LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 1
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 1
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Yazar denen adamın işi nedir? Harfler dizisinden cafcaflı saraylar kurmak... Tanrı'nın kendisine üflediği candan, bir nefes de sözcüklere üflemek, sözcükleri canlandırmak, sonra onların içinde kendi dünyasını kurmak, süsleyip giydirmek ve okurun yüreğine salıvermek. Okur adında birileri dokunsun ona, içinde çarpan yüreği görsün, sesini çoğaltsın diye... Bu parçada aşağıdakilerin hangisi üzerinde durulmuştur?
A | Yazar olmanın zorluğu |
B | Okurların yazardan bekledikleri |
C | Sözcüklerin gücü |
D | Yazarın işi ve amacı |
E | İyi bir yazarın nitelikleri |
Soru 2 |
Şüphesiz yaşamımızdaki en yıkıcı güç hayal gücümüzü olumsuz şekilde kullanmamızdır. Birçok insan, hayallerinde hep istemediği şeyleri kurar. Baş ağrısı, kötü bir soğuk algınlığı, kaçırılmış bir ucuzluk, bir şeyi başaramamak hatta park yerinde yer bula-mamak gibi. Kaybetmeye hazır kişiler eksiklikler veya kayıplar üzerine düşünce kurarken; kazanmaya hazır olanlar başarı ve kazancı düşünürler. Eski bir atasözünde söylendiği gibi, “İster yapabileceğinizi, ister yapamayacağınızı düşünün, yine siz haklısınız." Bu parçada aşağıdakilerin hangisinin üzerinde durulmamıştır?
A | Hayattaki en olumsuz gücün hayal gücümüzü kötü kullanmak olduğu |
B | Kimi insanların düşlerinde hep istemedikleri şeyleri düşündükleri |
C | Başarmanın özelikle olumlu hayaller kurmakla başladığı |
D | Herkesi iyi insan olarak düşleyenlerin zirveye çıkabildiği |
E | Yenilginin kötümserler için kaçınılmaz bir sonuç olduğu |
Soru 3 |
Gerçi iyi konuşmak, her önüne gelenin başarabileceği bir iş değil; ama yazmaktan daha haz verici. En başta yalnız değilsiniz. Sizin iradenizden çok içinde bulunduğunuz ortam ayarlayacak sözün gidişini. Keyfi davranmak özgürlüğünüz de var. Oysa yazmak öyle mi? Bir bakıma çile çekmek. Bir konuyla sınırlanmak, bu konuyu derîniemesine düşünebilmek, dille, düşüncelerle boğuşmak... Bu parçada aşağıdakilerin hangisinin üzerinde durulmuştur?
A | Yazmanın zorluklarından birinin kişiyi belirli bir konuyla sınırlaması |
B | Konuşurken paylaşacağınız kişilerin sayıca fazlalığı |
C | Yazarken kişinin keyfi davranamayacağı |
D | Konuşmanın yazmaktan niçin daha keyifli olduğu |
E | Yazarken kişinin detaylı düşünmesi gerektiği |
Soru 4 |
Bizi bu bencillikten edebiyat kurtarır; şiirler, hikâyeler, romanlar, tiyatro eserleri, denemeler kurtarır. Öteki insanların içlerini bize onlar açıverir, bize başkalarını onlar duyurur. Bir kimseyi görüp de okuduğunuz romanlardan, gördüğünüz oyunlardan bir kişisini hatırlarsanız: “Ah! Bu bir Anna Karaninal Bu bir Madam Bovaryl Bu bir Tartuffe!” derseniz, başkalarını içlerinden anlıyorsunuz demektir. Bilim bize dışı öğretir; edebiyat ise öğretmez, sezdirir. Ahlâkın istediği de bu sezme gücüdür. Edebiyattan geçmemiş insanın hayali işlemez ki başkasının acılarına, dertlerine ortak olabilsin. Bu parçada üzerinde durulan aşağıdakilerden hangisidir?
A | Edebiyatın işlevi |
B | Edebiyat - bilim ilişkisi |
C | Edebiyatta başarının yolu |
D | Edebiyat öğretiminde amaç |
E | Edebiyatın konusu |
Soru 5 |
Aşk kelimesini zamanla öyle basitleştirdik, öyle dar bir anlam kalıbına sıkıştırdık ki, şimdi yüzyıllar ötesinden bize sımsıcak sevgi nefesleri üfleyen Yunus Emre’ye “âşık" demeye dilimiz varmıyor. Bu sıfatla ona gerçek değerini veremeyeceğimizi düşünüyoruz. Oysa, yerden göğe bütün evreni kucaklayan en derin aşk ondadır. Sadece bizim edebiyatımızın değil, belki de dünya edebiyatının en büyük âşığı odur. Bu parçada anlatılmak istenen aşağıdakiler-den hangisidir?
A | Dünya edebiyatının en büyük âşığı plan Yunus Emre'nin günümüzde bütün yönleriyle anlaşılmadığı |
B | Günümüz âşıklarının, duygularını Yunus Emre gibi ifade etmede aciz kaldıkları |
C | Âşık sözcüğünün, büyük âşık Yunus Emre’yi nitelemede yetersiz kalacak derecede anlamını yitirdiği |
D | Dünya edebiyatında en güzel aşk şiirlerini söyleyenin Yunus Emre olduğu |
E | Aşkın dün olduğu gibi bugün de insanın en derin ve karmaşık duygularından biri olduğu |
Soru 6 |
Âşık olduğum insan kendi belirlediği bir yalnızlıkta yaşıyordu. Çok geziyordu. Gittiği yerlerde de kalıcı dostluklar kurmayı başarmıştı. Bildiği yabancı dillerle dünyada neler olup bittiğini, her ay düzenli gelen yayınlarla izleyebiliyordu. Ona göre insanın kendisine yapabileceği en büyük haksızlık, yaşadığı çağa ilgisiz kalmaktı. Dünyanın önde gelen sanat merkezlerinde izlediği oyunlar, dinlediği konserler yaşamının bir parçasıydı. Bu parçada sözü edilen kişiyle ilgili olarak aşağıdakilerin hangisinin üzerinde durulmamıştır?
A | Kendi çizdiği bir yalnızlığı yaşadığı |
B | Uğradığı yerlerde kurduğu dostlukların kalıcılığı |
C | Yaşadığı yer dışında da olan bitenden haberdar olduğu |
D | Süreli yayınları düzenli olarak izlediği |
E | Yabancı dil bilmenin gerekliliğine inandığı |
Soru 7 |
Bazıları şiirin büyük olduğunu söyler. Şiirin büyüklüğünü öne sürenler biraz övüngen tabiatlı kişiler olsa gerek; çünkü şiir, insanın büyüdüğü alanda büyüklüğü anlaşılan veya büyüklüğü kabul edilen şeydir. Birey olarak da tür olarak da insan kendi önemini ileri sürmek gereğini duyduğu zaman şiire sarılmıştır. İnsanoğlunun en içten dili şiirdir ve insan en soyutlanmış ve en somut görünümüyle şiir çerçevesi içinde belirginleşir. Bu parçada şiir ile ilgili aşağıdakilerin hangisinin üzerinde durulmuştur?
A | Şiirin en güçlü tür olduğunun |
B | Şiirin, duygulan en iyi anlatan araç olduğunun |
C | Şiire sarılma nedeninin insanın kendi önemini vurgulamakla ilgili olduğunun |
D | Şiirin en eski ve en etkileyici tür olduğunun |
E | Şiirin en somut yazınsal tür olduğunun |
Soru 8 |
Kadınlar erken yaşlardan itibaren erkeklerin tam karşıtı olarak yetiştirilirler. Gelenekler, yasaklar ve eğitim de yardımcı olur buna. İradeleri sürekli törpülenir. Kendi kendini yönetmekten aciz oldukları başlarına kakılır; iyice yerleştirilir. Kadınlar nasıl olsa kocaya varacaklardır; bu nedenle onların birçok şeyi yapmaları ve öğrenmeleri engellenir.Kendileri-ni sevgililerine kocalarına adamaları beklenen kadınlar için yaşam izin verildiği ölçüde yaşanacaktır. Bu parçada yazar neden söz etmektedir?
A | Kadınların nasıl bir birey olarak yetiştirilmeleri gerektiğinden |
B | Kadınla erkeğin yetiştirilme farklarından |
C | Kadınların nasıl yetiştirilmelerini istediklerinden |
D | Kadınların yetiştirilmelerinde geleneğin rolünden |
E | Kadınların ne tarzda yetiştirildiklerinden |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
8 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel