Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Alıştırmaları
Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testleri 1
Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testi Çöz
Başla
Tebrikler - Ygs Felsefe Varlık Felsefesi Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Felsefenin temel konularından birisi de varlıktır. Kimi filozofa göre varlık vardır, kimine göre ise yoktur. “Varlık vardır.” diyenler, sıra varlığın ne olduğuna geldiğinde yine tartışmaya başlarlar. Bazılarına göre varlık “madde”den, bazılarına göre “idea”dan ibarettir. Bu tartışmalar şimdiye dek bitmediği gibi gelecekte de bitmeyecektir.
Bu parçadan, aşağıdaki yargılardan hangisine varılamaz?
A | Her filozofun kendine özgü bir öğretisi olduğuna |
B | Felsefenin mutlak doğrulara ulaşabileceğine |
C | Felsefede soruların yanıtlardan daha kalıcı olduğuna |
D | Felsefede farkiı görüş açılarının bulunduğuna |
E | Felsefede varlık ve yaşamla ilgili temel problemlerin ele alındığına |
Soru 2 |
Felsefe tarihinde metafizik, varolanı tanımlamak için varlığın gerisinde, ona temel olanı arayan bir disiplin haline gelmiştir. Metafizik sistemleri kuran filozoflar, asıl varlığın gerisindeki bu temel şeyin ne olduğunu düşünmüşlerdir. Görünen varlığın ise bu asıl varlığın görünüşü olduğunu ileri sürmüşlerdir. Buna göre, metafiziğin temel işlevi aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
A | Gerçek varlığın hiçbir zaman bilinemeyeceğini açıklamak |
B | Doğada bulunan her şeyin gerçek olduğunu belirtmek |
C | Varlığın ilk nedenleri üzerinde düşünmek |
D | Hiçbir şeyin yoktan var olmayacağını ortaya koymak |
E | Felsefeye temel hazırlamak |
Soru 3 |
Aristoteles’e göre varlık, algıdan ibaret olmayıp tersine var olduğu için algısı vardır.
Buna göre Aristoteles, aşağıdaki yargılardan hangisine karşı çıkmaktadır?
A | Bizim dışımızda nesnel bir dünya vardır. |
B | Var olmak algılanmaktır. |
C | Somut olarak var olmayan bir şeyin bilgisi edinilemez. |
D | Varlık somut bir şeydir. |
E | Doğa olduğu gibi tanınmalıdır. |
Soru 4 |
Bilim duyu organları ile duyumlanan, somut varlığı, olduğu gibi sorgulamadan "var olarak" kabul eder. Felsefe ise bilimden farklı olarak varlığın ne olduğu sorusu üzerinde durur; varlıkla ilgili olarak eleştirel bir tavır takınır. Öte yandan felsefe, varlığı akıl yoluyla, saf düşünce etkinliği aracılığıyla yorumlamaya ve açıklamaya çalışır.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi parçayı destekleyen düşüncedir?
A | Felsefe ile bilim, aynı koldan oluşmuş iki alandır.
|
B | Felsefe varlığa somut, bilim soyut açıdan bakar. |
C | Felsefe akıl yoluyla, bilim metafizikle varlığa ulaşır. |
D | Bilim varlığı kabul eder, felsefe varlığı sorgular. |
E | Felsefe de bilim de varlığa bütünsel olarak yaklaşır. |
Soru 5 |
Thales’e göre evrenin ana maddesi “su”dur. Oysa belli ve sınırlı özelliklere sahip bir unsurdan nasıl olur da birbirine zıt şeyler oluşabilir. Örneğin, odun gibi yanıcı bir madde nasıl olur da su gibi yanıcı olmayan bir maddeden türeyebilir. Bunun için Ana-ximandros, her şeyin ana maddesi olacak unsurun sınırlı, sonlu ve bildik bir madde olamayacağını iddia eder.
Buna göre, Anaximandros’un Thales’ten ayrılan özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A | Varlığın ana maddesi sorunuyla ilgilenmiştir. |
B | Sürekli değişen varlık dünyasının ardında değişmeyen somut bir neden aramıştır. |
C | Bilinen somut gerçekliğin ötesinde soyut bir düşünce sistemi kurmuştur. |
D | Evrenin ana maddesinin dört unsur olduğunu söylemiştir. |
E | Varlık dünyasındaki çeşitliliği tek bir nedene bağlamak istemiştir. |
Soru 6 |
Miletoslu filozoflar, evrendeki bu değişmenin altında değişmeden aynı kalan varlığı bulmak isterler. Ancak buna imkan yoktur. Her şeyin değiştiğini söylemek değişmenin her şey olduğunu söylemek değil midir? Her şey değişmekteyse kalıcı bir ana madde nasıl olacaktır. Kalıcı, değişmeyen bir ana madde ile evrendeki değişme nasıl açıklanabilir. Herakleitos'un bu görüşlerine dayanılarak varlık ile ilgili yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Varlık sürekli bir değişmeden ibarettir. |
B | Varlık maddi cinsten değişmez bir yapıya sahiptir. |
C | Varolan her şey ideadan ibarettir. |
D | Varlık dünyasında değişim mümkün değildir. |
E | Varlık hem madde hem ruhtan oluşur. |
Soru 7 |
Herakleitos, “Aslında evrende her şey değişme içinde olduğu halde bazı şeylerin örneğin, evimin duvarının sabitmiş gibi görünmesi sadece bir görüntü veya görünüştür.” derken, aşağıdaki görüşlerden hangisini desteklemektedir?
A | Her şey nasılsa öyledir. |
B | Olan ve değişen bir şeyin gerçekten var olduğu söylenemez. |
C | Bize görünen şeyle gerçeklik birbirinden tamamen farklıdır. |
D | Varlık varsa, hareket ve değişim yoktur. |
E | Görünen şeyle gerçekliğin farklı olduğu akla aykırıdır. |
Soru 8 |
Demokritos’a göre evren, yalnızca atomların çarpışmaları ve birbirleri üzerindeki basınçları ile oluşmuştur. Evrendeki oluşa kesin bir zorunluluk egemendir. Bütün olup bitenler, nedenlerden zorunlu olarak meydana gelmiştir. Evrende rastlantının sözünü etmemiz yalnız bilgisizliğimizden ileri gelir. Bir olayın nedenini bilmediğimiz zaman bunu rastlantıyla açıklamaya çalışırız.
Buna göre, Demokritos aşağıdakilerden hangisini vurgulamak istemiştir?
A | Evrenin sistematik bir yapıya sahip olmadığını |
B | Değişimin tüm varlıklarda aynı miktarda olduğunu |
C | Evrenin düzenleyici ve biçimlendirici bir idea-nın etkisinde olduğunu |
D | Bütün değişmelerin ardında değişmeyen bir fenomenin bulunduğunu |
E | Evrende her olayın zorunlu bir nedeninin olduğunu |
Soru 9 |
Hegel’e göre varlık, düşünce gibi diyalektik olarak gelişen bir süreçtir. Hem varlık hem düşünce karşıtların içinden geçerek, karşıtları uzlaştırarak gelişir. Diyalektik hareket, düşüncenin varlığı bir bütün olarak kavramasına, varlığın da bilincine erişip özgürlüğünü elde etmesine dek sürüp gider. Parçaya göre, Hegel’in varlık felsefesi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Her şey her an değişir. |
B | Her şey kendinde zıddını bulundurur. |
C | Hakikat, varlıkla yokluğun sentezidir. |
D | Varlık salt maddedir. |
E | Varlık, karşıtlıkları aşarak gelişir. |
Soru 10 |
Düşünceye, genel doğal hareketin özel bir biçimi gözüyle bakılmalıdır. Nasıl kasılma hareketi kaslarda bulunan maddenin özelliği ise düşünce de merkezi sinir sisteminde bulunan maddenin bir özelliğidir. Zihin, ruh, düşünce, duyarlılık, irade sözcükleri bağımsız varlıklara veya gerçek şeylere işaret etmez, sadece canlı varlığın özelliklerini, yeteneklerini, eylemlerini ifade ederler.
Bu görüş, aşağıdaki yargılardan hangisini kendisine temel almıştır?
A | Evrendeki şeyler, erekleri meydana getirmek üzere yaradılış amacına uygun hareket ederler. |
B | İnsan, hayvan, bitki ve madde soyuttur. |
C | Tüm form ve hareketleri imkan içinde toplayan tözdür. |
D | Bedenden ayrı tinsel bir ruh anlayışı gereklidir. |
E | İnsanlar da tıpkı hayvanlar gibi mekanik yasalara göre işler. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
Diğer Testler
Bu Konuda Henüz Test Eklenmemiş.