8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlam Test 12
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlam Test 12
8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlam Test 12
Başla
Tebrikler - 8. Sınıf Türkçe Paragrafta Anlam Test 12 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
(1) Ahmet Arif; Anadolu'yu ve Anadolu halkını, folklorik özelliklerini yitirmeden şiire taşımıştır. (2) Türkü, ağıt ve masallardan beslenerek özgün ürünler ortaya koymuştur. (3) Ayrıca Ankara'ya yerleşerek gazetecilik mesleğini seçmiştir. (4) Nazım Hikmet'in açtığı yoldan ilerlemiş, halk ve divan edebiyatının şiir birikimlerini sentezlemiştir.
Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | 1 |
B | 2 |
C | 3 |
D | 4 |
Soru 2 |
1 - Özellikle çocukların gelişimini olumsuz etkileyen bu durum dilin gelişimine darbe vuruyor.
2 - Yetkili devlet kurumlarının bir an önce bazı önlemler alması gerekir.
3 - Günümüzde televizyon programları eğitici amaçtan oldukça sapmış durumdadır.
4 - Yerinde kullanılmayan sözcükler, anlamsız ya da argo bir takım tabirler tv programları nedeniyle dilimize yerleşiyor.
Anlamlı bir paragraf elde edilebilmesi için halkalar hangi sıraya göre dizilmelidir?
2 - Yetkili devlet kurumlarının bir an önce bazı önlemler alması gerekir.
3 - Günümüzde televizyon programları eğitici amaçtan oldukça sapmış durumdadır.
4 - Yerinde kullanılmayan sözcükler, anlamsız ya da argo bir takım tabirler tv programları nedeniyle dilimize yerleşiyor.
Anlamlı bir paragraf elde edilebilmesi için halkalar hangi sıraya göre dizilmelidir?
A | 4-3-2-1 |
B | 2-1-3-4 |
C | 3-1-4-2 |
D | 4-2-1-3 |
Soru 3 |
Oğulcan : Okuma, insanları bu değer yargılarına götüren bir araçtır.
İrem : Her çağ kendi değer yargılarını meydana getirir.
Oğuzhan : Bunu yaparken yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını bilmeliler.
Ela : Bunu yaparken yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını bilmeliler.
Yukarıdaki öğrencilerden hangisinin söylediği cümle bir paragrafın giriş cümlesi olabilir?
İrem : Her çağ kendi değer yargılarını meydana getirir.
Oğuzhan : Bunu yaparken yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını bilmeliler.
Ela : Bunu yaparken yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını bilmeliler.
Yukarıdaki öğrencilerden hangisinin söylediği cümle bir paragrafın giriş cümlesi olabilir?
A | Oğulcan'ın |
B | İrem'in |
C | Oğuzhan'ın |
D | Elâ'nın |
Soru 4 |
Caz, bileşenlerinin kökenindeki yaratıcılık özelliğiyle diğer müzik türlerinden farklılaşır. Cazda çalarken var olur müzik, icra yazının ötesindedir. Caz daha çok bir tarzdır. İçerikten çok, biraz ileride bir sanat yapma biçimidir. Caz, doğaçlama için her türlü melodiyi malzeme olarak kullanabilir. Canlı müzik, caz için bu nedenle yaşamsaldır.
Paragraftan caz müziğiyle ilgili olarak aşağıdakileri hangisi çıkarılamaz?
Paragraftan caz müziğiyle ilgili olarak aşağıdakileri hangisi çıkarılamaz?
A | Biçimin cazda içeriğin kendisi olduğu |
B | Çok bildik melodilerin ritm ve ses çeşitlemeleriyle caza dönüşebildiği |
C | Dinleyicilere yoğun bir alışveriş ortamında yeni sesler üretilebildiği |
D | Yeniliğe kapalı bir müzik türü olduğu |
Soru 5 |
O zamanlar Tito sağmış. Almanlar Yuğoslav işçilerini geri yollamak istemiş. Tito demiş ki, neden olmasın yoldaşlar? Hemen gönderiyorum doktorlarımı. Ne doktoru, diye sormuş Almanlar, Tito demiş ki, sen alırken doktorunu yollamadın mı Yuğoslavya'ya? En sağlamlarını seçtin. Geri göndermek istediğine göre,ben de Almanya'ya gönderirim doktorlarımı. Verdiğim gibi sapasağlam isterim. Tito kadar akılları yok mu? Bizimkiler de öyle dese ya. Posamızı çıkarıp atıyorlar.
Paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
Paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A | Almanya'ya giden Türk işçilerinin sahipsiz olduğu |
B | Yuğoslavya devlet başkanı Tito'nun kurnazlığı |
C | Almanların sağlam gördüğü işçileri ülkelerine kabul ettiği |
D | Almanların Türk doktorlarına izin vermediği |
Soru 6 |
Saygı ve saygınlığa ilişkin değer yargılarımız, davranışlarımız, genellikle hatalıdır. Kişileri; niteliklerinden çok, bulundukları mevki veya servetleri açısından değerlendiriyor ve onlara bu çerçevede saygı gösteriyoruz. Para ve mevki, adeta saygınlık ölçüsü oluyor. Bu değer yargısının doğal sonucu olarak kişi, bulunduğu mevkiden ayrıldığında veya serveti azaldığında toplumdaki saygınlığını da yitirmiş oluyor.
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Aşağıdakilerden hangisi verilen yazarın yakındıklarından biri değildir?
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Aşağıdakilerden hangisi verilen yazarın yakındıklarından biri değildir?
A | Saygı ve saygınlığa ilişkin değer yargılarının hatalı oluşu |
B | Kişilere niteliklerinden çok, bulundukları mevki ya da servetlerine göre değer biçilmesi |
C | Para ve mevkinin saygınlık ölçüsü olması |
D | Tembellik ve ahlaksızlığın onurlu olmanın önüne geçmesi |
Soru 7 |
Saygı ve saygınlığa ilişkin değer yargılarımız, davranışlarımız, genellikle hatalıdır. Kişileri; niteliklerinden çok, bulundukları mevki veya servetleri açısından değerlendiriyor ve onlara bu çerçevede saygı gösteriyoruz. Para ve mevki, adeta saygınlık ölçüsü oluyor. Bu değer yargısının doğal sonucu olarak kişi, bulunduğu mevkiden ayrıldığında veya serveti azaldığında toplumdaki saygınlığını da yitirmiş oluyor.
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Verilen metne göre aşağıdakilerden hangisi saygınlığın asıl ölçütüdür?
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Verilen metne göre aşağıdakilerden hangisi saygınlığın asıl ölçütüdür?
A | Topluma katkı, yapıtlar, kişisel nitelikler ve davranışlar |
B | Sportmenlik, özveri, anlayış ve yardımseverlik |
C | Hoşgörü, çalışkanlık, iyi niyet ve çaba |
D | Korkusuzluk, adil olma, kararlılık ve samimiyet |
Soru 8 |
Saygı ve saygınlığa ilişkin değer yargılarımız, davranışlarımız, genellikle hatalıdır. Kişileri; niteliklerinden çok, bulundukları mevki veya servetleri açısından değerlendiriyor ve onlara bu çerçevede saygı gösteriyoruz. Para ve mevki, adeta saygınlık ölçüsü oluyor. Bu değer yargısının doğal sonucu olarak kişi, bulunduğu mevkiden ayrıldığında veya serveti azaldığında toplumdaki saygınlığını da yitirmiş oluyor.
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Metnin son cümlesinden aşağıdaki öğütlerden hangisine ulaşılamaz?
Kişiler; topluma katkıları, yapıtları, nitelikleri, davranışlarıyla değerlendirilmeli; buna göre saygınlık kazanmalıdırlar. Rastlantılar, fırsatçı davranışlar, eş dost desteklemesi, bazı kişileri uygun düşmedikleri makamlara getirebilir. Ancak bu tür kişilere, bulundukları makam, mevki gerçek bir değer kazandırmaz.
Kişiler, bulundukları makam nedeniyle saygınlık kazanmamalı, kendi kişilikleriyle bulundukları makama saygınlık kazandırmalıdırlar.
Metnin son cümlesinden aşağıdaki öğütlerden hangisine ulaşılamaz?
A | Makamlar geçicidir, kalıcı olmak için saygınlık kazan. |
B | Makamına saygı duyan kendine de saygı duymuş olur. |
C | Onurlu yaşamak istiyorsan dürüst olmalısın. |
D | Bulunduğun makama esas sen saygınlık kazandır. |
Soru 9 |
- İnsanların geleceğini birkaç saatlik sınava bağlamak ne kadar doğru olabilir ki?
- Hepimiz sınav kaygısını malesef yaşamaktayız.
- Bundan dolayı bu sınavlara mecburen çalışıyoruz.
- Nitekim girdiğimiz bu sınavlar geleceğimizin belirlenmesi açısından önemli.
Yukarıdaki kişiler yaptıkları konuşmada aşağıdakilerden hangisine hiç değinmemiştir?
- Hepimiz sınav kaygısını malesef yaşamaktayız.
- Bundan dolayı bu sınavlara mecburen çalışıyoruz.
- Nitekim girdiğimiz bu sınavlar geleceğimizin belirlenmesi açısından önemli.
Yukarıdaki kişiler yaptıkları konuşmada aşağıdakilerden hangisine hiç değinmemiştir?
A | Her öğrencinin sınav kaygısını yaşadığına |
B | Geleceğin birkaç saatlik sınavlara bağlı olduğuna |
C | Sınavlara girmeden de bir yerlere gelinebileceğine |
D | Gelecek için mecburen sınavlara çalışmak gerektiğine |
Soru 10 |
Ağaçlar sonbahara hazırlanıyor
bu şehir o eski İstanbul mudur
karanlıkta bulutlar parçalanıyor
sokak lambaları birden yanıyor
kaldırımlarda yağmur kokusu
ben sana mecburum sen yoksun
Şairin dizelerindeki his aşağıdakilerden hangisidir?
bu şehir o eski İstanbul mudur
karanlıkta bulutlar parçalanıyor
sokak lambaları birden yanıyor
kaldırımlarda yağmur kokusu
ben sana mecburum sen yoksun
Şairin dizelerindeki his aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yalnızlık |
B | Kin |
C | Nefret |
D | Korku |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
sorular güzel ama bence cevapları göstermeyin en son gösterin 😀 en mantıklısı bu aramızda bazı öğrenciler ordan bakıp ailelerini kandırıyo olabilir şahsen ben en son bkıyorum yanlışlarımı düzeltip daha iyi yapmaya özen gösteriyorum. Ellerinize sağlık sorular çok özen gösterlilmiş sorular
hepsi full çıktı öğretmenimiz whattsapp okul grubumuzda lınkı gonderdı yapın dıye birinci çıktım 100 de 100 ınanmıyom hala
guzel hemde cookkk guzel 🙂
bencede :d
de ayrı