11. Sınıf Dil ve Anlatım Türk Edebiyat Tarihi Testleri 1
11. Sınıf Dil ve Anlatım Türk Edebiyat Tarihi Testleri 1
11. Sınıf Dil ve Anlatım Türk Edebiyat Tarihi 1 Testi Çöz
Başla
Tebrikler - 11. Sınıf Dil ve Anlatım Türk Edebiyat Tarihi Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
……… ile topluma yeni bir duyuş, düşünüş ve anlatış tarzı gelmiştir. Batı düşünüş tarzı yurda yayılmış ve böylece sanat, topluma ulaşmada bir araç olarak görülür. Bu dönem sanatçıları, eski edebiyatı yıkarak yerine, Batı edebiyatı ışığında yeni bir edebiyat kurmayı hedeflemişlerdir. “Roman, deneme, tiyatro” gibi edebiyatımızda daha önceden denenmemiş türlerde eserler verilmiştir.
Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Milli edebiyat |
B | Cumhuriyet edebiyatı |
C | Tanzimat edebiyatı |
D | Servet-i Fünun edebiyatı |
E | Divan edebiyatı |
Soru 2 |
Tanzimat edebiyatıyla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A | Sade bir dille yazmak amaçlanmışsa da tam bir başarı sağlanamamıştır. |
B | Roman, öykü, makale, fıkra, eleştiri, tiyatro... gibi türler ilk kez edebiyatımıza girmiştir. |
C | Divan edebiyatı nazım biçimleri bırakılmış; Batı’dan alınan sone, terzarima kullanılmıştır. |
D | Özgürlük, eşitlik, adalet, hak gibi kavramlar edebiyatta ilk defa yer almıştır. |
E | Şiirde parça güzelliği yerine bütün güzel¬liği esas alınmış, şiirlere ilk defa konuyla ilgili isimler verilmiştir. |
Soru 3 |
.......... döneminin genç kuşaklarına edebiyat öğretmesiyle tanınmıştır. Döneminde eski edebiyat taraftarlarıyla, özellikle Muallim Naci’yle, kalem mücadelesi yapan öncü sanatçılardandır. Servet-i Fünun dergisinin başına Tevfik Fikret’i getirerek “Edebiyat-ı Cedide” hareketinin başlamasını sağlamıştır. “Kulak için kafiye” görüşünü ilk defa ortaya atarak Divan edebiyatı kalıplarını yıkmış ve büyük bir tartışma başlatmıştır.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Abdülhak Hamit Tarhan |
B | Samipaşazade Sezai |
C | Ahmet Vefik Paşa |
D | Recaizade Mahmut Ekrem |
E | Şemsettin Sami |
Soru 4 |
Aşağıdaki açıklamalardan hangisi ayraç içinde belirtilen kişiyle ilgili değildir?
A | Gazel, terkib-i bend ve terci-i bendlerin eski temalarını terk ederek, bunları yeni düşüncelerin aktarılmasında kullanmıştır. (Ziya Paşa) |
B | Moliere’nin hemen hemen tüm yapıtlarını çevirmiş, pek çoğunu da uyarlamıştır. (Ahmet Vefik Paşa) |
C | Edebiyatı, düşüncelerini halka yaymak, bu yolla toplumu geliştirmek için bir araç olarak kullanmıştır. (Namık Kemal) |
D | Batı edebiyatı anlayışıyla eser veren ilk Türk sanatçısıdır. (Şinasi) |
E | Onun tiyatro eserleri, sahne tekniği açısından zayıf olduğu gibi dil açısından da oynanmaya elverişli değildir. (A. Mithat Efendi) |
Soru 5 |
Aşağıdaki eserlerden hangisi roman türünde değildir?
A | Bir Ölünün Defteri |
B | Genç Kız Kalbi |
C | Eylül |
D | Şermin |
E | Mai ve Siyah |
Soru 6 |
Servet-i Fünun edebiyatının düz yazı alanındaki en önemli sanatçısı olan …………….. Türk edebiyatında Batılı anlamdaki ilk romanları yazan kişidir. Gerçekçi yazarlarımızdandır. Sanatlı ve ağır bir dili vardır. Ahmet Cemil adlı genç bir şairin hayallerini ve umutlarını anlattığı “Mai ve Siyah” adlı eseri onun en önemli romanlarındandır.
Yukarıda tanıtılan yazar aşağıdakilerden hangisidir?
Yukarıda tanıtılan yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A | Ahmet Rasim |
B | Ahmet Rasim |
C | Halit Ziya Uşaklıgil |
D | Hüseyin Rahmi Gürpınar |
E | Yakup Kadri Karaosmanoğlu |
Soru 7 |
………………. yaşadıkları devrin şartlarını bahane ederek eserlerinde toplumsal konulara yer vermemişlerdir. ………………….. dönemindeki kanun,hak, adalet gibi kavramlar bu dönemde terk edildi. Sanatçılar ferdi konulara yöneldi; …………… edebiyatını örnek alıp o edebiyata yöneldiler. Bu parçada boş bırakılan yerlere, sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Edebiyat-ı Cedideciler - Cumhuriyet - Batı |
B | Fecr-i Aticiler - Servet-i Fünun - Fransız |
C | Servet-i Fünuncular - Tanzimat - Fransız |
D | Tanzimatçılar - Divan edebiyatı - Doğu |
E | Yedi meşaleciler - Milli edebiyat - Batı |
Soru 8 |
Parnasizmden etkilenen sanatçı Türk şiirine birçok yenilik getirmiştir. Aruzun temel kurallarını yıkmış, aruzla yeni tarzlar getirmiştir. Batı edebiyatı nazım biçimlerinden olan “sone”’yi ilk defa o kullanmıştır. Son dönemlerinde hece ölçüsüyle yazdığı ve “Şermin” adlı kitapta topladığı çocuk şiirlerinde konuşulan Türkçeyi kullanmıştır. Bu parçada aşağıdaki sanatçılardan hangisi tanıtılmaktadır?
A | Cenap Şahabettin |
B | Süleyman Nazif |
C | Ahmet Haşim |
D | Tevfik Fikret |
E | Tevfik Fikret |
Soru 9 |
Aşağıdaki yazar - yapıt - tür eşlemelerinden hangisi yanlıştır?
A | Cenap Şahabettin - Suriye Mektupları - Gezi |
B | Tevfik Fikret - Rübab-ı Şikeste - Şiir |
C | Hüseyin Cahit Yalçın - Mürebbiye - Ti¬yatro |
D | Ahmet Rasim - Şehir Mektupları - Fıkra |
E | Mehmet Rauf - Ferda-i Garam - Roman |
Soru 10 |
-Edebiyatımızda sembolizmin en önemli temsilcilerinden biridir. -Şiirlerinde heceyi hiç kullanmamıştır. -Gezi notları, fıkra, makale gibi türlerde de eserler yazmıştır. Yukarıdaki bilgiler, aşağıdaki sanatçılarımızdan hangisiyle ilgilidir?
A | Tevfik Fikret |
B | Yahya Kemal |
C | Mehmet Akif |
D | Ahmet Haşim |
E | Muallim Naci |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel