Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Alıştırmaları 2
Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testleri 2
Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testleri 2 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Spinoza’ya göre, parmağıma iğne batırıldığında fiziksel alandaki bu harekete, ruhumda bir duyum veya algı karşılık gelir. Ruhumda meydana gelen bir heyecan yüzümde ortaya çıkan bir hareketle kendisini gösterir.
Buna göre, Spinoza beden ve ruh konusunda aşağıdaki görüşlerden hangisini savunmaktadır?
A | Beden ve ruh aynı gerçekliğin iki ayrı görüntüsüdür. |
B | Varolan her şey bize başka türlü görünse de maddi bir şeydir. |
C | Madde ve ruh birbirinden bağımsız tözlerdir. |
D | Varolan tek şey maddedir. |
E | İnsan idealar, yani düşünceler toplamıdır. |
Soru 2 |
Hegel varlık dünyasını ruh veya tin adını verdiği bir ilkeyle açıklar. Ancak bu ruh statik bir yapıda değildir. Ruh sürekli bir oluş içindedir. Doğa ve doğal dünya ruhun gelişim sürecinde bir aşamadır. Madde, ancak ruhun aşağı dereceden bir görüntüsüdür.
Hegel'in bu anlayışının idealist görüş olarak nitelendirilmesinin sebebi, aşağıdakilerden hangisidir?
A | Varolan her şeyin maddeden kaynaklandığını ileri sürmesi |
B | Varlığın ana maddesi üzerinde düşünmesi |
C | Varlığı temelde ruhsal bir öz olarak görmesi |
D | Varlık dünyasını atomların birleşimine ve hareketine bağlaması |
E | Evreni ve varlıkları mekanik bir nedensellikle açıklaması |
Soru 3 |
Varlık üzerine ilk kez sistematik ve tutarlı düşünceyi geliştiren Thales olmuştur. Öncelikle doğayı konu edinen Thales'in ele aldığı temel problem, varlık olmuştur.
Buna göre, aşağidakilerden hangisi Thales'in
yöneldiği varlık probleminin özelliklerinden biri değildir?
A | Çokluk içinde birliği bulma çabası |
B | Her şeyin ana maddesinin ne olduğunu bulmak istemesi |
C | İdeal varlığı bulma isteği |
D | Ana maddeyi tanımak, bilmek arzusu |
E | Maddede gözlenen değişimi bulma çabası |
Soru 4 |
İdeal varlık, reel varlığın tam karşıtıdır. İdeal varlık zamanda ve mekanda yer kaplamaz. Bundan dolayı ne değişir ne de oluş içinde bulunur. Bunun sonucu olarak da meydana gelmez, değişmez, başka bir şekle girmez, bireyselliği de yoktur.
Bu parçaya göre, aşağıdaki genellemelerden hangisine ulaşılamaz?
A | İdeal varlığı göstermek, reel varlığı göstermek kadar kolay değildir. |
B | İdeal varlık, reel dünyayı aşan bu dünyanın temelini oluşturan varlıktır. |
C | İdeal varlık matematik, değerler ve düşünceler alanında ifade edilir. |
D | İdeal ve reel varlık türleri birbirlerinden çok başkadır. |
E | İdeal varlığın bilinip bilinemeyeceği reel varlığa oranla daha kesindir. |
Soru 5 |
Platon'a göre, içinde yaşadığımız dünyadaki nesneler oluş ve yok oluşa tabidir. Sürekli değişen bir şeyin bilimi yapılamaz. O halde değişmeyen ve bu dünyadaki nesnelerin örnekleri duyusal olmayan, oluş ve yok oluşa tabi olmayan, zaman dışı tümel nesnelerin var olduğunu göstermektedir. Bunlar da duyularla değil ancak akılla, düşünce ile kavranması mümkün olan şeylerdir.
Parçada, Platon'un varlık anlayışı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi vurgulanmaktadır?
A | Varlığı, idea olarak kabul etme |
B | Varlığı, oluş olarak kabul etme |
C | Varlığı, madde olarak kabul etme |
D | Varlığı, düşünce ve madde olarak görme |
E | Varlığı, cisim olarak kabul etme |
Soru 6 |
Aristoteles'e göre idealar, tek tek nesnelerin özüdür. Platon'da ancak düşünceyle veya akılla kavrayabildiğimiz idea, Aristoteles'te duyulur şeylerin içinde kendini gerçekleştiren “öz” olur. Böylece Aristoteles, "varlık" kavramıyla oluşu açıklar. Felsefe tarihinin zenginliği bakımından ele alındığında parçaya dayanarak, aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Platon’da idealar dünyası ile duyular dünyası birbirinden ayrılır. |
B | Aristoteles, duyular ve ideaları birleştirmeye çalışır. |
C | İdealar Platon’a göre görülen varlıkların ilk asıllarıdır. |
D | Felsefenin eleştiriye açık olması, farklı filozofların düşünce sistemlerini geliştirmiştir. |
E | Dünya’da oluş halinde bulunan tüm varlıklar, Platon'a göre ideaların yansımalarıdır. |
Soru 7 |
Demokritos’a göre,
• Gerçek dünyanın yapı taşları her şeyin kendisinden meydana geldiği fiziksel gerçeklikler olan atomlardır.
• Evrendeki her nesne atomların birleşiminden başka bir şey değildir.
• Evrendeki değişimler atomların hareketinden meydana gelir.
8 Zihin de atomlardan meydana gelmiştir.
Bu görüşler çerçevesinde, aşağıdakilerden
hangisi söylendiğinde yanlış olur?
A | Varolan her şey maddedir. |
B | Evrendeki tüm olaylar mekanik bir nedensellik sonucu oluşur. |
C | Maddi değilmiş gibi görünen olaylar dahi maddenin özelliklerinden oluşur. |
D | Maddi dünya idealar dünyasının yansımasıdır. |
E | Duyum ve düşünce maddenin bir özelliğidir. |
Soru 8 |
lyonyalılar, doğada sürekli bir hareket ve değişme olduğunun farkındaydılar. Mevsimlerin değişmesi, canlıların doğmaları, ölmeleri v.b. Bu değişmeyi zorunlu kabul ederken öte yandan da bu değişmelerin ardında değişmeyen şeylerin olup olmadığını soruyorlardı.
Parçadan yola çıkarak, Yunanlıların içinde bulunduğu çaba aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
A | Doğru yaşamın ilkelerini sorgulama |
B | Varlığın neden ve ilkelerini araştırma |
C | En iyi yönetim şeklinin, ideal devlet düzeninin ne olduğunu sorma |
D | Doğadaki gerçekliklerin sanat eserlerine ne ölçüde yansıtabileceğini sorma |
E | Dinsel inanış ve eğilimlerin toplum hayatına etkilerini araştırma |
Soru 9 |
Herakleitos'a göre, her şey mücadeleden doğar ve ölür, mücadele olmayan yerde çürüme vardır. En durgun maddede bile gözle görünmeyen bir akış, bir hareket vardır.
Herakleitos'un bu görüşünden aşağıdakllerden hangisine ulaşılabilir?
A | Varlığın temel maddesini atom oluşturur. |
B | Varlık sürekli değişim içindedir. |
C | Varlığın sınırsız olması gerekir. |
D | Varlığın özünde değişmeyen parçacıklar vardır. |
E | Varlığın birlik veya çokluk olduğu bilinemez. |
Soru 10 |
Hegel’e göre varlık, düşünce gibi diyalektik olarak gelişen bir süreçtir. Hem varlık hem düşünce karşıtların içinden geçerek, karşıtları uzlaştırarak gelişir. Diyalektik hareket, düşüncenin varlığı bir bütün olarak kavramasına, varlığın da bilincine erişip özgürlüğünü elde etmesine dek sürüp gider. Parçaya göre, Hegel’in varlık felsefesi için aşa-ğıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Her şey her an değişir. |
B | Her şey kendinde zıddını bulundurur. |
C | Hakikat, varlıkla yokluğun sentezidir. |
D | Varlık salt maddedir. |
E | Varlık, karşıtlıkları aşarak gelişir. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.