6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 2. Ünite Cevapları

Bu bölümde öğrenciler anlayamadıkları bölümleri daha iyi kavrayabilmek için kılavuz niteliğinde hazırlanmıştır. Konuyu daha iyi kavrayabilmek için buradan öğrendiklerinizle kendinizde çözmeye farklı örnekler yapmaya çalışınız. Öğrenci cevaplarını birebir kopyalamayınız. Buradaki 6. sınıf ingilizce yummy breakfast ders kitabı cevapları ve çözümleri sizin için derslerinize büyük katkı sağlayacak eksiklerinizi giderebileceksiniz.

# Warm up (Isınma). Match the phrases with the pictures and say for yourself. (Resimlerle ifadeleri karşılaştır ve kendin için anlat.)

# a) I have breakfast.

# b) I go to school by bus.

# c) I get dressed.

# d) I get up at 7 o’clock.

# e) I play basketball.

# f) I do homework.

# 1. Listen and match the trays with the names. (Listen and match the trays with the names.)

Martina :  C

Edward :  B

Liz :  A

# 2. Listen again and tick (✔) the names of the foods you hear. (Tekrar dinle ve duyduğun yemek isimlerini işaretle (✔))

6-sinif-ingilizce-ders-kitabi-2-unite-cevaplari-2

# 3. Choose the food items in activity 2 for you. Talk about your likes and dislikes. Then ask your friend. (Aktivite 2’den kendin için yemekler seç. Sevdiklerin ve sevmediklerin hakkında konuş.)

# You : I like cheese and olives at the breakfast. But I don’t like cereal. Do you like cereal?

# Your friend : No, I don’t. I like cereal with jam.

# 4. Read the people’s preferences and write their names on the chairs. (İnsanların tercihlerini oku ve sandalyelere isimlerini yaz.)

# Britta : 6:45’de kahvaltı yapıyorum. Kahvaltıda omlet, sosis ve peynir yedim. Süt içtim.

# Pierre : 8:00’da kahvaltı yaptım. Kruvasan, tereyağı ve reçel yedim. Ve sıcak çikolata içtim. 

# Sarah : 8:30’da kahvaltı yaptım. Fasulye ve tost yedim. Çay içtim.

# Karl : 7:30’da kahvaltı yaptım. Sütle mısır gevreği yedim. Sosis ve peynir yedim. Portakal suyu içtim.

6-sinif-ingilizce-1-unite-cevaplari-3

# 5. Complete the paragraph for you and say your friends. (Paragrafı kendine göre tamamla ve arkadaşlarına söyle.)

# Ben : I have breakfast at 08:00. I eat butter, jam and bread. I drink orange juice.

# 6. Work with a friend. Ask and answer and make a dialogue. And write. (Bir arkadaşınla çalış. Soru sor ve cevapla ve diyalog oluştur. Ve yaz.)

# You : What time do you have breakfast?

# Your Friend : I have breakfast at 07:00.

# You : What do you eat at breakfast?

# Your Friend : I eat butter and jam. 

# You : What do you drink?

# Your Friend : I drink tea.

# 7. Work in pairs. Ask and answer about the people in activity 4. (Çift olarak çalışın. Aktivite 4’deki insanlar hakkında soru sorun ve cevaplayın.)

# You : Where is Karl from?

# Your Friend : He is from Germany.

# You : What does he eat at breakfast?

# Your Friend : He eats cereal with milk.

# You : What does he drink?

# Your Friend : He drinks orange juice.

# 8. Listen and write “J” for Jimmy, “M” for mother, “F” for father and “L” for Lisa. (Dinle ve Jimmy için “J”, mother için “M”, father için “F” ve Lisa için “L” yaz.)

6-sinif-ingilizce-1-unite-cevaplari-4

# 9. Look at your chart in activity 8. Write Jimmy’s family members’ preferences. Then tell your classmates. (Aktivite 8’deki tabloya bak. Jimmy’nin aile üyelerinin tercihlerini yaz. Sonra sınıf arkadaşlarına anlat.)

# Jimmy : Jimmy eats cereal at breakfast. He sometimes eats a sandwich. He drinks milk.

# His mother : His mother eats croissant and jam. She drinks tea.

# His father : His father eats omelette and bagels. He drinks orange juice.

# His sister : His sister eats pancakes and sausages. She sometimes eats muffins

# 10. Read the dialogue and act it out. (Diyaloğu oku ve canlandır.)

# Alex : Anne. Açım. Kahvaltı yapmak istiyorum.

# Mother : Tamam. Biraz pankek yada muffin istermisin?

# Alex : Lezzetli. Muffinleri severim. Ve biraz süt alabilirmiyim?

# Mother : Tabiki. Süt çok besleyici.

# Alex : Pardon?

# Mother : Besleyici. Sağlığın için çok faydalı demek istedim. Kartonu incele. Kalsiyum ve protein var içinde.

# Alex: Tamam. Sevdim.

# Mother : Tadını çıkar.

# 11. Read the dialogue again and write True (T) or False (F). (Diyaloğu tekrar oku ve Doğru (T) ya da Yanlış (F) yaz.)

1) Alex is thirsty. – F
2) Alex likes muffins. – T
3) Alex wants to drink milk. – T
4) Milk isn’t useful for health. – F
5) There isn’t protein in milk. – F

# 12. Role play. Make similar dialogues. (Rol yapın. Benzer diyaloglar oluşturun.)

Role Card A

# You : What about your food prefences for breakfast?

# Your Friend : I like muffin and drink orange juice. I don’t like butter.

Role Card B

# Your Friend : What about your food prefences for breakfast?

# You : I like toast and drink tea. I don’t like jam.

# 13. Answer the questions. (Sorulara cevap verin.)

Soru 1) What time do you have breakfast?
Cevap 1) I have breakfast at 7:00 o’clock.
Soru 2) Where do you have breakfast? At home or in school canteen?
Cevap 2) I have breakfast at home.

# 14. Listen to the conversation and choose the answer .(Konuşmayı dinleyin ve cevap verin.)

# Are they having (b) their brekfast?

Doğru cevap B şıkkı.

# 15. Listen to the conversation again and find out their favourites. Then complete their speeches. (Konuşmayı tekrar dinleyin ve favorilerini bulun. Sonra konuşmalarını tamamlayın.)

# Pierre : My favourite is coffee.

# Hans : I like cereal at breakfast. It’s my favourite.

# Luisa : Bagels are my favourite.

# 16. Pair work. Complete the dialogue and act out. Then make similar dialogues. (Çift olarak çalışın. Diyaloğu tamamlayın ve canlandırın. Sonra benzer diyaloglar yapın.)

You are a waiter at a cafe. One of your friends is the customer.

# You : Welcome. Can I have your order, please?

# Your Friend : I want some muffins, please.

# You : Do you want some coffee?

# Your Friend : No, thanks. I don’t like coffee. My favourite is hot chocolate. A cup of chocolate, please.

# You : OK. Enjoy it.