11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 4
11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 4
11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu 4 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 11. Sınıf Dil ve Anlatım Paragraf Yorumu Testleri 4 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Çok kez düşünmüşümdür: Acaba niçin savaşlarda kendi, ölümümüz de, başkalarının ölümü de bize evlerimizdeki ölümden çok daha az korkunç gelir? Öyle olmasaydı ordu hekimlerle, ağlayıp sızlayanlarla dolardı. Acaba niçin ölüm her yerde aynı olduğu halde köylüler ve fakir insanlar ona çok daha metin bir ruhla katlanırlar? Ben öyle sanıyorum ki bizi korkutan ölümden çok bizim, cenaze alaylarıyla, asık suratlarla ölüme verdiğimiz korkunç haldir... Çocuklar sevdiklerini bile maske takmış görünce korkarlar. Biz de öyle, insanların ve her şeyin yüzünden maskeyi çıkarıp atmalıyız. Bu paragrafta asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Öyle gerçekler vardır ki maskelerle gizlenilmiştir |
B | Başkalarının ölümü insanlar pek etkilemez |
C | Köylüler ve fakir insanlar ölüme karşı daha metindirler. |
D | Çocuklar ölümden daha çok korkarlar. |
E | Ölümü daha da korkunçlaştıran ona verdiğimiz bazı hallerdir. |
Soru 2 |
Kendi yazılarımda bile her zaman, ilk duyduğum, düşündüğüm şeyleri bulamam. Burada ne demek istemişim acaba derim; değiştiririm çok defa ve yitirdiğim ilk anlamın yerine ondan değersiz bir yenisini koyduğum olur. Aynı yolda bir gider, bir gelirim: Düşünce her zaman ileri götürmüyor beni; bir o yana, bir bu yana yalpalıyor, gelişigüzel. Bu paragrafa en uygun başlık aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | Duygu Tutarsızlığı |
B | İnsanın Durumu |
C | Fikirlerin Değişkenliği |
D | Duygu Yoğunluğu |
E | Plansız Yazım |
Soru 3 |
Kürsüde konuşanlar bilir: Konuşurken duydukları heyecan onları inanmadıkları şeye inandırır. Soğukkanlı, sakin zamanımızda hiç de bağlı olmadığımız bir düşünceyi öfkeli anlarımızda nasıl benimser, ne candan, ne taşkın savunuruz. Paragrafın ana fikri aşağıdakilerden hangisidir?
A | Duygular mantığa hükmedebilir. |
B | Birşeye bazen inanır; bazen de inanmayabiliriz. |
C | Kalabalık karşısında konuşulurken heyecan duyulur. |
D | Şartlara göre düşünce değiştirebiliriz. |
E | Öfkelenince düşünmeden hareket ederiz. |
Soru 4 |
Bir gün, psikoloji dersinde öğrencilerimden rastgele on kişiyi ayağa kaldırdım. Yüzlerini sınıfın kapı tarafındaki duvara dönmelerini söyledim. Sonra: “Sınıfın kaç penceresinin olduğunu, yazı tahtasında nelerin yazılı olduğunu bana söyleyin" dedim. Aldığım cevaplardan ancak bir tanesi doğruydu. Yukarıdaki paragrafın sonuç cümlesi aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | Bu da onların derse ilgisiz kaldıklarını gösteriyordu. |
B | Tabi ki buna çok kızmıştım. |
C | Diğerleri dersi dinlememişlerdi. |
D | Demek ki bakmak başka şeydir, görmek başka şey. |
E | Ama ben dokuzundan da doğru cevap beklerdim. |
Soru 5 |
Bunlardan başka, boş kalan saatlerinde ne yapacağını şaşırır. Sahi o saatlerde ne yapar? Eziyetsiz yemek ve refah, insan havsalasını yavaş yavaş baş aşağı eder. Böyle bir insan, dünyayı “hiçlik” içinde bir “hiç” görür ve bir eğlence olarak değerlendirir. Hiçbir şeyden sarsılmayan, ürpermeyen, korkmayan, eksiklik ve korku duygusunu yitirmiş, yaptığı işte hedefi olmayan biri için yaşamın da yaptığı işte hedefi olmayan biri için yaşamın da anlamı kalmaz. İyi ama ne için yaşadığı da belli değildir? Yaşamada boşluk, dünyada yalnızlık, varlığın anlamsızlaşması, insan varlığının felsefesizliği ve bakışında somutlaşan her şeyin hiçliği... Ne korkunç! Parçada anlatılan insan için aşağıdaki yargılardan hangisi çıkartılamaz?
A | Dünyayı “hiçlik” içinde görür. |
B | Yaptığı işte herhangi bir amacı olmayan. |
C | Hayatta korku ve ürperti duymayan. |
D | Müreffeh bir hayat yaşayan. |
E | Şüpheleri ve soruları olan. |
Soru 6 |
Lâkin insanoğlu zoru değil, kolayı sever. Hatırlamayı değil, unutmayı benimser. Yarınlarda yaşamaktansa bugünlerde cebini doldurmayı marifet sayar. Ve aldıkça almak mümkünse hiç vermemek insanoğlunun bugünkü gibi dünkü hayatının da başta gelen alışkanlığıdır. Bu paragraftan çıkarılabilecek en kapsamlı yargı aşağıdaki/erden hangisidir?
A | İnsanın kolay olanı sevmesi |
B | insanın düşünmekten kaçışı |
C | insanoğlunun menfaatlerine düşkünlüğü |
D | İnsanın maddeye olan esareti |
E | insanın yaşadığı anı değerlendirmesi |
Soru 7 |
Bir kültürün bir nesilden ötekine iletilmesinde en önemli ortam ailedir. Hiçbir kimse, çevresinden aldığı kültürün niteliklerinden kaçıp kurtulamaz ve onu tamamen aşamaz. Kültürün genç nesillere aktarılmasında ailenin yegâne vasıta olduğunu söylemek doğru olmaz. Bu parçadan çıkarılacak en kapsamlı yargı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Nesiller arasındaki kültür iletişiminde aile tek etkendir. |
B | Her fert çevresindeki kültürün etkisindedir. |
C | Kültür genç nesillere mutlaka aktarılmalıdır. |
D | Kültür aktarımında aile ve çevre en önemli faktörlerdir. |
E | Bugünün kültüründe geçmişin izleri vardır. |
Soru 8 |
“Her sanatkâr gibi o da sanatının ilk yıllarında tesirlere karşı hem fazlaca açık, hem de malzemesi, zevki ve usuller bakımından müdafasızdır. Çünkü, eserden esere atlayarak kültür vasıtasıyla kendi kendini yaratma yolunda merhalelerden geçmektedir. Bu sebeple yazar, hiçleri, fikirleri ve dünya görüşü yönünden yerli ve yabancı kaynaklara bağlıdır. Parçadaki altı çizili sözcüklerle anlatılmak istenen nedir?
A | insanın kendini arayışı |
B | Kendisiyle olan iç kavgaları |
C | Yerli ve yabancı kaynaklardan örnek arayışı |
D | Yeterli olmadığını kabullenişi |
E | Sanatçı kişiliğini oluştururken bazı aşamalardan geçmesi |
Soru 9 |
Ölüm ardıma düşüp de yorulma Var git ölüm, bir zamanda yine gel Akıbet alırsın, komazsın beni Var git ölüm, bir zamanda yine gel Bu dörtlüğün konusu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yaşamın güzelliği |
B | Yaşama isteği |
C | Ölümün güzelliği |
D | Ölümü isteme |
E | Ölüm çağrısı |
Soru 10 |
Sabah saatlerindeki ruhaniliği, kalbimiz ne kadar dünya ile kararsa gene duyarız. Dua etmek, içimizi Tanrı için bezemek, ellerimizi bu duru aydınlığa daldırarak, yüzümüzü, kollarımızı, ayaklarımızı onunla yıkayarak arınmak, gökyüzüne yönelerek, en sıcak iştiyaklarımızı dile getirmek isteriz. Ne kadar çaresiz, yoksul olursak olalım, bu saatler mutlaka zenginleştirdiğimiz saatlerdir. Ne kadar topraksı, katı olursak olalım bu saatler hafiflediğimiz, insan olduğumuz saatlerdir, ihtiyaçlarımız bizi ne derece oyalarsa, dikkatlerimiz eşya ile olup bitenlere ne kadar dağılsa, bu saatler kendimize geldiğimiz hakikatımıza yaklaştığımız saatlerdir. Bu saatler bizim ışığa uyandığımız saatlerdir. Bu parça aşağıdaki yargılardan hangisini dile getirmektedir?
A | Erken saatlerde zihin ve beden canlılığımız. |
B | Sabahları, olayları daha güzel tahlil edişimiz. |
C | Sabah saatlerinin insan ruhundaki olumlu etkisi. |
D | insanların erken saatleri daha çok sevdiği |
E | Sabah saatlerinin insanı dertlerinden uzaklaştırması |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
90
40