11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 3
11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 3
11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu 3 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 3 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Demek ki araç - amaç ilintisi pekala da gerçek sanatta uygulanabilir. Uygulanamayacak olan şekli, belirli bir duygu uyandırmak isteyip de bunu duymayan ya da tasavvur edemeyen bir sanatçının kalıplaşmış yollara başvurarak, kuru, cansız, bayat sesler vermesi halidir ki pek çok millet - vatan şiirleri, dinsel ya da politik duyguları kamçılamak isteyen eserler, propagandadan öteye geçemeyen roman, oyun vb. bu sınıfa iyi bildiğimiz örneklerdir. Bu parçada geçen “araç - amaç” ifadeleriyle anlatılmak istenilen nedir?
A | Edebiyatta bazı tekniklerin kullanıldığı |
B | Sanatçıdaki aracın eserinin beğenilmesi olduğu |
C | Dinsel veya politik eserlerin kuruluğu |
D | Gerçek sanatta ferdi araçların olmaması gerektiği |
E | Sanatın ferdi araçlara alet edilebileceği |
Soru 2 |
Muzibin biri, bir gün, sakallı bir adamcağıza sormuş: -Amca demiş, yatarken sakalın yorganın içinde mi kalıyor, yoksa dışında mı? Adamcağız: -Bilmiyorum, diye cevap vermiş, farkında değilim. O gece yatağına girdiğinde bakmış ki sakalı yorganın dışında duruyor. “Yahu, demiş kendi kendine, acaba sakalım her zaman böyle yorganın dışında mı kalırdı?” Pirelenmiş, sakalını yorganın altına sokmuş, bir süre böyle kaldıktan sonra, aklı hep orada ya, rahat edememiş, “galiba dışında olacaktı.” demiş ve bu kez sakalını içeri koysa da dışarı çıkarsa da bir türlü tatmin olamamış. O geceden sonra da, “sakalım içerde miydi dışarda mıydı” diye sormaktan uykuları kaçmış. Parçadaki düşünceye aşağıdaki yargılardan hangisi karşılık olabilir?
A | Ayrıntıların hayatımızdaki yeri. |
B | Kişinin kendini yeterince tanımaması. |
C | insanın olaylar karşısındaki aşırı duyarlılığı. |
D | Gereksiz vesveselerin insan huzurunu bozacağı. |
E | Yaşlı insanların aşırı derecede hassasiyetleri. |
Soru 3 |
Bütün bunları da bir yana bırakalım ve yazarın, ne anlatmak istediğini dürüstçe ve doğru olarak açıkladığını kabul edelim. Yine de iki şeyi birbirinden ayırmak şarttır: Biri yazarın anlatmak istediği biri de eserin anlattığı. Yazarın yapmak istediği şey başka yaptığı şey başkadır. Gerçi bunlar bazen aynı olabilir. Fakat yine bu ayrımı gözden kaçırmamalıdır. Çünkü bu ikisini öğrenme yolları başkadır. Yazarın ne yapmak istediğini kendisinden, mektuplarından anılarından öğrenebiliriz; eserin ne yaptığını ya da yapmak istediğini ise eserden çıkarırız. Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisini çıkaramayız?
A | Bir eser her zaman yazarının anlatmak istediğini yansıtmayabilir. |
B | Yazarın anlatmak istediği eserde okuyucu tarafından farklı algılanabilir. |
C | Eserin ne anlatmak istediğini eseri inceleyerek çıkarabilir. |
D | Yazarın ve eserin anlatmak istediği şey bazen aynı olabilir. |
E | Yazar ve eserinin anlatmak istediği şey aynıdır. |
Soru 4 |
Sanatı, kendi duygularını dile getirmek olarak tanımlayanlar, biliyoruz ki bu duyguların başkaları tarafından paylaşılmasını, sanatın tanımı bakımından önemli sayılmazlar. Onlara göre bu aktarım sanat eseri yaratıldıktan sonra meydana gelir ve sanatçı yaratırken böyle bir amaç gütmez. Onun istediği duygularını dile çevirebilmektir. Bu parçadan çıkarılacak yargı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Sanatçı kendi duygularını yansıttığı müddetçe sanat eseri verebilir. |
B | Sanatçı duygularının başkaları tarafından mutlaka paylaşılmasını beklemez. |
C | Sanatçının amacı herkes tarafından sevilmek ve anlaşılmaktır. |
D | Sanatın tanımı kişiden kişiye değişebilir. |
E | Sanatçının isteği soyutu somutlaştırabilmektir. |
Soru 5 |
Nedir aktarım? Tolstoy duygu aktarımını açıklamak için basit durumlardan başlıyor. Kahkaha ile gülen birinin neşesi başkalarına da geçer, onlar da güler; ağlayan birini görürsek üzüntü duyarız. Ne var ki bu olaylar sanat sınıfına girmez, çünkü esnemek gibi elde olmadan yapılan şeylerdir. Sanat ise başkalarına bir duyguyu aktarmak amacı ile girişilen bir eylemdir.” diyen bir eleştirmen için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Aktarım konusunda Tolstoy’a katılmıyor. |
B | Duygu aktarımı amacı güdülmezse sanat aranmamalıdır. |
C | Etki - tepki olaylarında mutlaka sanat aranmamalıdır. |
D | Tolstoy, duygu aktarımını farklı algılıyor. |
E | Elde olmadan yapılan hareketlerde de bazen sanat görülebilir. |
Soru 6 |
Tolstoy, büyük halk yığınlarından olduğu için kültürlü sınıfın sanatına ve böylece büyük klâsik eserlere karşı çıkarak halkın beğenisine göre yazılmasını tavsiye ederken sanırız ki yanılıyor. Kabahati kültürlü sınıfa seslenen sanat eserlerinde aramak yerine, büyük kitleyi fazla çalıştıran, öğrenme olanaklarını sağlamayan ve sanat terbiyesinden yoksun bırakan düzende aramak daha doğru olurdu. Bu parçaya göre Tolstoy neye karşı gelmektedir?
A | Sanat sanat içindir ilkesiyle eser verenlere |
B | Toplumsal gerçekçiliği yansıtmayan eserlere |
C | Halkı düşünmeyen sanatçılara |
D | Kültürlü sınıfın sanatına ve klâsik eserlere |
E | Halk için yazılan eserlere |
Soru 7 |
Bir Paris haritası satın aldı; parmağının ucu haritanın üzerinde, başkentte, gezintilere çıkıyordu. Bulvardan geçiyor, her köşede, sokak sıraları arasında, evleri gösteren ok kareler önünde duruyordu. Gözleri yoruluyordu. En sonunda, gözlerini yumuyordu, karanlıkta, lamba alevlerinin yelde bükülüşünü, tiyatro önlerinden büyük bir gürültüyle çevreye yayılan arabaların basamaklarını görüyordu. Bu parçada anlatılan kişi için aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Oldukça hayalci bir insandır. |
B | Bir harita üzerinde Paris’i incelemektedir. |
C | Paris şehrine karşı duyulan derin bir özlemi ve hasreti vardır. |
D | Görmediği bu şehri merak etmektedir. |
E | Paris’e gitmeden orası hakkında bilgi edinmektedir. |
Soru 8 |
Acaba bütün sanat eserleri gerçekten sanatçının kendi duygularının anlatımı mıdır? Sanatçı her zaman duygularını dile getirmeye mi çalışıyor? Bir çok sanatçının bir duygu ile işe başladığını ve bunu ifadeye çalıştığını söyleyebiliriz. Bazı eserler böyle yaratılır; özellikle romantik devir sanatçıları için söylenebilir bir sözdür bu ve özellikle lirik şiir alanında genellikle doğru bir görüş sayılabilir. Fakat bütün sanatçılara uygulamaya kalkıştık mı yanlış bir genellemeye koyarız. Bazı sanatçılar duygudan hareket etmez de bir fikirden hareket edebilir, belki tarihin akış felsefesi ilgilendirir onu, ya da bir devirdeki sosyal durumları, koşulları deşmek, bunlara dikkati çekmek ister. Belki okumuş olduğu bir tarih eserinde, ya da bir masalda bazı imkânlar sezer ve bundan bir oyun, bir şiir ya da roman çıkarılıp çıkarılamayacağını denemek isteyebilir. Bundan ötürü bütün sanatçıların kendi duygularını anlatmak için yazdıkları söylenemez kolay kolay. Bu parçaya göre, romantik devir sanatçıları için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Bu sanatçılar da diğer sanatçılar gibi duygularını dile getirmişlerdir. |
B | Bu devir sanatçıları çoğu zamanda bir fikirden hareket etmişlerdir. |
C | Bu devir sanatçıları gerçeklere hep bağlı kalmışlardır. |
D | Her zaman duygularını esere yansıtmışlardır. |
E | Kendilerinden önceki devir sanatçılarını takip etmişlerdir. |
Soru 9 |
Sabah saatlerindeki ruhaniliği, kalbimiz ne kadar dünya ile kararsa gene duyarız. Dua etmek, içimizi Tanrı için bezemek, ellerimizi bu duru aydınlığa daldırarak, yüzümüzü, kollarımızı, ayaklarımızı onunla yıkayarak arınmak, gökyüzüne yönelerek, en sıcak iştiyaklarımızı dile getirmek isteriz. Ne kadar çaresiz, yoksul olursak olalım, bu saatler mutlaka zenginleştirdiğimiz saatlerdir. Ne kadar topraksı, katı olursak olalım bu saatler hafiflediğimiz, insan olduğumuz saatlerdir, ihtiyaçlarımız bizi ne derece oyalarsa, dikkatlerimiz eşya ile olup bitenlere ne kadar dağılsa, bu saatler kendimize geldiğimiz hakikatımıza yaklaştığımız saatlerdir. Bu saatler bizim ışığa uyandığımız saatlerdir. Bu parça aşağıdaki yargılardan hangisini dile getirmektedir?
A | Erken saatlerde zihin ve beden canlılığımız. |
B | Sabahları, olayları daha güzel tahlil edişimiz. |
C | Sabah saatlerinin insan ruhundaki olumlu etkisi. |
D | Sabah saatlerinin insanı dertlerinden uzaklaştırması |
E | insanların erken saatleri daha çok sevdiği |
Soru 10 |
Dünyanın her yerinde değişmez sonuçları olan ilim, adeta bütün milletlerin ortak dili, ortak eseridir. (I) Biz ilim sayesinde olayları ve fikirleri çözeriz. (II) Ondan payını alanlar, saygı görürler. (III) Bütün insanların sevgisini kazanırlar. (IV) Hayatta bize yol gösterici olan birçok manevi değer vardır. (V) En önemlilerinden bir tanesi de ilimdir. Çünkü diğer yol göstericiler kişiye, zamana, karaktere ve toplumun yapısına göre değişebilirler. Bu paragraf iki ayrı paragrafa bölünmek istenirse ikinci paragraf hangi cümleyle başlar?
A | I |
B | II |
C | III |
D | IV |
E | V |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
🙂
kafası