8. Sınıf Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 1
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 1
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 1
Başla
Tebrikler - 8. Sınıf Türkçe Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Kaz Dağında ağaçlar, sıkıntılı ve sert kayaları avuç gibi kavrarlar. Bazıları uçurumun dibine bakmak için uçurumdan eğilir, başları yokuş aşağı inen atlılar gibi dimdik arkaya dikilir.
Bu parçanın anlatımı ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Bu parçanın anlatımı ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | İki varlık arasında benzetme ilişkisi kurulmuştur. |
B | Görsel öğelere yer verilmiştir. |
C | Cansız varlığa insan özelliği verilmiştir. |
D | İşitme duyusundan yararlanılmıştır. |
Soru 2 |
I. Alanında uzman, tanınan saygın bir kişinin sözünü alıntılamak. -> örnekleme
II. Anlatımı güçlendirmek için istatistiksel sonuçlara başvurmak. -> Sayısal verilerden yararlanma
III. En az iki varlığın, nesnenin benzeyen ve benzemeyen yönlerini belirtmek. -> Karşılaştırma
IV. Özel ve değişmez niteliklerini sayarak bir kavramı bütün öğeleri ile tanıtmak. -> Tanımlama
Verilmiş bilgilerden hangisinin anlatımında yararlanılan düşünceyi geliştirme yolu yanlış gösterilmiştir?
II. Anlatımı güçlendirmek için istatistiksel sonuçlara başvurmak. -> Sayısal verilerden yararlanma
III. En az iki varlığın, nesnenin benzeyen ve benzemeyen yönlerini belirtmek. -> Karşılaştırma
IV. Özel ve değişmez niteliklerini sayarak bir kavramı bütün öğeleri ile tanıtmak. -> Tanımlama
Verilmiş bilgilerden hangisinin anlatımında yararlanılan düşünceyi geliştirme yolu yanlış gösterilmiştir?
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
Soru 3 |
(1) Kitaplar zararlı olabilir mi? Kötü kitaplar var mıdır? Kitaplarda bizim düşündüklerimizin, inandıklarımızın tamamen aksi olan şeyler yazılabilir. Eğer kendi düşüncelerimiz, okuduğumuz başka yazarlara baskın çıkıyorsa onun da düşüncesine saygı göstermekle birlikte eski düşüncelerimizi sürdürürüz. Ancak geniş görüşlü olmayan kimseler kitaplardan korkarlar, onlara yenilirler.
(2) Cehalete ve bilgisizliğe karşı olan herkes bu savaşta tarafını belirlemelidir. Okumak ve okumamak arasında bir tercihin yapılması unutulmamalı. Oktay Akbal bu savaş için, “Futbol seyircisi kadar kitap okuyucusuna kavuştuğumuz gün, uygarlık savaşını kazanacağız.” diyor. Çok haklı.
Numaralandırılmış paragraflarda kullanılan anlatım biçimi ve düşünceyi geliştirme yolu hangi seçenekte doğru verilmiştir?
(2) Cehalete ve bilgisizliğe karşı olan herkes bu savaşta tarafını belirlemelidir. Okumak ve okumamak arasında bir tercihin yapılması unutulmamalı. Oktay Akbal bu savaş için, “Futbol seyircisi kadar kitap okuyucusuna kavuştuğumuz gün, uygarlık savaşını kazanacağız.” diyor. Çok haklı.
Numaralandırılmış paragraflarda kullanılan anlatım biçimi ve düşünceyi geliştirme yolu hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A | 1. Betimleme 2. Örnekleme |
B | 1. Öyküleme 2. Benzetme |
C | 1. Tartışma 2. Tanık Gösterme |
D | 1. Açıklama 2. Soru Sorma |
Soru 4 |
Ufuk, ufuk, diyorlar. Nedir ufuk? Bir boşluktur tamamen. Ne kadar bakarsan bak, görürsen gör, kendini görürsün içinde. Asıl ufuk nedir bilir misiniz? Bir dostla bir masada karşı karşıya oturur, gözleri gözlerinizle konuşur; işte o dost insandır ufuk.
Bu parçanın anlatımında düşünceyi geliştime yollarından hangisi kullanılmıştır?
Bu parçanın anlatımında düşünceyi geliştime yollarından hangisi kullanılmıştır?
A | İki varlık arasında benzerlik yapmak |
B | Bir kavramı belirgin özellikleriyle tanıtmak |
C | Sayısal verilerden yararlanmak |
D | Tanınmış bir kişinin sözünü alıntılamak |
Soru 5 |
Bir yazı ne kadar açıklama kaldırırsa o kadarını yaparım. Çok fazla açıklama yapmayı gereksiz bulurum. Hele denemede buna daha çok dikkat ederim. Olayları yan yana getirip yargı çıkarmayı da okurlara bırakırım. Ancak, kimi okurların bu çabaya bile katlanmaya yanaşmadığını görüyorum.
Yazar bu parçada düşüncelerini aktarırken aşağıdakileri hangisinden yararlanmıştır?
Yazar bu parçada düşüncelerini aktarırken aşağıdakileri hangisinden yararlanmıştır?
A | Tanımlamadan |
B | Karşılaştırmadan |
C | Tanık göstermeden |
D | Benzetmeden |
Soru 6 |
Aşağıdaki öğrencilerden hangisi kurduğu cümlede birden fazla duyuya seslenmiştir?
A | Simsiyah bir kediydi, yumuşacık tüyleri vardı. |
B | Akşamla birlikte gökyüzünü bir kızıllık kapladı. |
C | Gül kokusu yayılmıştı her tarafa. |
D | Bahar gelince her taraf yeşillenmişti |
Soru 7 |
Küçük, karanlık, nemli, gerçekte öyle olmasa da bana hep yer altındaymış hissi veren bir evde oturuyordum. İçine güneş doğan denizin ve havanın kokusu duvarlarına işlemiş, geniş ve aydınlık bir eve taşındım. Belli ki benden önceki konuklarına yeterince şefkatli davranmış bu ev.
Paragrafta hangi duyumuzla ilgili ayrıntıya ver verilmemiştir?
Paragrafta hangi duyumuzla ilgili ayrıntıya ver verilmemiştir?
A | Koklama |
B | Dokunma |
C | Görme |
D | İşitme |
Soru 8 |
Eleştirmen : Türk sinemasının geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Gazeteci : Ben, Türk sinemasının geleceğini parlak görüyorum. Nitekim ünlü bir sinema yönetmenimiz, “Bizler sinemamıza sahip çıkınca filmlerimiz dünyanın dört bucağında gösterime girmeye başladı.” diyor.
Sinema eleştirmeni, gazeteciye “Türk sinemasının geleceği” ile ilgili düşüncelerini aktarırken aşağıdakilerden hangisine başvurmuştur?
Gazeteci : Ben, Türk sinemasının geleceğini parlak görüyorum. Nitekim ünlü bir sinema yönetmenimiz, “Bizler sinemamıza sahip çıkınca filmlerimiz dünyanın dört bucağında gösterime girmeye başladı.” diyor.
Sinema eleştirmeni, gazeteciye “Türk sinemasının geleceği” ile ilgili düşüncelerini aktarırken aşağıdakilerden hangisine başvurmuştur?
A | Konuyla ilgili bir örnek vermek |
B | Alanında uzman bir kişinin sözünü alıntılamak |
C | İki varlığı veya kavramı karşılaştırmak |
D | Soyut bir durumu somut kavramlarla anlatmak |
Soru 9 |
Tiyatro bir eğlencedir hatta eğlencelerin en faydalısıdır, diyen Namık Kemal; tiyatronun işlevinin ne olması gerektiğini bu özlü sözüyle anlatmıştır bize.
Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisine başvurulmuştur?
A | Tanımlamaya |
B | Örnek vermeye |
C | Tanık göstermeye |
D | Benzetmeye |
Soru 10 |
I. Son günlerde hangi kitabı okuyayım, hangi işle uğraşırsam uğraşayım, nerede gezersem gezeyim, aklıma hep Sait Faik'in bir sözü takılıyor: “Her şey insanı sevmekle başlar.” Üzerinde düşünmeye değer bir nokta.
II. Rio(Riyo)'nun şubatındayız. Kışın en sert ayı. Güvertede hava, durgunluktan ve sıcaktan yanıyor. Körfezde, bizim Haliç suyunun koyu durgunluğu var. İstanbul'da olsaydık, şimdi o rüzgârlar tüm serinliğiyle tenimize çarpacaktı. İşte Rio'nun şimdilik İstanbul'a hiç benzemeyen tarafı.
III. - IV. Geçen yılda başarılarımız, başarısızlıklarımız ve bunların nedenleri nelerdi? Hangi kötülükleri, hangi iyilikleri, niçin yaptık? Kötülere ve kötülüklere karşı savaşımız yeterli miydi? Kendimize, ailemize, arkadaşlarımıza, toplumumuza, halkımıza, yurdumuza, insanlığa olan görevlerimizin ne kadarını yerine getirebildik? Birey olarak da toplum olarak da bu öz eleştiriyi yapmalıyız.
Sembollerle gösterilen düşünceyi geliştirme yollarından hangisi ile ilgili bir örnek yukarıda verilmemiştir?
II. Rio(Riyo)'nun şubatındayız. Kışın en sert ayı. Güvertede hava, durgunluktan ve sıcaktan yanıyor. Körfezde, bizim Haliç suyunun koyu durgunluğu var. İstanbul'da olsaydık, şimdi o rüzgârlar tüm serinliğiyle tenimize çarpacaktı. İşte Rio'nun şimdilik İstanbul'a hiç benzemeyen tarafı.
III. - IV. Geçen yılda başarılarımız, başarısızlıklarımız ve bunların nedenleri nelerdi? Hangi kötülükleri, hangi iyilikleri, niçin yaptık? Kötülere ve kötülüklere karşı savaşımız yeterli miydi? Kendimize, ailemize, arkadaşlarımıza, toplumumuza, halkımıza, yurdumuza, insanlığa olan görevlerimizin ne kadarını yerine getirebildik? Birey olarak da toplum olarak da bu öz eleştiriyi yapmalıyız.
Sembollerle gösterilen düşünceyi geliştirme yollarından hangisi ile ilgili bir örnek yukarıda verilmemiştir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
📌 8. Sınıf Paragrafta Düşünceyi Geliştirme Yolları Test 1 hakkında detaylı bilgilere ve uygulamalı örneklere bu içerikte ulaşabilirsiniz.
son soruda sembol yok ya da ben anlamadım -_-
süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrharikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamüthişşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş
bu site çok güzel yapanlara çok teşekkürlerrrrrrrr
teşekkürler senin sayende bende çözeceğim inşaALLAH herkes istediği liseye gider