LYS Dil ve Anlatım Anlatım Türleri Testleri
LYS Dil ve Anlatım Anlatım Türleri Testleri 1
LYS Dil ve Anlatım Anlatım Türleri Testi Çöz
Başla
Tebrikler - LYS Dil ve Anlatım Anlatım Türleri Testleri 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız. Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%. Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Uzun, ince ve yukarı doğru kıvrık bıyıkları; sürrealist resimleri, skandaliarı, gösterişçiliği ve para canlılığıyla tanınan İspanyol ressam Salvador Dali, 1904 yılında Katalonya'da doğdu. "Gizli" hayatını anlattığı otobiyografisinde, sinirli ve isteri krizleriyle dolu bir çocukluk dönemi yaşadığından söz eder. Önceleri empresyonizm ve kübizmin etkisinde resimler yaptı. Madrit Güzel Sanatlar Okulu'ndan öğrencileri ayaklanmaya kışkırttığı için kovuldu. 1927'de sürrealizmle tanıştı. 1989 yılında kaçınılmaz gerçeğe, ölüme yenildi. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A | Öyküleyici anlatım |
B | Öğretici anlatım |
C | Tartışmacı anlatım |
D | Emredici anlatım |
E | Betimleyici anlatım |
Soru 2 |
Modern psikoloji çoğu kişiyi, insan kişiliğinde; boşalmak için bağıran, denetlenemeyen bir parça bulunduğuna inandırdı. Bu tutumun kendimizi daha iyi hissetmemizi sağladığını, havayı temizlediğini, enerjimizi boşalttığını söylüyorlar. Buna inanmıyorum. Kızgınlığın olumlu ve sağlıklı yanları olsa bile meslek yaşantım boyunca bağırmaktan yarar görmüş tek bir insan anımsamıyorum. Kendine bağrıldığı için daha iyi dinleyen ya da duyan kimse düşünemiyorum. Bu parçanın anlatım biçimi aşağıdakilerin hangisidir?
A | Açıklayıcı anlatım |
B | Emredici anlatım |
C | Öyküleyici anlatım |
D | Tartışmacı anlatım |
E | Betimleyici anlatım |
Soru 3 |
Kimi zaman bir gazete ya da dergi sayfasında bir yazının, bir makalenin altında "eğitimci yazar" "araştırmacı yazar" yahut yalnızca "yazar" gibi sıfatlarla karşılaşıyorsunuz. Bu imza sahiplerinin ne kadar eğitimci, araştırmacı oldukları bir yana; nerede, ne zaman ve ne yazdıkları da meçhulü-müzdür. Bu adam bir yazı yazmış ve gazetede yayımlamışsa iyi ya da kötü, yeni ya da eski, meçhul ya da meşhur, adı üstünde zaten bir yazardır. Yazısının altına bir de "feşmekan yazar" diye not düşmenin ne anlamı var! Yazının kıymeti, bu garip sıfatlara göre ölçülecek değil ya! Bu parçanın anlatım biçimi (türü) aşağıdakilerden hangisidir?
A | Açıklayıcı anlatım |
B | Tartışmacı anlatım |
C | Destansı anlatım |
D | Betimleyici anlatım |
E | Öyküleyici anlatım |
Soru 4 |
On üç, on dört yaşlarında vardı. Belki daha da büyüktü; ama çelimsizdi. Kirli sarı saçlıydı. Gözlerini açıverse mavi mavi bakacak gibiydi. Sırtında yakası kirden kapkara olmuş gri bir gömlek vardı. Tepesinin üzerinden bir tutam inatçı saç havalanmıştı; yataktan yeni kalkmıştı sanki. Uykusunu alamamış gibi, yüzü gözü şiş vaziyetteydi. Sarı maden işlenen o daracık atölyelerden birinde, evet, iki kat merdivenle inilen havasız ve tozlu atölyelerden birinde çalışıyordu. Bu parçanın anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Açıklayıcı anlatım |
B | Öyküleyici anlatım |
C | Betimleyici anlatım |
D | Tartışmacı anlatım |
E | Düşsel anlatım |
Soru 5 |
Birinci kafile ilk yürüyüşünü, tren istasyonundan, kalacakları koğuşa doğru yaptı. Gecenin geç vaktinde, Aşkale istasyonu simsiyahtı. Ölü bir şimendifer lambası sadece rayları aydınlatıyordu. Bir kırmızı ışık, bir kandil sarısı, uzun süren varış düdüğü, gecenin ayazında dağılan buhar bulutları ile dört günlük yolculuk sona eriyordu. Bu paragrafın anlatımıyla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A | Gözlemci anlatıcının bakış açısıyla yazılmıştır. |
B | Açıklayıcı anlatım örneğidir. |
C | Görme, işitme ve dokunma duyularından yararlanılmıştır. |
D | Betimleyici öğelere yer verilmiştir. |
E | Üçüncü kişinin ağzından yazılmıştır. |
Soru 6 |
Ateşoğlu, paraketenin ilk şamandırasını denize attı ve paraketeyi bir ucundan suya salmaya başladı. Üç bin kulaç uzunluğundaki parakete dibe inerken bembeyaz ahtapot yemlerinin aralıklı dizisi cami mahyalarının sıra sıra kandilleri gibi, kara derinliklere pırıldaya pırıldaya çöküyordu. Akşamleyin tek tük pırıldayan yıldızlara karşılık şimdi kalabalık bir kıpraşmayla kaynaşma vardı. Geceyi engin dolanışıyla Samanyolu kuşatmıştı. Sanki gökyüzüne avuç avuç mısır tanesi savrulmuştu. Güney gecesinin ateşli koynuna değen taneler, neşe içinde ve ateşler saçarak çat pat çakıyorlardı. Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisi söylenemez?
A | Betimleyici anlatımdan yararlanılmıştır. |
B | Anlatıcı kurmaca bir kişidir. |
C | Gözlemci anlatıcının bakış açısıyla yazılmıştır. |
D | Ruhsal çözümlemeye yer verilmiştir. |
E | Anlatıcının izlenimleri yansıtılmıştır. |
Soru 7 |
Edebiyat ve fikir adamlarının, sanatçıların bir dostluk belgesi ve fikir alışverişi anlamındaki yazışmalarına edebi mektup deniyor. Bir edebiyat türü olarak mektubun tarihi 15.yüzyıla kadar uzanıyor. Mektuplarının çokluğuyla dikkatleri çeken ünlüler hiç de az değildir. Kaynakların belirttiğine göre Voltaire’in yirmi bin, Tasso’nun iki bin, Motzart’ın üç bin, Van Gogh’un altı yüz elli, Namık Kemal'in bin, Ziya Gökalp’in de beş yüz kırk mektubu varmış. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisinden yararlanılmıştır?
A | Betimleyici anlatım - Tanık gösterme - Karşılaştırma |
B | Öğretici anlatım - Tanımlama - Örnekleme |
C | Tartışmacı anlatım-Tanık gösterme-Tanımlama |
D | Öyküleyici anlatım - Sayısal verilerden yararlanma - Örnekleme |
E | Açıklayıcı anlatım - Tanık gösterme - Örnekleme |
Soru 8 |
Kar yağışı ovaya inmişti. Ufuk kesilmiş ve görünür dünya, yüz iki yüz adıma düşmüştü. Günlerdir bu bekleniyordu zaten. En yakın tepeler bir batıp bir çıkıyordu. Bulutlar, korkusuz, gailesiz aşağılara iniyorlar, ovaya soğukluğu serpip yeniden yükseliyordu. Her taraf buz, ayak kesiliyordu. Bugün beyazın adaleti ovayı tepelere, dağlara benzetecekti. Gökyüzü alabildiğine sargındı. Ufuk yitmişti. Kar, düzen içinde sakin sakin yağacağa benzemiyordu. Yel hafiften ulumaya başlamıştı. Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmamıstır?
A | Öyküleyici ve betimleyici anlatımı birlikte kullanma |
B | İstiare ve kişileştirmelerden yararlanma |
C | Kahraman anlatıcının bakış açısına dayanma |
D | Yazarının beğenisini yansıtma |
E | Görme, işitme ve dokunma duyularıyla ilgili ayrıntılara yer verme |
Soru 9 |
Kişilerle ilişkilerimizi geliştirmenin anahtarı, yeni dinleme-konuşma yöntemlerini öğrenmektir. Eski yöntemleri alışkanlıklar belirler. Bunlar rahat, tahmin edilebilir ve kolay yöntemlerdir. Aynı kalıpları kullanmamızın nedeni işe yaramaları değil, sadece daha önce kullanmış olmamızdır. Diğer seçenekse “dikkatli iletişim"! öğrenmektir. Bu tür iletişim, yüreğinizi ve zihninizi karşıdakinin yüreğine ve zihnine açmanızı gerektirir. Bunu yönlendiren alışkanlık .değil, kişiyi dinleme ya da onunla konuşma tarzımızın temelini oluşturabilecek sevgidir. Bu parçada başvurulan anlatım yolu aşağıdakilerin hangisidir?
A | Öyküleyici anlatım |
B | Emredici anlatım |
C | Açıklayıcı anlatım |
D | Betimleyici anlatım |
E | Söyleşmeye bağlı anlatım |
Soru 10 |
Çok ters bir şey yaptım. Okula giderken her zaman takip ettiğim, kış boyunca vıcık vıcık çamurlu, yazın tozlu dumanlı yolu değiştirdim. Kestirmeden boş arsalar üzerinden yürüdüm. Toprak sünger gibiydi. Battıkça yaylanıyor, yaylandıkça keyifleniyordum. Çimencikleryer yer, başlarını çıkarmışlar; özene bezene güneşleniyorlar. Ben de onlara kanıp ceketimi çıkardım. Güneş vücudumda ılık ılık:dolaşmaya başladı. Karıncalar henüz görünürlerde yok.. Resmi dairelerin. gübre kokan çatılarına doğru uçan kötü sesli kargalara laf atarak önüm sıra şırıldayan küçük mü küçük duru mu duru, kim bilir nerelerden aşıp gelen bir dereciğin peşine düşüyorum. Kıvrıla kıvrıla giden bu şen şakrak tazeyi kovalıyorum. Bu parçanın anlatımda aşağıdakilerin hangisinden vararlanılmamıstır?
A | İkileme ve deyimlerden |
B | Kişileştirme ve benzetmelerden |
C | Öyküleyici anlatımdan |
D | Görsel, işitsel öğelerden |
E | Tanımlama ve örneklemelerden |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel