmasını önlemek |
D | Devletin otoritesini tartışılmaz hale getirmek |
E | Kurumların birbirini denetlemesini sağlamak |
Soru 6 |
Liberalizm insanlığa “Bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler” sloganıyla bir yandan girişim özgürlüğünü hediye etmiş, diğer yandan toplumu mutlu ve zengin bir azınlık ile mutsuz ve yoksul çoğunluk olmak üzere ikiye ayırmıştır.
Bu durumun nedeni olarak aşağıdakilerden hangisi gösterilebilir?
A | Eşitliğin olmadığı bir yerde sağlanan özgürlüğün, güçlü olanların lehine dönmesi |
B | Bir toplumda zenginlik ve mutluluğun eşit olarak dağıtılmasının mümkün olması |
C | Serbest girişim özgürlüğünün diğer hak ve özgürlüklerin temeli olması |
D | Toplumun çıkarlarına uygun düşen her şeyin bireyin çıkarlarına uygun olması |
E | Özgürlüğün ideal devleti var eden tek ölçüt olması |
Soru 7 |
Montesquieu, "Kanunların Ruhu” adlı kitabında cumhuriyeti halkın tamamının veya bir kısmının yönetime sahip olduğu bir idare şekil olarak anlatır. Cumhuriyetin erdemi tamamen siyasi mahiyettedir, yani kanunlara saygı ve bireyin topluma bağlılığıdır.
Buna göre, Montesquieu’da birey-devlet ilişkisi nasıl tanımlanır?
A | Birey bencildir ve yalnızca kendisini düşünür. |
B | Birey ile devlet bir uzlaşma içindedir.
|
C | Devlet mutlak hakim güçtür. |
D | Devlet bireyi düşünmez. |
E | Birey - devlet İlişkisi yoktur. |
Soru 8 |
Eski Yunan şehir devletlerinin gerek birbirleriyle yapmış oldukları dış mücadeleler, gerekse içte çeşitli sınıfların iktidarı ele geçirmek için giriştikleri iç kavgalar sonucu zayıf, istikrarsız ve güvensiz bir durumda olduğunu gören Platon, insanların içinde birbirleriyle barış içinde yaşayabilecekleri ve özellikle iç kargaşalardan uzak olacak bir toplum düzeni yaratmayı hedefler. Platon’a göre gerçek barış, ancak adalet üzerine kurulabilir.
Buna göre, Platon'u yeni bir düzen arayışına iten neden aşağıdakilerden hangisidir?
A | Kurulu ve doğru işleyen devlet düzenini yıkma arayışı |
B | Toplumsal düzeni yıkma isteği |
C | Toplumdaki durağanlığı değiştirme isteği |
D | Düzenin toplum ihtiyaçlarını karşılayamayacak hale gelmesi |
E | Düşünürlerin iktidarı ele geçirme istekleri |
Soru 9 |
Locke’a göre devlet, bireyin doğuştan ve sırf insan olmakla kazandığı, yaşama, mülk edinme ve özgürlük gibi temel haklarını korumak için oluşturulmuş yapay bir kurumdur. Bireysel iradenin üstünde ve dışında bir devletin, bireysel çıkarların ötesinde bir devlet çıkarının bulunmadığını savunur.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?
A | Devlet, bireysel iradenin dışında olmalıdır. |
B | Devlet insanın özüne uygun olmayan bir kurumdur. |
C | Devlet, bireyin ahlaksal değerlerini belirler. |
D | Devlet, bireylerin haklarını koruyan bir kurumdur. |
E | Bireyler devlet için temel haklarından vazgeçebilirler. |
Soru 10 |
Karmaşa halinde toplum yaşamının sürdürülememesi toplumsal düzenin kurulmasını zorunlu kılmıştır. Ne var ki bu düzeni sağlayan devlet her zaman toplumun ihtiyaçlarını yansıtmayabilir. Bu durumda bazı düşünürler tarihsel süreç içerisinde haksızlıkları giderecek ve insanları daha mutlu kılacak toplum şekilleri tasarlamışlardır. Adalet, eşitlik, özgürlük gibi soyut birtakım ilkelerden üretilen ve gerçekleşmesi mümkün olmayan ütopyalar geliştirmişlerdir.
Bu parçaya dayanarak, ütopyaların oluşturulmasında aşağıdakilerden hangisinin etkili olduğu söylenebilir?
A | Filozofların varolan siyasi düzeni kabul etmelerinin |
B | Her çağda farklı ütopyalar geliştirilmesinin |
C | Filozofların herkesin mutlu olabileceği bir devlet modeli tasarlamak istemesinin |
D | Filozofların düşüncelerinin birbirinden bağımsız olmasının |
E | Diğer düşünürlerin bilgi birikimlerinin etkili olmasının |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.