LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 5
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 5
LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Dil ve Anlatım Paragrafta Anlam Testleri 5 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Alain, kızmanın bir hastalık olduğunu söylemekte ne kadar haklıdır. Üstelik bulaşıcı, önü alınamaz bir illettir kızmak. Etrafınıza şöyle bir bakıverin. Olur olmaz şeylere sinirlenmeyen, hâlâ gülümseyebilen kaç kişi görürsünüz? Kızmak, şüphecilik, korku, saldırganlık... gıcıkla gelen öksürük gibidir; ... Bu parça, düşüncenin akışına göre aşağıdaki cümlelerden hangisiyle sürdürülebilir?
A | başladı mi bitmek bilmez, boyuna yenilenir. |
B | herkes bilerek ya da bilmeyerek tansiyonu yükseltiyor. |
C | insanlar çerez gibi, sakinleştirici taşıyacak ceblerinde. |
D | asık suratlılığı kavgacılığı istese de atamayacak insanlar üzerlerinden. |
E | günlük yaşamızda bu duygulardan güç aldığımız da olur. |
Soru 2 |
... İçimizde çalkalanan denizleri, bir türlü boşalmayan yağmurları, düğümlenen duyguları dillendirmeyi onlardan beklemiyor muyuz? Onların konuşmayı, söylemeyi, anlatmayı sevdiği kadar biz susmayı sevmiyor muyuz? Ve onlar dokununca sazın tellerine, başlatınca bir şarkıyı, bir dizeyi doğrultunca denizlerimiz durulmuyor mu bizim, fırtınalarımız dinmiyor mu? Onlarla gülüp ağlamıyor, onlarla ürpermiyor muyuz? Öyleyse şairler, müzisyenler, şarkıcılar bizim dilimizdir, gönlümüzün dili... Bu parçanın başına düşüncenin akışına göre aşağıdaki cümlelerden hangisi getirilebilir?
A | Sanatçıların, bizi bizden daha çok tanıdıklarını ve daha iyi anlatacaklarını kabul etmeliyiz. |
B | Sanatçılar, şairler, müzisyenler bir uçurumun kenarında yaşarlar; adeta bizim için feda ederler kendilerini. |
C | Devlet ne kadar sahiplenmek istese de hiçbir sanatçı halkın sesi olmasını bırakıp da "devletin iç sesi" olamaz. |
D | İç dünyamızdaki karmaşık duyguları çözümleyemediğimizde psikologlara başvurmamız çok doğal. |
E | Haklarımızı korusunlar, içimizin sesini haykırsınlar diye güvendiğimiz sanatçıları milletvekilliğine biz seçmiyor muyuz? |
Soru 3 |
Bugün bilime olan saygımız, ona karşı bir korkuyu da içinde taşımaktadır. Saygımız büyüdükçe bu korkumuz da artmaktadır; çünkü bilinemeyenden, anlaşılamayandan korku doğaldır ve artık bilim dünyası (buna bilim adamlarının dünyası da denebilir) bizim dünyamızdan ayrılmıştır; onun içine giremeyiz, ona karışamayız, hele onu hiç eleştiremeyiz. Başka bir deyişle... Bu parçanın son cümlesi, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanabilir?
A | halk, başarıya giden mevcut yolları bozmaksızın bilimsel projelerin tartışılmasına katılabilir. |
B | demokratik özgürlüklerimiz ve yaşam biçimimize yabancı bir otoritedir bilim dünyası. |
C | girilmez bir kabus şatosu olan bilim dünyasında aydınların da yeri vardır. |
D | bugüne dek öğrendiklerimiz, zihnimizde yepyeni düşüncelerin doğmasına yol açıyor. |
E | bilimler ilerledikçe bilimleri kuran buluşlar, yeni buluşlar tarafından eskitiliyor. |
Soru 4 |
Uygarlığın insanoğlunu mutlu edip etmediği konusu iki yüzyıldır tartışılmaktadır. Bu tartışma hiç de olumlu bir sonuca bağlanmış sayılmaz. Tekniğin sağladığı rahatlıklar yanında, doğadan uzaklaşmamız bize, yabancılaşmanın gittikçe artan acılarını yaşatmaktadır. Daha da kötü olarak,... Bu parçanın son cümlesi düşüncenin akışına göre, aşağıdakilerin hangisiyle tamamlanabilir?
A | bu büyüme tutkusu bilindiği gibi kapitalizmin yapısından doğmuştur. |
B | sanayi toplumu olmayı bütün yüreğimizle istiyor sayılmayız. |
C | az gelişmiş ülkeler, doğal zenginlikleri sayesinde bu felaketten kurtulabileceklerdir. |
D | sanayi toplumunun dünyayı felakete götürdüğü korkusu zihinleri sarmış bulunmaktadır. |
E | paranın büyük sanayi ülkelerindeki kadar etkili bir değişim aracı olmamasıdır. |
Soru 5 |
Şiirin geçmişi şiirdir, geleceği de şiirdir. Bu kadar biliyoruz, daha çoğunu değil. Şairler, şiiri nerde görseler tanırlar; kimin olduğunu, ne zaman yazıldığını bilmeseler de tanırlar. Kuşkusuz bir şiir bilgisinden kaynaklanmaz bu; çünkü şiirin bilgisi ve öğrenimi yoktur. (...) Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdaki cümlelerin hangisi getirilebilir?
A | Şiirin geçmişi büyük değişmelerle, şaşırtıcı yeniliklerle doludur. |
B | Başka bir deyişle, değişen şiir için değişmeyen şiir nedir? |
C | Şiirin aracı dildir diyerek bu sorunu çözebileceğimizi hiç sanmam. |
D | Çünkü şiir, dü içinde bir üst dildir ve bu dil uluslararasıdır. |
E | Kediler özel adlarını nasıl bilirlerse, şairler de böyle gizemli olarak bilirler şiiri. |
Soru 6 |
... Ben köy kahvelerine gelmiş nice siyasetçinin, köylülerin okkalı soruları karşısında bunalıp kaçtığını görmüşümdür. Büyük şehirlerin "bilboard" larında "sessiz çoğunluğunun sesi" konulu afişler yapıştıranların köy kahvelerine gitmeye ve orada o "sessizlik'le karşılaşmaya cesaretleri var mı, bilmek isterdim. Bu parçayı aşağıdaki cümlelerden hangisiyle başlatmak en uygun olur?
A | Türkiye'de yalnız Köylüler değil, esnaf, sanatkâr, işçi, tüm ezilmişler sessiz çoğunluğu oluşturuyor. |
B | Şehirdeki suskun ve donuk hallerine bakıp köylüleri cahil ve miskin görmek yaman bir aldanıştır. |
C | Bir köyde doğup büyümemişseniz, köy için "okul"un ve "öğretmen"in anlamını bilemezsiniz. |
D | Bütün macerasını kapalı devre sürdüren köy insanı (şimdilerde pek öyle denemez belki) dışarıdan gelen insanı kendisinden üstün olarak görür. |
E | Ben köyümün okulunu harabeye çeviren ve biricik ışığını söndüren insanları asla affetmeyeceğim. |
Soru 7 |
Çağımız toplumlarında sanatçıya büyük saygı beslenir. "Güzel sanatlar" deyimi bunun bir göstergesi sayılabilir. Sanat değil, güzel sanatı Sanat -zanaat ayrımı da bu saygının başka bir belirtge-sidir. Çağdaş toplumda diyelim marangozluk elbette saygın bir iştir; ama hayranlık konusu olarak ele alınamaz; çünkü marangoz yaratıcı sayılmaz;(...) Bu parça, düşüncenin akışına göre aşağıdaki cümlelerin hangisiyle sürdürülemez?
A | böyle olduğu için de örneğin bir müzisyenle eşit, durumda görülemez. |
B | bu nedenle de söz gelimi bir heykeltıraşın yeri marangozla karşılaştırılamaz. |
C | bundan dolayı diyelim ki bir opera sanatçısı halkın en son tercihi olur. |
D | bunun içindir ki herhangi bir ressamla bile aynı kefeye konamaz. |
E | dolayısıyla hiyerarşik sıralamada örneğin bir şairin altında kalır hep. |
Soru 8 |
... Malzemenin dağınıklığı, ayrıntılarda erimeden bir sentez yapmanın zorlukları, süreci bir mesafeden görerek değerlendirmenin gerektirdiği bilimsel nitelikler, bu konudaki yapıtların belli bir seviyeye erişmesini sayısal olarak sınırlandırmıştır. Dolayısıyla ülkemizde Batı sorununu inceleyen eserler arasında bir hevesin ürünü olanlar ya da ortaya sürülmek istenen bir tezi, tarihten çıkarılmış kanıtlarla bezemeye çalışanlar, çoğunluğu oluşturmuştur. Bu parçanın başına, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A | Batı'nın kültürünü almadan teknolojisini almak mümkün değildir. |
B | Türkiye'de çağdaşlaşma tarihi, Batı kültürünü benimseme çabalarıyla başlar. |
C | Türkiye'nin Batılılaşmasını ulusal kültürden uzaklaşma olarak anlayabiliriz. |
D | Türkiye'nin Batı ile karşılaşmasının tarihi, kolay yazılan bir tarih değildir. |
E | Türk toplumunun Batılaşmasının tarihini anlatan çok sayıda iyi eser var. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
8 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel