7. sınıf İngilizce Ders Kitabı 4. Ünite Cevapları

Bu bölümde öğrenciler anlayamadıkları bölümleri daha iyi kavrayabilmek için klavuz niteliğinde hazırlanmıştır. Konuyu daha iyi kavrayabilmek için buradan öğrendiklerinizle kendinizde çözmeye farklı örnekler yapmaya çalışınız. Buradaki 7. sınıf ingilizce wild animals ders kitabı cevapları ve çözümleri sizin için derslerinize büyük katkı sağlayacak eksiklerinizi giderebileceksiniz.

# 1.Kyle and Julia are on a radio programme. Look at the photo and guess. What is the programme about? (Kyle ve Julia radyo programındalar. Fotoğrafa bak ve tahmin et. Program ne hakkında?)

# Cevap : The programme is about animals.

# 2. Listen to Kyle and Julia. Tick (√) the words you hear (Kyle ve Julia’yı dinleyin. Duyduğunuz kelimeleri yazın.)

# Cevaplar : tigers, turtles, pandas, polar bears, rhinos, penguins

# 3. Match the names of the animals you tick (√) in exercise 2 with the pictures below. (Aşağıdaki resimlerle egzersiz 2’de işaretlediğiniz hayvanların isimlerini eşleştirin.)

a) tiger
b) panda
c) polar bear
d) rhino

# 4. Listen again and fill in the blanks with the words below. (Tekrar dinleyin ve aşağıdaki kelimelerle boşlukları doldurun.)

a) Julia started ‘Caring Hands’ last year.
b) Julia usually visits animal shelters.
c) Julia feeds street animals every day.
d) Julia was the member of ‘Save Future’ three years ago.

# 5. Listen again and fill in the blanks with the words below. (Tekrar dinleyin ve aşağıdaki kelimelerle boşlukları doldurun.)

a) Is Julia the leader of ‘Caring Hands’? – Yes, she is. 
b) Does ‘Caring Hands ‘ work for wild animals in danger? – No, it doesn’t. 
c) What did ‘Save Future’ work for? – It worked for wild animals in danger. 
d) Did Julia work for wild animals in danger? – Yes, she did. 

# 6. Talk about what Julia does for street animals at ‘Caring Hands’ and what she did for wild animals at ‘Save Future’. (Julia’nın vahşi hayvanlar için “Geleceği Kurtar”da ve sokak hayvanları için “Şefkatli Eller”de neler yaptığı hakkında konuş.)

# Tavsiye Edilen Cevap : She helps street animals such as cats and dogs, she usually visits animal shelters and feeds street animals everyday. She worked for tigers, turtles, pandas, polar bears, rhinos and penguins. She worked at their natural habitats and worked at tigers’ natural habitat.

# 7. Look at the pictures below. What is his job? Where is he? (Aşağıdaki resimlere bakın. Onun işi nedir? Nerede?)

# Öğrencinin Kendi Cevabı : He is an African safari guide and lion expert. He is in Africa.

# 8. Read the text. Put the sentences into the correct places. (Yazıyı okuyun. Cümleleri doğru sırada yerleştirin.)

1) b (I don’t enjoy seeing them in cages or in zoos. )
2) a (They usually hunt at night and they often work together for their prey. )
3) d (The lion attacked her and she got badly injured. )
4) c (I raised my arms and made a loud noise. )

# 9. Read the text again. Answer the questions below. (Yazıyı tekrar okuyun. Aşağıdaki soruları cevaplayın.)

a) What is Walter’s job? – He is an African safari guide and a lion expert. 
b) Why does he love his job? – He loves his job because he likes watching animals in their natural habitat. 
c) What is Walter’s favourite animal? – His favourite animal is a lion. 
d) When did the lion attack the old lady? – The lion attacked the old lady two years ago. 
e) How did Walter stop the lion? – He raised his arms and made a loud noise. 

# 10. Fill in the blanks with the names of the animals as in the example. (Örnekteki gibi hayvanların isimlerini yazarak boşlukları doldurun.)

a) a lion is the king of the jungle with strong claws.
b) a leopard is a wild cat with yellow and black spots.
c) a snake is a long poisonous reptile.
d) a monkey can climb up trees easily. It is an omnivore. It eats plants and meat.
e) a gorilla is bigger than the other monkeys in the forest.
f) a giraffe has got a long neck and it is very tall.
g) a zebra  has got black and white stripes. It is a herbivore. It eats only plants.
h) a crocodile has got green colour and sharp teeth. It eats meat. It is a carnivore.  
i) a hippopotamus is a huge animal with a big mouth. It likes resting in water. 
j) an ostrich is a big bird. It has got wings but it can’t fly.

# 11. Match the animals with the statements in the boxes. (Kutulardaki açıklamalara göre hayvanları karşılaştır.)

1) c –  I’m a dolphin. I’m a friendly mammal and I’m really intelligent. 
2) a – I’m a whale. I’m bigger than the other mammals. I live in the oceans. 
3) b – I’m a shark. I’m a dangerous fish with sharp teeth. 

# 12. Look at exercise 11. Write similar sentences for the animals below. (Egzersiz 11’e bakın. Aşağıdaki hayvanlar için benzer cümleler yazın.)

a) I’m an eagle. I’m a wild bird with sharp eyes. I can fly higher than the other birds.
b) I’m an owl. I’ve got very sensitive ears and I can see well in dark.
c) I’m a parrot. I’m a colourful bird. I like tropical areas. I’m one of the most intelligent birds. I can imitate human voice.

# 13. Jessy and her students are playing ‘What animal is it?’ game. Now it is Jack’s turn. Listen to them and tick (√) Jessy’s answers. (Jessy ve öğrencileri “Hangi hayvan bu?” oyunu oynuyorlar. Şimdi Jack’in sıras. Onları dinle ve Jessy’nin cevaplarını işaretle.)

a) twild
b) carnivore
c) huge
d) not poisonous
e) reptile

# 14. What is your prediction? Why? Tell about it. (Tahminin nedir? Neden? Onun hakkında konuş.)

# Önerilen cevap : a lizard, a crocodile, a turtle

# 15. Listen to the text in activity 13 for more clues. Tick (√) Jessy’s answers. Find the animal. (Daha fazla ipucu için aktivite 13’deki yazıyı dinleyin. Jessy’nin cevaplarını işaretleyin. Hayvanı bul.)

a) jungles
b) swim
c) green

# 16. Choose an animal from exercise 10. Don’t tell its name. Let your classmates ask questions and find the animal. They can ask you for repetitions. (Egzersiz 10’dan bir hayvan seç. İsmini söyleme. Sınıf arkadaşının sorular sormasına izin ver ve hayvanı bulsunlar. Senden taklit etmeni isteyebilirler.)

# Öğrencinin Kendi Cevabı 

# 17. Look at the information below. Choose an animal. Write a paragraph about it as in the example. (Aşağıdaki bilgiye bakın. Bir hayvan seçin. Örnekteki gibi onun hakkında bir paragraf yazın.)

# Öğrencinin Kendi Cevabı 

# 18. Look at the posters. Guess the messages in them? (Posterlere bakın. Üzerindeki mesajları tahmin edin.)

# Önerilen cevap : It is about animals. / It is about environment. / It is about wild life.

# 19. Miss Colony is working for an organization called ‘Hopes for Future’. She is on a radio programme now. Read the dialogue. Match the sentences in bold with the posters in exercise 18. (Bayan Colony “Gelecek için Umutlar” adlı bir organizasyonda çalışıyor. Diyaloğu okuyun. Egzersiz 18’deki posterlerle koyu yazılan cümleleri karşılaştırın.)

a) 2
b) 1
c) 5
d) 3
e) 4

# 20. Read the text again and answer the questions. (Yazıyı tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.)

a) What does ‘Hopes for Future’ work for? – It works for animals in danger. 
b) Why did some animals become extinct? – Some animals became extinct because people hunted them for different reasons. 
c) What should we do to protect wildlife? – We shouldn’t hunt animals, we should help animals to survive, we should protect forests, we shouldn’t cut down the trees, we should stop water pollution. 

# 21. Work in pairs. Ask and answer. What should /shouldn’t we do to protect animals / forests / wildlife? (Çift olarak çalışın. Sorun ve cevaplayın. Hayvanları, ormanları, vahşi yaşamı korumak için ne yapmalıyız ve ne yapmamalıyız?)

# Öğrencinin Kendi Cevabı : We should stop wearing fur. We shouldn’t use chemicals. We should stop deforestation.