9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 2
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 2
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testi 2 Çöz
Başla
Tebrikler - 9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Çocuklar, çevresindekilerin kendilerine uzun süre ilgi göstermemelerine dayanamazlar. Karşılanması gereken hiçbir temel gereksinimleri olmadığı zaman bile ağlama, çığlık atma, yaramazlık yapma gibi ilgi çekme yöntemlerine başvururlar. Çocuklar, bu davranışlarının nedenini anlayamayan ya da sabrı taşan yetişkinlerden tepki görürler. Oysa çocuğun o andaki sorunu —. Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | varlığını bildirmek ve varlığının bilindiğinin kendisine bildirilmesidir |
B | yaramazlık yapmak ve etrafındakilerinin sinirlerini bozmaktır |
C | kimseyle konuşmak istememesidir |
D | temel ihtiyaçlarının karşılanmasını istemesidir |
E | etraftakilere belli etmeden yaramazlık yapmaya devam etmek istemesidir |
Soru 2 |
Kültür, benzerlikleri olduğu kadar farklılıkları da içerir. Hemen hemen tüm kültürlerde ortak olan değerler normlar ve kabul görecek davranışlar vardır. Fakat aynı elemanlar kültürden kültüre farklılık gösterebilir. Örneğin — Düşüncenin akışına göre bu paragrafın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A | Sevgililer Günü, bundan on yıl önce ülkemizde kutlanmıyordu. |
B | kültür doğuştan kazanılan ya da kalıtım yoluyla gelen bir değerler sistemi değildir. |
C | teknolojik gelişmeler ve bunun sonucu olarak iletişim konusundaki yenilikler kültürel değişimi ve uyumu hızlandıran önemli etmenlerdir. |
D | her kültürde kutsal olan şeyler vardır fakat bir kültürde kutsal olan diğerinde olmayabilir. |
E | kültür toplumun üyelerince paylaşılır, kuşaktan kuşağa aktarılır. |
Soru 3 |
Asırlar geçmiş, nesil kavgaları bitip tükenmemiş. Her çağda bir eski-yeni davası, her devirde bir genç-ihtiyar tartışması... Yeniler eskileri inkâr etmişler, eskiler yenileri kabul etmemişler. ____ Ama meseleyi bir fikir meselesi olarak, bir edebiyat veya sanat meselesi olarak ele alınca bunu bir gençlik-ihtiyarlık diye adlandırmak pek doğru olmaz. Dava, zihniyet farklarının çatışması davasıdır. Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Zihniyet farkları, şüphesiz yetişme tarzlarından ileri gelir. |
B | Bu kavgalar, edebiyatımızın geri kalmasına neden olmuştur. |
C | Bu nesil kavgaları, basit bir anlayışla, bir gençlik-ihtiyarlık kavgasıdır. |
D | Nesil kavgaları, günümüzde de vardır. |
E | Halk, genç sanatçıları anlayamamaktadır. |
Soru 4 |
(I) Çağımızın yazarları mı daha ilginç geliyor size yoksa geçmiş çağların yazarları mı? (II) Ya da soruyu biraz daha değiştirerek geçmiş çağların yazarları da bugünküler oranında çeker mi sizi? (III) Soruyu böylece değiştirmeye, çağdaş yazarlara bir öncelik tanımaya beni gözlemlerim kadar deneyimlerim itti. (IV) (IV)Gördüm ki çoğunluk, özellikle genç yaştaki okurlar çağdaşlarına, giderek günün yazarlarına daha geniş bir ilgi duyuyorlar.(V)Bu ilginin çağdaşlardan yana olduğunu, kitap satışlarıyla da ölçmek mümkün. (VI) Kitap satışları, çağdaş sanatçıların daha çok ilgi topladığını göstermektedir. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi çıkarılırsa parçanın anlamında bir değişme olmaz?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 5 |
(I) Kimileri yıllarca bazı insanlara bağlı kaldıktan sonra onlardan uzaklaşmak isterler; ortada hiçbir neden olmasa da yaparlar bunu. (II) Çünkü bir yerde dostluklardan da bıkılır. (III) İnsanın bir yaştan sonra başını dinlemesi, kalabalıktan elini eteğini çekmesi ruh sağlığı açısından yararlıdır.(IV)Kaldı ki dostlar arasında zamanla beliren görüş ayrılıkları, yaşama biçimleri de onları birbirlerine yabancılaştırır. (V) Gençliklerinde aynı bağın üzümünü yiyen, aynı şeylere değer veren insanlar yaşları ilerledikçe yüreklerini başka türlü soğutmanın yollarını ararlar. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 6 |
I. O yüzden iyisi mi, siz gün batımına doğru gelin. II.Beton yığınlarının arasında sıkışıp kalmış şehrin acısı yüreğinize oturur. III.Alanya’ya ilk geldiğinizde, birbiri üstüne binmiş binaları görünce içiniz sıkılır. IV.Ne de olsa, ilk izlenim önemlidir. V.Alanya Kalesi’nin ışıklarıyla kuşanmış şehri bir kez gördükten sonra, algılarınız değişecektir. Bu parçanın anlatım akışındaki bozukluğun giderilmesi için numaralanmış cümlelerden hangilerinin yer değiştirmesi gerekir?
A | I. ve II. |
B | I .ve III. |
C | IV. ve V. |
D | II. ve V. |
E | II. ve IV. |
Soru 7 |
(I) Edebiyatta değersiz, modaya uygun eserler, zamanlarında büyük ilgi görebilir. (II) Gerçek sanat eserleri, yazarlarını servete boğmasalar bile layık olduğu makama yükseltir. (III) Gerçek sanat eserlerinin değer ve önemleri ise her gün biraz daha iyi anlaşılır ve bu eserler, çağlardan çağlara taşınır. (IV) Ancak, bunların parlayışları, düşen bir yıldızınki kadar kısa sürer. (V) Bugünün tiraj rekortmenleri ve milyoner yazarları Maughamlar, Wiki Baumlar, Croninler olsa bile gerçek sanatçılar; Faulknerler, Kafkalar, Thomas Manlardır. Bu parçanın anlam akışındaki bozukluğun giderilmesi için aşağıdaki değişikliklerden hangisi yapılmalıdır?
A | I. cümleyle III. cümle yer değiştirmeli. |
B | V. cümle, II. den önce gelmeli. |
C | IV. cümleyle V. cümle yer değiştirmeli. |
D | III. cümle, V. den sonra gelmeli. |
E | II.cümleyle IV. cümle yer değiştirmeli. |
Soru 8 |
Sevginin gücü, tüm tahminlerin üzerindedir. İnsanların, özellikle çocukların ve gençlerin eğitiminde, zor kullanılarak benimsetilmek istenen davranışlar kabul görmez. Zorla yaptırılamayan şeyler sevgi ile yaptırılır. Çünkü insan, hiçbir şeyi zorla kabul etmek istemez fakat sevgi ile sunulanı reddetmez. Sevgi; insanı bunalımdan, ümitsizlikten, kin ve düşmanlık beslemekten korur. Kısacası, —. Bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A | sevgi abartılırsa bazı zorluklar yaşanır |
B | sevgisizlik mutsuzluğun, sevgi ise mutluluğun kaynağıdır |
C | sevgi, en güçlü duygudur |
D | çocukların ve gençlerin eğitiminde önemli bir işleve sahiptir |
E | sevgi, dostluk tohumlarını yeşertir |
Soru 9 |
sevgi, dostluk tohumlarını yeşertir
(I) Yağız bir eşek üstünde ak sakallı bir ihtiyar, karısı ardından, papuçlarını eline almış yayan gidiyordu. (II) Bu kağnıların yüzü şehre yönelikti ve kağnılar o kadar yavaş ilerliyorlardı ki yürüyüp yürümedikleri ancak gıcırtılarından belli oluyordu. (III) Bir yol dönemecinde uzunca bir kağnı dizisine rastladılar. (IV) Selma Hanım, bunlardan her birinin bir top mermisi taşıdığını gördü, her birinde bir tek mermi... (V) Ve bazısının üstüne uykuya dalmış bir çocuk gibi yorgan örtülmüştü.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerle anlamlı bir bütün oluşturabilmek için cümlelerden hangileri yer değiştirmelidir?A | I. ve II. |
B | II. ve III. |
C | III. ve IV. |
D | III. ve V. |
E | IV. ve V. |
Soru 10 |
(I) “Kasaba gerçekliği” denince uzun yıllar aklımıza yalnızca Sabahattin Ali’nin “Kuyucaklı Yusuf’u geldi. (II) Sabahattin Ali, Kuyucaklı Yusuf’ta bir Anadolu kasabasını, bütün insani ve toplumsal gerçekleriyle veriyor. (III) Yarattığı insanlar, o çağın, o çevrenin insanları. (IV) Birbirleriyle ilişkileri, belirli şartların biçim verdiği ilişkiler. (V) Sabahattin Ali’nin romanlarının başarısını sağlayan öğelerden biri roman kişilerine karşı davranışı, diğeri ise ayrıntıları kullanmaktaki şaşırtıcı ustalığıdır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
sorular kaliteli olduğu kadar zorda ama hepsini çözdüm
Valla şu 9. sınıftada yardımcı oldunuz ya helal olsun size.Adamsınız!
Sorular Çok Kolay Sınavdan 70 Aldım.
HARİKA OLMUŞ
ellerinize saglık hazırlayanların özellikle sayenizde sınavlardan hep yüksek not alıyorum artık