9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 4
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 4
9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testi 4 Çöz
Başla
Tebrikler - 9.Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Bilgisi Testleri 4 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Şimdiye kadar Türk halk bilmecelerine verilen önem, nedense herhangi bir halk eğlencesine verilen önemden öteye geçmemiştir. Halk edebiyatı ürünleri arasına konulmayan, bununla beraber halk şiirinin en derin özelliklerini taşıyan bilmecelere bizde yalnız vilayetlere ait tarihlerde, müzelik kitaplarında rastlanmaktadır. — : Bilmeceler uzun kış gecelerini neşelendiren basit zekâ oyunlarıdır. Bilhassa çocuklar bilmecelerden çok hoşlanırlar. Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Özensiz hazırlanan bu kitaplar, bilmecelere verilmesi gereken önemi yansıtır mı |
B | Bilmeceleri, bilmecelere benzeyen sözlerden ayırmak gerekir |
C | Bilmece, bildiğimiz şeyleri bilinmeyecek hâle sokar |
D | Bulmacaların özellikleri şunlardır |
E | Bu kitapların baştan savma ön sözlerinde şu gibi görüşler buluruz |
Soru 2 |
……Çünkü bunlar ya ciddiye alınmayacak zırvalardır ya da birtakım dar görüşlülerin ifadeleri. Birincilere, bilirim, kimse kulak asmaz. İkincilere gelince bunlar üzerinde de konuşmak boşunadır. Ne söylersem söyleyeyim, ne o eleştirenlerin düşüncelerini değiştirebilirim ne de onlara inanan, onlar gibi düşünen okuyucuların. Bu sözlerimden, sakın, benim kötü şiirlerim yoktur, kim aleyhimde söylerse haksızdır gibi bir anlam da çıkarılmasın. Bu parçanın başına düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A | Romanlarımla ilgili yıkıcı eleştirilere cevap vermem |
B | Gerçek eleştirmen, esere yansız olarak yaklaşır |
C | Şiirlerim için yazılan kötüleyici eleştirilere çoğu zaman cevap vermedim. |
D | Aleyhimde yazanlara bile hoşgörüyle yaklaştım |
E | Şiirlerim hakkında birçok eleştiri yazılmıştır |
Soru 3 |
(I) Yetişkin bir insanın günlük su ihtiyacı ortalaması iki buçuk litredir. (II) Yiyeceklerdeki su da buna dâhildir. (Ill) Bu maddeler ve özellikle su, protein, vitaminler ve mineraller eksik alınırsa önemi hastalıklar ortaya çıkar. (IV) Yağlar, az miktarlar ile yüksek enerji veren besin öğeleridir. (V) Karbonhidratlar, vücuda enerji sağlayan ve yiyeceklerimizde en çok bulunan besin öğeleridir. (V) Yağ ve karbonhidratların ihtiyaçtan fazla alınması, şişmanlamaya sebep olur. Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikine: paragraf hangi cümleyle başlar?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 4 |
…..O, sanatın isteklerini her şeyden önce göz önünde tuttuğu ölçüde başarı kazanacaktır. Balzac, romanlarında toplumun türlü dertlerini deşer, türlü çirkinlikleri, kusurları ortaya koyar, dolayısıyla toplumun kafaca, ahlakça iyileşmesine yararlı olmuştur ama bu romanlarını sırf bunun için yazmadığına hiç şüphe yok. Maksadı roman yazmaktı. Öte yandan bir Marcel Proust’un romanlarında bir topluma böyle bir akıl hocalığı eden taraf yoktur. O da roman yazmaya çalışmıştır. Tüm büyük sanatçıların temel hedefi her şeyden önce sanattır. Bu parçanın başına düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A | Sanatçının çalışması her şeyden önce sanat uğruna olmalıdır. |
B | Toplumun nabzını tutmayan sanatçının kalıcı olması beklenemez. |
C | Bir sanatçı eserlerini sadece sanatın rüzgârına kapılarak yazmamalıdır. |
D | Sanatsal kaygıyla uğraşırken toplumsal çıkarı geri plana bırakan sanatçı gerçek sanatçı değildir. |
E | Sanatçı, sadece sanat maksadıyla yola çıkarsa yarı yolda kalır. |
Soru 5 |
(I) Tutkulaşmış bir düşünce kişinin içinde kalabilir mi? (II) Kalsa da o insanın içi hiç rahat eder mi? (III) Her doğru söylenilmezmiş, öyle doğrular varmış ki söylenilmemesi daha iyiymiş! (IV) İnanmam öyle şeye. (V) Bir kimse bir doğruyu buldu mu saklayamaz, dayanamaz, ağzından çıkarıverir. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisinin yerine “İnsanoğlu doğruya ulaştığı zaman onu içinde tutamaz ve herkesle paylaşmak ister.” cümlesi getirilirse parçanın anlam akışı değişmez?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 6 |
(I) Vakit öldürmek için okuyanları bir yana bıraktıktan sonra geri kalan okuyucuyu, eline hiç kitap almayanlara bakarak üstün sınıfa ait saymak da yanlış olur. (II) Kitap okumak başlı başına üstün bir dereceye erişmiş olmayı belirtmediği gibi kitap okumamak da kafasızlık değildir. (III) Okumayı sevmeyen her insana zihin yoran işlerle ilgisi yok, kafası işlemiyor, diyemeyiz. (IV) Çünkü böyle kimselerin dünya görüşleri zaman zaman garip ve değişik olsa bile tamamen kendi eserleridir. (V) Ayda yılda bir yazı okuyan, hatta hiç okumayan bu insanların fikirleri çoğunlukla taptaze ve açık olur.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Taze ve açık fikirli bu kişiler, güçlü bir hayat bilgisine de sahiptirler.” cümlesi getirilebilir?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 7 |
(I) Bir ağaç gövdesinin gözle görülen dış yüzeyine kabuk denir. (II) Genç ağaçlarda düzgün olan kabuk, ağaç yaşlandıkça gerilir. (III) Her ağaç türünün kendine özgü bir çatlama biçimi olduğundan bu çatlaklar aracılığı ile ağaç türleri kolayca tanınabilir. (IV) Gerilirken değişik biçimlerde ayrılır ya da çatlar. (V) Gürgen ağacının kabuğu kolayca ve düzgün olarak gerilir, oysa çınar ağacının kabuğu çok az esner. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerle anlamlı bir bütün oluşturabilmek için cümlelerden hangileri yer değiştirmelidir?
A | I.ve II. |
B | II. ve III. |
C | III.ve IV. |
D | III. ve V. |
E | IV. ve V. |
Soru 8 |
(I) Karıncaların zararlı ve can sıkıcı canlılar olduğunu düşünen insanlar vardır. (l\) Karıncaların yaşam biçimini gözlemlemek ilginçtir. (III) Gerçekten de bir kır gezisinde sofraya üşüşen ya da evlerde mutfaklarımıza baskınlar düzenleyen karıncaların canımızı sıktığı olur. (IV) Isıran ya da sokan karınca türleri de can yakabilir. (V) Ancak, karınca türlerinin büyük bir çoğunluğu yararlıdır. Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Soru 9 |
“Var Olmak” romanında en ufak bir dil sürçmesine rastlamıyorsunuz. Güzel ve temiz bir Türkçe, sayfalar boyunca akıp gidiyor. Bu güzel Türkçe, hareketli bir üslupla kol koladır. Romanda, sağlam bir cümle yapısı, açık ve duru bir üslup düzeni var. Üslup, olayların akışına ayak uydurmuştur. Tasvir yaparken bir durumu anlatırken konuşmaları naklederken tempo değişiktir. Değişmeyen şey, hepsinde de üslup özelliğini meydana getiren dokunun aynı oluşudur. Bu parçada sözü edilen yapıtla ilgili olarak asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Özgün bir içeriğe sahip olduğu |
B | Tasvire önem verildiği |
C | Tempolu bir üsluba sahip olduğu |
D | Dil ve anlatım yönüyle başarılı olduğu |
E | Yoğun bir anlatımının olduğu |
Soru 10 |
Sanatçı, içinde yaşadığı topluma karşı bazı görevleri olduğunu düşünmeli; sanatını sadece güzele değil, iyi ve faydalıya da yöneltmelidir. Güzel, genelde iyinin içindedir. Toplumun gerçeklerini görmezden gelerek kendi renkleriyle yetinen bir sanatçı çevresini daraltmış olur. Sanatçı, toplumsal sorunlara müdahalede bulunmazsa, onu elinden geldiği kadar düzeltmekten yüksünürse bireysel, yetersiz bir sanata saplanır. Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık olarak söylenmiş olabilir?
A | Sanatçıların sorunlarıyla ilgili olarak ne düşünüyorsunuz? |
B | Sanatın temel amacı nedir? |
C | Toplumsal sorunlar karşısında bir birey olarak bize düşen sorumluluklar nelerdir? |
D | Yetersiz bireylerin topluma ne gibi zararları vardır? |
E | Sanatçının toplum sorunları karşısında durumu ne olmalı? |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
harbi zekasınız he
ben yüz aldım
niye yokmuydu
ÇOK TEŞEKKÜRLER DİL ANLATIM SINAVIM 30
ben 8. sınıfım ama %92 aldım naber kıro
ne diyon bebe 100de 99 aldım kapakk