9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 1
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 1
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testi 1 Çöz
Başla
Tebrikler - 9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
(I) Üç aydan fazla zaman geçti, bu deftere bir satır, bir düşünce, bir duygu yazmadım. (II) Bu arada kitabı bitirdim, yani üç yüz sayfa yazdım; onun telaşı vardı. (III) Sonra, yeni bir şey yapma isteğim yoktu; on gündür boştayım işinden ayrılmış biri gibi. (IV) Mektup bekleme telaşından kurtulamadım. (V) Sibel, yirmi gündür yazmamıştı; beklediğimi bilmek, onu da telaşlandırmış olmalı. (VI) Bundan vazgeçmesi için onu inandırmalıyım ki ne isterse yazabilsin. Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragraf hangi cümleyle başlar?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 2 |
(I) Röportaj başlangıçta sadece “mülakat" yani görüşme anlamında ele alınmaktaydı. (II) Bir röportajın inandırıcı olabilmesi için duyulanlara ve söylenenlere değil, asıl olaylara ve kişisel gözlemlere dayanması gerekir. (III) Bir sanatçının, edebiyatçının veya ünlü bir devlet adamının sorulan bazı sorulara verdiği cevaplardan oluşan bir yazı türü olarak düşünülmekteydi. (IV) Ünlü kişilerin belli konular üzerindeki düşünce ve önerilerini okuyuculara yansıtmak amacıyla yapılan bu gibi röportajlara bugün yine gazete ve dergilerde önemli yer verilmektedir. (V) Günümüzde yayımlanan röportaj yazılarının önemli bir bölümü artık araştırmaya, incelemeye ve soruşturmaya dayanmaktadır. (VI) Bu tür röportajlarda amaç, birtakım gerçeklerin ortaya çıkarılmasına çalışmaktır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 3 |
(I) Divan edebiyatının klişeciliğine yapılan hücumlarda aşırıya gidilmiştir. (II) Klişecilik ancak taklitçi ruhlar için bir tehlikedir. (III) Orijinal şairlerin yetişmesine engel olmayan klişelere hücum etmenin anlamı nedir? (IV) Nedim klişelerden şikâyet etmezken bize ne oluyor? (V) Biz klişeleri kıran şairleri de gördük! Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Maharet, klişeleri kırmakta değil aşmaktadır.” cümlesi getirilebilir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 4 |
Behçet Necatigil, güçlü şairliğinin yanı sıra güçlü bir çevirmen, güçlü bir radyo oyunları yazarı, güçlü ve titiz bir araştırmacıdır………. Çevirdiği yazarların kitapları onun şiir anlayışının bir yeriyle ilgilidir mutlaka. Radyo oyunlarındaki burukluk, şiirinde yarım kalmış bir özelliğin daha açıklanışıdır. Onun şiirini okuduktan sonra sizde kalan, buruk bir şiir tadıdır. Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Onun şiirini tanıtırken ortaya koyabileceğimiz ilk yargı, Necatigil’in yazdıklarının bir uygarlığın ürünü olduğudur |
B | Ona göre insan, toplum içindeki gündelik görevlerini yaparken hırsını, tutkularını, kırgınlık ve kızgınlıklarını taşıyan bir varlıktır |
C | Necatigil, dize kurmada bazı denemelere girişmiştir |
D | Bu nedenle Necatigil’in şairliğini değerlendirirken bu uğraşlarını da hesaba katmak zorundasınız |
E | Kalabalık içindedir ama kendi yalnızlığını korumayı bilir |
Soru 5 |
Kim büyük memur olarak işe başlamıştır? Osmanlı devrinin en büyük sadrazamlarından Köprülü Mehmet Paşa, köyünden İstanbul’a geldiği zaman okuma yazma bilmeyen bir delikanlıydı. Bu yüzden küçük bir kâtip olarak bile işe başlayamazdı. Saray mutfağına yamak olarak girdi. Oradan aşçılar arasına karıştı. Yüksek zekâsı ve azmi ile günün birinde sadrazam oldu. Kanuni Sultan Süleyman devrinde on üç yıl sadrazamlık yapan Damat İbrahim Paşa, bir İtalyan gemicisinin oğluydu. Çocukken Cezayir’de korsanların eline düşmüş, Manisalı dul bir kadına satılmıştı. Kanuni Sultan Süleyman, Manisa'da şehzadeyken keman çalmakta yeteneğini gördüğü bu çocuğu hizmetine almış, tahta gelince kendine odabaşı yapmıştı. Damat İbrahim Paşa, kısa zamanda vezirler arasına girmiştir. Kısacası, … . Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | şans insanın yüzüne gülmezse insan yetenekli de olsa üst kademelere gelemez |
B | önemli olan, bir amaca ulaşmak için azimle çalışmaktır |
C | Damat İbrahim Paşa, Piri Paşa’nın yerine sadrazam olmuştur |
D | Osmanlı Devleti’nin üst düzey memurlarının çoğu silik şahsiyetlerdir |
E | zekâ ve azim, bir kişinin başarılı olabilmesi için yeterli olmayabilir |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi bir paragrafın giriş cümlesi olabilir?
A | Ben de o düşüncedeyim ve mektuplarımda onlardan söz edeceğim. |
B | Meğer ölen, şiirin özü değil; dış özellikleriymiş. |
C | Hatta bir zamanlar Fransa’da yabancı dil öğretimi aleyhinde propaganda bile başlamıştı. |
D | Kendimizi tanıma yolundan da dönemeyiz. |
E | Büyük şehirlerin hayatı kolay kolay değişmez. |
Soru 7 |
I.Ama böylelerinin bütün bir memleket basınının zevkine el koymalarına az rastlanır. II.Büyük gazete ve dergilere sözünü geçirenler hep yaşlı ünlülerdir. III.Cumhuriyet Döneminde edebiyatımız, milletimize mal olacak değerler yetiştirmiştir. IV.Son yıllarda edebiyatımızın başına gelen bu- dur. V.Yenilikleri küçümseyen, kendi değer ölçülerini aşamayan yaşlılar her yerde, her zaman bulunur. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden anlamlı bir paragraf oluşturulmak istenirse hangi cümle bu paragrafın dışında kalır?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 8 |
…Sözlü bir konuşma ile okunan bir metinde bile farklılık görülür. Çoğu kez alıcı, vericiyi görmediği durumlarda bile birkaç sözcükten sonra, vericinin bir metinden mi okuduğunu yoksa serbest mi konuştuğunu anlayabilir. Çünkü yazılı dilin üslubuyla sözlü dilin üslubu birbirinden farklıdır. Aşağıdakilerden hangisi bu paragrafın başına getirilirse anlam bütünlüğü sağlanmış olur?
A | Yazılı dil ile sözlü dil arasında fark vardır. |
B | Sözlü ya da yazılı türdeki bildirişimlerin kendine özgü kolaylıkları ve zorlukları vardır. |
C | Sözlü ve yazılı dilde anlama, çizgisel bir biçimde gelişir. |
D | Yazı dilindeki bazı kolaylıklar sözlü dilde yoktur. |
E | Yazı dili, kelime sayısı bakımından zengindir. |
Soru 9 |
Aşağıdakilerden hangisi açıklayıcı anlatımla yazılan bir paragrafının ilk cümlesi olabilir?
A | Sonbahar otlarının üzerine yanlamasına uzanmıştı; başı sağ koluna dayalı, serbest kalan sol eliyle elma yiyordu. |
B | Doğaya bırakılan plastik poşetlerin kimyasal çözünmesiyle toprak ve suya zehir karışır ve bu mikroskobik zehirli parçacıklar besin zincirine girer. |
C | Kahve ocağına giden kapının yanında üst kısmı küçük bir halı, etekleri eski bir kilimle örtülü bir sedir vardı. |
D | Gregor Samsa, bir sabah korkulu rüyalardan sonra uyandığı zaman yatakta kendini kocaman bir ördek olarak buldu. |
E | Sülüklü’nün dar sokaklarından birinde, çıplak ayaklarındaki takunyaları bozuk kaldırımların üzerinde at nalı gibi takırdatarak koşan bir kız çocuğu viran bir evin önünde durdu. |
Soru 10 |
…Öğrenilen her şey bellekte iz bırakır. Daha önce hafızada iz bırakmış herhangi bir şeyle karşılaşıldığında “tanıma” gerçekleşir. İyice öğrenilmiş ve tanınan şeyler ise istendiğinde zihinsel olarak canlandırılabilir. Buna da tanımanın daha ileri bir aşaması olarak “hatırlama” denir. Aşağıdakilerden hangisi bu paragrafın başına getirilirse anlam bütünlüğü sağlanmış olur?
A | Yaşlı insanların hafızası pek güçlü değildir. |
B | Gençlerde öğrenme daha kısa sürede gerçekleşir. |
C | Bazı insanlar gördükleri bir şeyi hafızalarına çok çabuk alırlar. |
D | İnsanlar öğrendiklerinin bir kısmını neden unuturlar? |
E | Tanıma ve hatırlama nedir? |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
aptal ergenler uzayın şurdan
gayet kolay lgsnin sorularından bile kolay 470 puan aldıgım için bunu söylüyorum.
Lgs de 470 alıp diyarbakırın en iyi anadolu lisesi REKABET ANADOLU LİSESİNE gidiyorum.şimdide 9. sınıf hazırlığı yapıyorum.bu paragraf testine bayıdım.
numara verın lan arayayım
Kaç doğrunuz çıktı ark lar
7 aldım hacı
ene sen nerelidin erzurummu